Tuulilasinpyyhkijä päälle, valot sekoaa, Wildcat -65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jacka, 5.10.2012.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Mikä mahtaa olla vialla, kun -65 Wildcatissa laitoin tuulilasinpyyhkijän moottorin kiinni (autosähköseppä putsasi ja voiteli), niin jotain ihmettä alkoi tapahtumaan. Ensiksi auto ei meinannnut millään lähteä käyntiin. Ja kun aikana sahailin niin auto lähti käyntiin, mutta kun tuulilasinpyyhkijät laittaa päälle, niin kojelaudassa alkaa valoja palamaan (vilkut, pitkien valot ym...) Ja kun tuulisinpyyhkijät laittaa pois päältä, niin kojelaudassakin ylimääräiset valot sammuu...

    Mistä vikaa etsimään (fyysisesti)?

    ps. tuulilasinpyyhkijän moottori siis ei pelannut ollenkaan ennen autosähkösepälle vientiä =)
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Maadotuksista voi lähteä liikenteeseen.
     
  3. Jacka

    Jacka Gearhead

    Kiitos tiedosta... Seuraavaksi haluaisin tietoa, että mitenköhän alkuperäisesti 60-luvun Buickeissa mahtaa olla maadoitus toteutettu?
    Moottorin ja tulipellin välillä on lattakaapeli, mutta muista maadoituksista ei ole mitään hajua? Ehdotuksia mistä alan huonoa maakaapelikontaktia etsimään?
     
  4. Jacka

    Jacka Gearhead

    Edelleen kaipaisin tietoa, että mistä mahtaisi löytyä maadoituskaapeli(t)?
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos on ongelmaa mittariston ja pyyhkijöiden kanssa, sekä vika viittaa maadoitukseen.
    Olisiko vika mahdollisesti mittariston tai pyyhkijöiden maadoituksessa?

    Hauenleuka/johto systeemeillä on hyvä testailla noita maadoituksia, toinen pää akun miinukseen ja toinen pää maadoitettavaan kohteeseen.
     
  6. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pyyhk.ohjataan maalla,pmoottoriin on laitettu maajohto(joka eka kansi,kone rempassa heitetään turhana pois)
     
  7. Jacka

    Jacka Gearhead

    Eli siis erillinen maajohto pitäisi mennä pyyhkijänmoottorista runkoon/koriin? =0

    ps. tuo moottorihan on kumityynyillä kiinni tulipellissä
     
  8. Substitute

    Substitute Gearhead

    Pyyhkärimoottorin alimmaisen kumityynyn sisäholkin kauluksen alle menee pyyhkärimoottorin rungosta messinkiliuska, se maadoittaa pyyhkärimoottorin. Mutta sen hapettumisvika, eli moottorin maadoitusvika yleensä lopettaa moottorin pyörimisen.

    Kojetaulun pyyhkärikatkaisija toimii siten että se maadoittaa moottorin toimintoja ja vie lisäksi pyyhkärin parkkiasentoon jos se on sillä toiminnolla varustettu.

    Eli ihan ekana se kytkimen maadoitus kannattaa varmistaa.
     
  9. Jacka

    Jacka Gearhead

    Aina on edessä joku uusi ongelma =)

    Mä koitan seuraavaksi vetää lisämaadoituksen siitä pyyhkijänmoottorin messinkiliuskasta suoraan auton koriin. Ja haluaisin myös katsoa tuon ohjaamon kytkimen kuntoa, mutta miten ihmeessä saan sen irti? Kuka tietää (tai on irrotanut tuollaisen)? Ohjaamon puolella kun ei ole kuin yksi ruuvi jolla saa sen kytkimen nupin irti...
     
  10. Kimmoh

    Kimmoh Gearhead

    Otat sen liitinrungon pois katkaisijan perästä ja sitten mahtuu ruuvaileen auki 2 kpl sellasia peltimuttereita katkaisijan ylä- ja alaosasta.
     
  11. kj

    kj 2nd gear

    Maavika mullakin mieleen tuli.
    Kuinka ollakkaan tänään tuli leikittyä saman laitteen kanssa mutta
    toiminto erilainen eli hyvin pyörii 1 ja 2 nopeudella mutta
    pysähtyy satunnaisesti,tosin oikeaan asentoon.
    Mulla kenkkuilee se "pysäytin solenoidi" joka on sen valkoisen palikan
    takana. Kevyesti kun kopauttaa kuoreen laite toimii...
     

Kerro tästä muillekin!