Hurjin dieselointi!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja heikkisj, 19.12.2002.

  1. freeride

    freeride Gearhead

    lisää Cummituksia,tällä kertaa 3.9 L 4bt.

    http://www.dieselpowermag.com/features/ ... index.html

    Jerry has made a best pass of 7.38 seconds at 93 mph in the eighth-mile, which equates to mid-11s in the quarter, and roughly 390 rear-wheel horsepower.

    ei hassummin nelipyttysellä rattorin koneella :lol:

    ps.oon lukenu tätä topiccia alusta lähtien ja nyt vasta huomasin,että otsikosta puuttuu öön pisteet :rotfl: :poff:
     
  2. bdr529

    bdr529 1st gear

    Ja vielä yksi: '65 Diesel De Ville (myynnissä eBayssa).

    "A 12 valve Cummins diesel from a 95 Dodge 2500 was placed under the hood"
     
  3. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    Nyt löyty aika hurja->




    [​IMG]

    ja vielä google käännöksellä myynti ilmo:

    Lada Niva on toinen moottori! Lada on powered by diesel moottori 38kW ja on käännöksiä valtaa ilman loppua! Tavoitteena oli rakentaa auto, jonka voit ajaa kadulla ilman rekisterikilpiä ja tässä tulos! Riippuen vaihde valinnan Niva kiihtyi 6 km / h! Hän oli täysin puhdistettu, de-ruostunut ja maalattu! sisusta oli sinetöity uusi! Renkaat ovat hyvin karkea profiili eli 1a maahan! Olemme aina kuljettaa Lada hakemaan puuta eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia tai vikoja! Visuaalisesti ja teknisesti hänen vanha hyvässä kunnossa! Jokainen, joka on ajokortti, voi ja voi siirtyä mobiili kadulla! Se kaikki toimii kuten tavallinen auto, mutta tämä kuuluu teille! Varaosia voidaan hankkia tai dei ovat VHS se! Moottorin, vaihteiston, ero, vetoakselit, renkaat ... Ei enempää eikä TÜV ASU !!!!!! Hinnat vastataan!
     
  4. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    ^sanattomaks veti hetkeks.

    missä maassa tollanen on? millä kielellä myynti-ilmo alun perin?
     
  5. Kentsu

    Kentsu 3rd gear

    No tietysti saksassa.
     
  6. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    niinpä tietysti.. olishan se pitäny tosta TÜV-maininnasta päätellä..

    saksalaiset ovat insinöörikansaa..
     
  7. Porsas

    Porsas 3rd gear

  8. bootsi

    bootsi Gearhead

    Hienosta laitteesta tehty ja tulee varmasti Helvetin hieno. :D

    Huomion saanti taattu.
     
  9. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Eikös toi oma paino ole otteessa 1740kg? koukku paino 3500k,2.3td konekkkin on aivan saatanan laiska ja siitä kun ottaa turbon pois:D
     
  10. freeride

    freeride Gearhead

  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Nythän on jenkkiautojen nissan dieselöintiin jo uutta verta tulossa uuden Navaran myötä.
    3.0 V6 ja 230hv/550Nm vääntöä.
    Hinta saattanee tietysti olla este :odroll: :rotfl:
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Palataanpas vanhaan aiheeseen hiukan sivuten. Tuli yksi päivä vaan mieleen nämä melko laiskat G30-vanit+nissan 2.8: joko ne on palautettu jenkkitekniikkaan vai unohdettu kuusen juurelle/paalattu? Joskus muinoin oli yksi kellertävä/rusehtava siisti beauville pitkään myynnissä, sekin nissanoitu.

    Nämä taisi tulla mieleen siitä, kun ajelin isän koppi-mersulla (mörkö). Massaa ~3000kg, tehoa 80hv ja vaihdekeppi puolimetriä kuskin takana. Siis 508/608 muutettu integroiduksi asuntoautoksi. Aika hurja diesel-vehje sekin, vaikka tekniikka on tehtaan jäljiltä.
     
  13. MvR

    MvR 1st gear

    Tuli mieleeni 60-70 luvun Ford LTD,johon oli ympätty pystylamppu mese 200:sen tekniikka (kone ja loota),lattiaan oli vetästy rälläkällä aukko,et sai vaihdekepin tulemaan "nätisti" kabiiniin.Hitto,et kävi mustaa edustusautoa jotenkin sääliksi.Näin siis 80-luvulla.
     
  14. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Tuohan on tehohirviö :D Ex-matkailumersussani oli yhden euroopanreissun ajan 200d eli omapaino 2800kg ja onkos se nyt 50hv :rotfl: paluumatka Ranskasta tultiin vielä kolmella pytyllä kun pakoventtili paloi,tuli muuten usvaa putkesta mukavasti.Paraimmillaan sai 60 mittariin,onneksi oli lyhyet välitykset niin pääsi mäet ylös.
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    meikäläisellä on noita ld28 tekniikoita 4kpl ja yks varaosamylly. kun vaan kerkiäis räpeltämään takasin keulille esim tuo eilen haettu joka oli nostettu pois meikän kilvittämästä kamelista. passeli mylly pakuvolgaan...

    joku mielisairas sitä jo kyseli että mitä järkee noita on swapata... :poff:
     
  16. ripe

    ripe 1st gear

    Noissahan on tehosuhde viä raju.

    Nykyaikaiset rekan veturit tuottaa n. 500hv massan ollessa n. 50 oookg
    ja hyvin kiihtyy. (vai johtuuko sen rekan liikkuminen ammattiosaamisesta)
    Mihin niitä ylimääräsiä hevosvoimia tarvitaan?
    Niitähän olis tässä vanhassa 508;kin 50hv liikaa
    Tosin kokonais massahan on 508:ssa 5000kg ja 608:ssa 6000kg, eli 30hv ja 20hv jäis silloin yli nykyaikaisen maantieveturin.

    Tosin ilmanvastukset on suhteessa paljon rajummat näissä pienissä autoissa.
     
  17. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eikös rekka-autoissa väännöt isoissa koneissa isoilla tehoilla pyöri 1700-2000nm ja vaihteita kymmenestä ylöspäin. Ei sinällään vertailukelpoisia vapaasti hengittäviin vanhoihin rouskuihin,
     
  18. hla

    hla Gearhead



    Eiku 2700-3500nm....
     
  19. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kertokaas miksi juuri tuota nissanin dieseliä niin hanakasti noihin swapataan?
    Helpoiten saatava/parhaiten varaosia?Menee "heittämällä"?
     

Kerro tästä muillekin!