Mistä edullisia osia nykyjenkkiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Puutera, 16.10.2012.

  1. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Morjensta!

    Olisiko teillä kanssaharrastajilla vinkkejä yrityksistä, jotka myyvät nykyjenkkeihin varaosia edulliseen hintaan? En nääs halua kääntyä merkkikorjaamoiden puoleen pelkästään korkeiden osahintojen vuoksi.
     
  2. pontiac t/a

    pontiac t/a 1st gear

    Juuri aamulla tuli paketti www.rockauto.comista,chrysler sebringin alatukivarsi hinta 35e+rahti yhteensä 118e.Us partsin hinta 256e+rahti tänne syrjäkylälle.Alkuperäistä en edes viitsinyt kysyä.
     
  3. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Kiitos pontiac t/a vinkistä!

    Vähäisistä vastauksista päätellen OD:n kirjoitteluun ei taida liiemmälti osallistua nykyjenkeillä ajalevia ja/tai osat hankitaan merkkiliikkeistä ns. kalliimman kautta. ;)
     
  4. DD6

    DD6 Gearhead

    Rokkiauto on hyvä, mutta kyllähän noihin uudempiinkin vermeisiin saa näistä perinteisistä puljuista osia, UsPartsit, SW Tradet, Soinit jne jne.
    Tosin, uusin jenkki on ollut -96 Riviera, vanhahan sekin jo...
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tehdääks nykyään jenkkejä ei vaan, mulla ollu uusimman ikäraja -77.
    tosin muutama vuos sitten piti ikäraja nostaa -87.
     
  6. pontiac t/a

    pontiac t/a 1st gear

    Saa toki noistakin paikoista mutta hinnat tahtoo olla aika suolaiset ainakin tuohon -04 sebringiin ja pojan -90 thunderbirdiin kun olen kysynyt.Pikkuosatkin kannattaa tilata rockautosta ennenkuin kotimaisista liikkeistä,esimerkkinä sebringin tyyppivikana oleva takaiskarin yläkiinnike hinta us parts 48e +rahti ja rockauto sama osa 12e+rahti eli yhteensa 33e kotiin tuotuna ja suurin piirtein osat tulee jenkeistä viikossa ja jos tilaan ne helsingistä niissä tahtoi mennä myös se viikko.Aika paljon tulee tilattua noihin harrasteautoihin kulutusosia myös rockautosta ja niiden hinta on myös aika kohtuullinen ja tähän mennessä ei ole vielä tullut vääriä osia(täytyy koputtaa puuta/päätä)
     
  7. Toope

    Toope 2nd gear

    Rokkiautosta oon tilannu kaikki tarvittavat uudempiin ja vanhempiin,ei perse kestä kotimaan hintoja,eikä ajassa juuri häviä.
     
  8. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Minä ostin halvalla merkkiliikkeestä. Paketissa luki made in china, mutta osassa luki made in mexico. :D
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    no, joo, vertailin rock auto / uspartsin hintoja,
    ei niin nykyautoon, 64 galaxieen uspartsilla osa 86 e, sama osa rockautosssa 16 USD + rahti + tulli, siinä 45 e yhteensä..
     
  10. starcraft

    starcraft Gearhead

    Suoraan amerikasta tilaaminen menee vaikeaksi jos on euromallin jenkkiauto. Silloin kaikki osat ei ole samanlaisia. Kannattaa olla tarkkana kun Amerikkaan osien palauttaminen on kannattamatonta. Taas johonkin 90-luvun vaniin tai subbariin rupeaa paikallisten varaosa liikkeiden hinnat olemaan niin kilpailukykyiset ettei suora tilaaminen kannata.

    Elikkä sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan. Vertailu kannattaa aina.
     
  11. NymiS

    NymiS Gearhead

    Sitten kannattaa myös muistaa että ulkomailta tilattaessa ei välttämättä takuuta ole ja jos osa on väärä jonka olet tilannut, niin tuotteen vaihtaminen yleensä on pois suljettu vaihtoehto. Eli tarkkana kannattaa olla että mitä tilailee.

    Kotimaisissa puljuissa takuut pelaa ja tuotteen saa vaihdettua jos väärä tai vika ei ollutkaan kyseisessä osassa.
     
