Tänne Chevrolet Caprice sedanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NPP, 21.9.2008.

  1. A/C

    A/C 1st gear

    Noniin eli puhutaan samasta asiasta.
    Mulla on export malli ja eilen otin polttimon mielenkiinnon vuoksi irti. Se oli keltainen poltin ja kirkas/matta se itse vilkun/parkinlasi. Pitää ostaa itselleen uudet, vanhat lienee alkuperäiset kun molemmista jo puolet keltaisesta väristä on hilseillyt pois :soosoo:
    Katso omasi, helppo on irroittaa, menee 5sec aikaa. Saattaa vaikka olla, että sinunkin olivat joskus keltaiset mutta muuttuivat valkoisiksi niinkuin minulla.

    Mulla oli myös yksi niistä johdoista katkaistu pois. Lienee tällä saavutettu se, että eivät toimi parkkeina vaan pelkästään vilkkuina. Nyt sinne siis menee 2 johtoa vaikka olisi 3'lle paikka.

    OT: Takana kun on ne äärivalot vai mitkä onkaan, kuitenkin punaiset valot takana kyljessä, niin ne ei toimineet minulla. Purin takavalot irti ja olipa yllätys: ne oli jo tehtaalla otettu pois käytöstä. Laitoin ne käyttöön ja on yöllä hienompi :) Sama poltin, kuin ajovalojen parkeissa.
     
  2. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Jos käyn ostamssa keltaiset polttimot niin minkälaiset ja merkkiset niiden pitäis olla? Ja haluan ne keltaiset etusivuvalot toimimaan.
     
  3. A/C

    A/C 1st gear

    Otat nykyisen polttimon irti ja käyt varaosaliikkeestä samanlaisen keltaisena. Merkillä tuskin mitään väliä ole. Kannattaa säilyttää / ostaa myös alkuperäisen mukainen niin ei tule katsastaessa ongelmia, kun on helppo ja nopea vaihtaa se oikea "väärän" tilalle...
     
  4. HT

    HT Gearhead

    Onko näissä peleissä (84 sedan) jokin merkkivalo jos motti kuumenee liikaa? Moottorin lämpömittaria kun ei ole.
     
  5. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    OK. Tänään muuten näin jonkun upouuden VW Transporterin, jossa oli keltaset parkit. Sitten tuli upouusi Audi, jossa oli keltaiset parkit.

    Sitten tuli bongattua 52-luvun Mersu! Siinä oli jo tyyliä. Juteltiin kuskin kanssa hetki.

    Onko sulla mitarristossa sellaset pyöreät mittarit, joihin ilmestyy punaisia valoja, joissa on mustalla tekstillä kuvat ja/tekstit?

    Itsellä on ainakin GEN ja akun kuva, "FASTEN BELTS"-teksti ja öljynpainevalo. Paikkoja on kyllä vaikka kuinka monelle muullekin merkkivalolle. Pystyisköhän jotenkin kattomaan, että mitä ne muut paikat on? Jos sulla on sama systeemi niin jonkun valon kanssa tai irrottamalla ne mittaristot ja kattomalla, että mitä kuvioita niissä ruuduissa on niin voisi selvitä. Siihen voisi tulla joku lämpömittarin kuva ja/tai teksti "ENGINE HOT".

    [​IMG]

    Tarkoitan siis noita punaisia valoja. Itselläni on ihan erilainen kojelauta ja mittarit, mutta samanlaisia valoja syttyy. Ne merkithän on painettu siihen mittaristoon ja takana oleva valo vain valaisee ne niin siitä muovista näkisi, että mitä merkkejä on laitettu. Jos ei mitään lämpöihin viittavaa ole, eikä mittaria niin sitten varovainen arvaus on, että ei näy mistään? :eek: Luulis nyt saatana jostain tietävän.
     
  6. karivanner

    karivanner 2nd gear

  7. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    ^ Hieno auto! 8)
     
  8. HT

    HT Gearhead

    Canada-malli, mitä eroa?
     
