Ladder barin ja coil over jousien katulaillisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja filaamio, 28.10.2012.

  1. filaamio

    filaamio 1st gear

    Minulla on 73 vuoden Plymouth Satellite jossa on säädettävät ladder barit sekä coil over jouset. Rekisteröintikatsastuksessa Kehän autakatsastuksessa katsastaja vaatii hyväksynnät juuri kyseiselle autotyypille laddereista ja coil overeista. Osaako kukaan sanoa, mistä saisin tällaiset perkamentit hyppysiini? Olen yrittänyt saada kyseisiä papereita jenkkilästä, mutta koska sielä on kaikki sallitua niin ei heillä ole antaa minkäänlaista todistusta näistä osista.
    Jos saisin paperin jossa kerrotaan, että ladder barit ovat katualailliset sekä kestää Satelliten aiheuttaman taka-akselin kuorman.

    Kiitos!!!
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Valmistaja & mallinro?
     
  3. zakk

    zakk 1st gear

    Ei saa laddereita läpi suomessa mitenkään. Itse koitin samaa joku vuosi sitten... Laitoin sitten lehtijouset paikalleen laddereitten ja coil overeitten kanssa niin johan kelpasi, jousitustyyppi kun ei tuossa sillon muutu ja ladderit on vaan lisätuentana.
     
  4. Batman

    Batman Gearhead

    Muistaakseni Trafin ohje 14.1.2004 (10/208/2004) ihan erikseen kieltää ladderit ja muutkin "jäykät" tuennat jotka estää korin kallistumisen.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kaiken saa jos duunaa määräysten mukaisesti.
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Laddereita voi olla vaikee saada läpi just tosta edellämainitusta syystä, se aika tehokkaasti estää yhden pyörän jouston. Nelilinkki Wattsilla tai Wishbonella on eri juttu, mut yleensä käytetty diagonal link itseasiassa pyrkii lukitsemaan perän kuten laddereillakin. Laddereillakin on laitteita leimattu, mut ilmeisesti sit ennen tota ohjetta.
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Ei mene läpi leimasta. Laita joko lehtijouset tai nelilinkki. Kysy katsurilta mitkä asiat menevät muutoskatsastuksella ja mitkä vaativat luvan Trafista.
     

Kerro tästä muillekin!