  12. pontiac t/a

    pontiac t/a 1st gear

    Itse olen selvittänyt varaosan numerot suomesta ja sen jälkeen selannut rockauton vaihtoehdot läpi ja ainakin noihin meidän autoihin löytyy aina oikea osa niiden tarjonnasta,toki aina on mahdollista että tulee väärä osa mutta silloin täytyy katsoa peiliin koska yleensä sieltä löytyy syy väärän osan tuloon.Toki jos tulee väärä osa niin sen vaihtaminen on varmasti hankalaa ja aina ei varmaan palautus onnistu.
     
  13. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Rockautosta 2001 voyageriin takajarrusatula+liukutapit 111€ käteen tuotuna.Vastaava täällä 257€ + parikymppiä kuluja.Kumman ostat? Rockautossa osista on myös kuvat.Samoin monitoimivlkkuviiksi hässäkkä toimitettuna em.autoon 59€.Täältä en viittinyt edes kysyä....
     
  14. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Piruttaan rockautosta tutkiskelin vrt. US-Partsiin:

    Bensapumppu, käsijarruvaijeri, tulpanjohtosetti, ilmanputsarielementti ja termarin tiiviste. US-Partsissa hinta: 161e+postitus

    Rockautossa: 48e. Posteista en osaa sanoa.

    Tuohon vielä saisi takaovien tiivisteet yhteensä 45e, suomessa tekee 50e kipale.

    Pitäsköhän sitä alkaa kilpailuttaa? Paljonkohan tuommosen postit maksaa? Mitenhän noita veroja tulee?

    Rockauto ei vissiin myy suutinsarjaa Edelbrockkiin tai Carterin kaasareihin? En ainakaan ite löytänyt, sillä hintaeroa sais varmaan vielä lisää, US-Partsilta hinta 67e.

    Ei siis mitään pois US-Partsilta. Palvelu on hyvää ollut mulle aina, mitään huonoa sanottavaa ei ole mulla ollut kys. lafkaa kohtaan. Aina on osat tulleet nopeasti. Pitäähän sillä jollain ittensä elätellä :)
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kannattaa tarkkaan katsoa että tilaa oikean osan, ja ei tilaa kerralla liikaa- mitä isompi pakkaus, sitä todennäköisemmin tulliin. ja pahin seuraus on se että aikaa menee ja täytyy noutaa tullipiiristä. tietty täytyyhän se tullikin maksaa...
    painavia osia kannattaa todella kysyä ensin suomalaisilta toimittajilta koska postikulut näyttelevät suurinta kulua jenkeistä ostettaessa, ellei tutuilla ole autoa lähdössä kontissa tms. suoraa toimituskanavaa ole käytössä.
    olen katsonut että treen sw:stä on ainakin aina saanut niin loistavaa palvelua että se on parin kympin säästön arvoinen isommissa ostoksissa.
     
  16. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead

  17. pinemankustom

    pinemankustom 3rd gear

    Enpä kyllä ole koskaan tilannut osia mistään missä puhelustakin pitää maksaa euron minuutilta :odroll:
     
  18. nixon

    nixon 3rd gear

    Täytyykin tsekata tuokin sivusto, itse tilaan osat mieluiten ilman puhelimenkäyttöä että.
     
  19. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Postithan näkee rockautossa, kun näppää tavaran ostoskoriin, niin ostoskorissa näkyy sitten suoraan potimaksun määrä. Enemmän jos tilailee tavaraa, niin pitää sitten ottaa huomioon sekin että rockautolla on useampia toimipaikkoja, niin kannattaa tilata vain samassa varastossa olevia tuotteita. Veloittavat nimittäin asiakkaalta noitten varastojen välisenkin lähettelyn.

    Verojahan rulee maksuun, kun veron määrä ylittää 10 euroa. Eli, kun tavaran ja rahdin arvo ylittää sen noin 80 euroa, niin sitten pitää maksaa lisäksi alv 23%. Sama tullimaksussa, mutta tullin prosentit pyörii siinä parin prosentin huitevilla.

    Kun tilauksen arvo rahteineen siis jää alle sen noin 80 euron, niin ei tarvi maksaa edes sitä alvia.
     
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Mistäs hatusta toi 80 euroa on vedetty? Nyt raja on 43,45, mutta vuoden alusta 22 euroa :mad:
    Toivottavasti mahdollisimman moni käy asioimassa 5-10 euron maksun kanssa tullin tiskillä, kerättävä vero tuskin riittää kustannuksiin :soosoo:
    http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/asiak ... index.html
     

Kerro tästä muillekin!