  9. _paffa

    _paffa 1st gear

    Kuolinpesälle jäi myytäväksi -77 Caprice Classic Sedan. Amerikantuonti muutama vuosi takaperin ja ajettu reilu 47000 mailia. Täysin toimiva V8-kone ja sähköt yms toimii. Maalipinnassa joitakin lieviä vaurioita, mutta kovin ruosteeton yksilö. Jotain remonttia autolle on tehty, mutta en niitä tähän hätään muista ulkoa. Mahtaisko tästä Pohjois-Savon suunnalta löytyä asiantuntijaa, joka voisi tuota tulla katsomaan ja kertomaan lisää autosta?

    Tunnen autot kyllä hyvin, mutta jenkkiraudat ovat hieman vieraampia minulle. Kyseisen auton myynti kun on luovutettu vastuulleni ja näin ollen kaikki asiantuntijuus otetaan mielellä vastaan.

    Jos mielenkiinto heräsi, otatko yhteyttä paffa (at) live.fi tai privaviestillä, niin sovitaan lisää. Tämä ei ole myynti-ilmoitus, mutta autosta muuten kiinnostuneet voivat toki tulla myös katsomaan. Auto sijaitsee Siilinjärvellä.

    ps. En ole myöskään tyhmä. :D Eli kaikki huijarinmieliset kaverit, ei tartte ottaa yhteyttä.

    Ja lopuksi vielä kuva vanhuksesta:

    [​IMG]
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ^^^Tosi siisti karpaasi, pistä viideks vuodeks vielä naftaliiniin, niin saat tuplahinnan verrattuna siihen, mitä nyt saisit...
    Näiden hintakehitys on varmaan yksi helpoimmista asioista ennustaa, varsinkin sedanina, vrt. piilofarkut. Nettiautosta löytyy hyvin "verrokkeja", voisin mutuilla, että tuosta voisi kotimaassa pyytää noin 5000-6000 erpoa, todelliseksi kauppahinnaksi veikkailisin jotain 3500-4500 euroa.

    Hae divarista vanhoja V8-lehtiä, sanotaan nyt vaikka viiden vuoden välein ts. vaikka vv. 2012-2008-2003-1998-1993, selaa myyntipalstat läpi, ympyröi Fullsize Chevyjen ilmoitukset, huomaat, että jokainen korimalli on kerrallaan kokenut aika lailla samanlaisen arvon nousun.

    Tuo 77-79-korimalli on ihan selkeästi alkanut nousemaan noista uudemmista sisaristaan (80-90), kantikkaampi kori viehättää, saastelaitteita/saatevaatimuksia on vähän vähemmän. Olikos näissä vielä jotain vahvempaa tekniikkaa mitä noissa uudemmissa? Anyways, tuon arvo on ehdottomassa nousussa, tuon kuntoinen on jo aika harvinaisuus, vaikka näitä on aikoinaan tahkottu miljoonia.
     
  11. tammercity

    tammercity Gearhead

    Jos se maalipinta on vielä pelastettavissa, niin uhraa muutama roponen autoon ja käy myllyttään se vaikka jossain firmassa.. samallahan sitä sitten kromitkin kiillottavat.

    Tosiaan jos siisti ja ruosteeton on sisältä ja päältä, niin nopee myynti on tosiaan varmaan siellä 3-4ooo euron tienoilla.

    6ooo eurolla uskoisin myyntiajan olevan melko pitkä ja jos tarkoitus nopeasti on päästä eroon, niin ennemmin hiukan halvemmalla ja nopeesti pois, kuin vuoden seisominen pihassa.
     
  12. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tässä vähän juttua, ei ehkä sama mut sama vuosi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. A/C

    A/C 1st gear

    Lainaten ylläolevaa lehtijuttua: "Erään saksalaisen autolehden melumittausten mukaan Caprice on hiljaisempi kuin Rolls-Royce Silver Shadow!"

