Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kyllä ne varmaan ehjät on. Mutta se taka anturi kannattaa tsekata, mulla oli sekin mykkä.

    Eihän ole alipaine pulaa? siitä en tosin muista sytyttääkö muuta kuin brake valon.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Tai siellä ei oo muuta vikaa kuin se, että ABS-rele on ollut poissa ja vikakoodit kuittaamatta (testerillä) ja jos se keskikonsoolin kosketin on sellainen suunnikkaan muotoinen jossa on kuusi tai kahdeksan liitintä, siitä ne ABS vikakoodit puretaan ja vikakoodit nollataan...
     
  3. Mikko K

    Mikko K 1st gear

    Missä kohti keskikonsolissa se liitin on?
    Kokeilin sitä katsella , mutta ei sattunut silmään.
    Tarviiko testerin vai onnistuuko koti konstein?
     
  4. simu_l

    simu_l Gearhead

    Syttyy sekä abs että brake valo jos alipaine vikaa, kokemusta on. Arvatkaapa etinkö kaua vikaa.... :-? Valot tosin sammu ku vika löyty ja korjattu, ilman testeriä.
     
  5. Mikko K

    Mikko K 1st gear

    Alipaineet kyllä tuntuu toimivan normaalisti.
     
  6. kvt

    kvt Gearhead

    Minkä verran 315/70 r17 renkaisiin pitäis laittaa paineita, kun en oikein löydä mistään tietoa.
     
  7. dustez

    dustez Gearhead

    eikö lue max pressuree renkaan kyljes ?
    "Mickey Thompson®. 315/70R17, Speed Index 99 mph, Max Load 3195 lbs, Max Inflation Pressure 50 psi"

    makuasia ja riippuu se kai renkaanmallistakin 2.5bar taakse 3bar eteen
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei varmaan ole ihan näkyvillä, ainakin Jeepeissä se on maton alla jemmassa tai jossain tukipellissä kiinni kiinnikkeellä lämppärin alla tjsp. Ja ei saa vikakoodeja ilman testeriä (tietääkseni) ulos eikä nollattua!!
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Meen käymään tos taas ison veden toisella puolen, ajattelin ottaa summitilta lavakatteen ja jos muita kiinnostaa niin tulishan niitä sieltä useampi samalla kertaa.
    konttiin ne siellä sit pakkaan.
    suomessa olisivat vuodenvaihteentienoilla...
    tulis kait sieltä muutakin jos tarvitsee, sais vähän jaettua noita rahtikustannuksia, vaikkakin edulliset ovat muutenkin.

    Rahat rosvoan mielummin etukäteen, tältä palstalta voi kysellä vaikka yv:llä ,et onko homma toiminut ,joku saattaa jopa vastata :), oon muutamille tavaraa toimittanut sillontällön.


    http://www.summitracing.com/search/Year ... =Price|Asc

    1.26 kurssin mukaan, menis aika tasan yks yhteen hinnan kanssa eli dollarit euroiksi, toki ,kun lisää rahtikustannukset se hieman nostaa hintaa ,mutta mikäli ne saadaan jaettua ne ei merkittävästi hintaa nosta...
    yyveetä tahi textiviestiä tulemaan ,soittaakin saa...
    0445849742
     
  10. Mikko K

    Mikko K 1st gear

    Vikakoodit kuitattu testerilla ja ABS toimii :odroll:
     
  11. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Missä se testipistoke oli?
     
  12. Mikko K

    Mikko K 1st gear

    Kaasupolkimen kohdalla koelaudan alla
     
  13. MarHe

    MarHe 1st gear

    Olisko jollain Webaston kytkentäkaavion tahi vastaavan ohjelappusen osotetta muistilokerossa??
     
  14. Cervatore

    Cervatore 1st gear

    Tervehdys,
    Tulin hankkineeksi tuossa hieman edellistä päivitetymmän 3gen ramin -03 vuotisen ja siinä on laatikkovika.Yritin haeskella aiheesta asiaa mutta tuloksetta niinpä heitän kyssärin ilmoille;onko kukaan/kenenkään autoon laitettu GM solenoidia lootaan jota niin kovasti ameriikkalaiset tuntuvat ylistävän? Autossa siis nelilovinen automaticci.
     
  15. paskamaha

    paskamaha 1st gear

    Oon laittanut ja toimii hienosti,2/3 vaihteiden välinen pompotus häviää ja vaihtopisteistä tulee määrätietoisempia
     
  16. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

  17. MarHe

    MarHe 1st gear

    Kiitoksia näistä, eiköhän näillä pärjätä.
     
  18. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Nyt kun ahtopaineet on nostettu hieman (4,2bar) on tullut vastaan tämä ikävä turbon lagaaminen (barking amerikaksi) kun hellittää kaasun nopeasti. Sitä tapahtuu myös kun lukko lyö kiinni ja kierroksen laskee äkisti vähän.
    Onko kukaan laittanut "dump valvea" omaansa ja jos on niin millainen? Itse olen hieman kallistumassa tämän kannalle http://www.jgsturbo.com/jgs600bovDkit.html mutta koska olen aivan persaukinen tulevan talven, ajattelin olla maksamatta muille ja tehdä ihan ite =D
    Lyhyesti tuo kitti sisältää nokisuodattimen (kiinnipitopaineet tulee pakosarjasta), dumpin ja pienen painesäätimen jolla saa ahtopaineesta säätöpainetta työmännän toiselle puolelle... olipa sekava selitys :eek:
    Ja vielä yksi kyssäri: Onko parempi laittaa dumppi lähelle turboa vai imusarjaa? Kuvittelisin että jos se on lähellä imusarjaa pysyisi virtaukset "oikean suuntaisina" kun dumppi tsihiseeee...
     
  19. mätkä

    mätkä Gearhead

    Mitä tuo lagaaminen tarkottaa? Mulla on kans paiseet saman 4,2 mut ei oo mitään lieveilmiöitä. Helpottaiskohan toi dumppi näis commonraili vehkeissä tota "kaasun päälle jäämistä"?
     
  20. veivikaula

    veivikaula 1st gear

    Missähän mahtaa olla vika ku tuo rami rupee täriseen aivan julmatusti ku heittää turbiinilukon päälle ja siittä rupee painaan lisää kaasua? Tekee saman myös o/d offilla..turbiini morjes? Niin ja vuosimalli oli -99 ja laatikko 47re.
     

Kerro tästä muillekin!