    Voiko tosiaan olla näin?
    On kait olemassa jokin sanonta, että jopa 100kmh (vai 100mph?) vauhdissa Rolls Roycessa kuuluu vain kellon ääni - tottatosiaan, yöllä kun Capricella olen ajanut 100-110kmh niin ei sisälle kuulu muuta kuin kellon tikitys ja lievä tuulen ääni - omassani on tosin jo tiivisteet vaihtokunnossa...

    Mitä on tullut Capricen sisustaa purettua, niin lähes joka paikassa on käytetty äänieristystä. Voihan tuo juttu siis olla tottakin...
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Oli se aikansa Rolssia hiljaisempi.
    Se kellojuttu nyt on tietty urbaanilegendaa, mieti nyt.
    Olisi kiva omistaa esim. Turbo-Bentley (vastaava kuin Silver Spirit), mutta kun olen katsellut aikalaistestejä '80-'90-luvulta, ei eroa juuri ole Capriceen melutasossa ja vastaavasti jopa Mersu oli hiljaisempi (S-sarja "tankki" tuplalaseilla jne).
    Olen edelleen sitä mieltä, että tuo Moottorin juttu on kaikista tympein näistä koeajoista (vertaa esim. TM:n farmari-Buicckin koeajo vuodelta 1990) ja Caprice ei ole mitenkään järkyttävän meluisa edes 2000-luvun normeilla - edellyttäen ehjiä ovisaranatappeja ja -tiivisteitä ja pakoputkistoa.
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    tarkennuksena; Motor Trend mittasi 62dbA 60 mph (97 km/h), Tuulilasi 66 dbA 100 km/h, TM tarvikevaimentajalla (moittivat takamelua) Buick-farmarin 69 dbA ja tosiaan vertailuna Bentley Turbo R 64dbA 97 km/h, myöhemmin vertailutestissä '90-luvulla Bentley ja Mersu 70 mph (112 km/h) 69 vs. 65 db.
    Toki jos katsot Auto Motor und Sportista jonkun Porsche Cayennen melutason 180 km/h, näkyyhän käytetty raha ja aika jossain melutason suhteen. Mutta jos katsot jonkun Tuulilasi-lehden kehuman euroauton vuodelta 1977, ollaan ihan toisella kymmenellä melutasossa.
     
  16. KurtzZz

    KurtzZz 1st gear

    Jeps kukkuu eilen hain itselleni tuomoisen 89` mallisen Capricen kouvolan suunnasta, että kiitos sinne päin!
    Mutta joo tänään ajellessa ilmeni tämmöinen ongelma, että ilmastoinnin puhallin lakkasi puskemasta ilmaa ilman syytä, kun seisoin parkissa. Vika kuitenkin korjaantui itsestään, kun lähdin taas ajamaan ja olin ajanut sen 15 minuuttia. Olettavasti siellä on sähköissä vikaa, mutta olisi kiva kuulla onko tällä muilla ollut samanlaisia ongelmia tuon puhaltimen kanssa ja miten sitä kannattaisi lähteä ratkaisemaan?
     
  17. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Koititko vian ilmetessä vaihella puhaltimen nopeutta?
     
  18. KurtzZz

    KurtzZz 1st gear

    Juu koitin, tuli ruuvailtua hitaalta nopealle jne, mutta ilman tulosta. Tuuletin heräsi kesken ajon, aluksi puhalsi täydelle teholla hitaasti, mutta tästä tovi eteenpäin alkoi hurista taas kunnolla.
     
  19. kama85

    kama85 1st gear

    Mulla on -91 tummanharmaa sedan joka on ollut uutena st-qualitec Oy:n edustusautona Raisiossa.

    Hain sen Huittisista vuonna 2004 Pelttarin liikkeestä tänne takamaille.

    Hyvässä käyttöauton kuosissa on ja kaikki ajot menee tuolla kun ei oo nyt muutakaan autoa...

    Muistaisko joku jotain tästä kärrystä? NY-725 ollut kilvet kait uutena nyt eri kilvet
     
  20. Cruiserproject

    Cruiserproject 1st gear

    Kiitos näistä! :D 8)
     

Kerro tästä muillekin!