GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. raggar

    raggar Gearhead

    Tuossa just lauantaina ajelin samanlaisella vanilla, aikalailla samantyylisiä oireita oli siinäkin. Tyhjäkäynnillä välillä pikkusen ryntäili mutta ajossa ei. Nyki kuitenkin vittumaisesti ja välillä piti painaa tosiaan kaasua syvemmälle. Omistajalle oli kuulemma jossain verstaalla sanottu että ruiskupumppu on sökö, tiedä siitä sitten.

    Ekaa kertaa tuollasella ajoin ja yllätyin siitä miten laiska on kulkemaan. Onhan se tietysti painava ja kohtuu vähän tehoa.
     
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Aika yllätys oli itsellekin se laiskuus. Ja kaveri oli ennen tuota käynyt testaamassa jotain toista, mitä se moitti laiskaksi.
    Kuitenkin farkku 350DX:llä tai vanhakoppainen G20 vani 6.2+TH700:lla tuntuivat molemmat paljon pirteämmiltä mitä tuollainen turbovani.
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Kyllä sen pitäis olla ihan riittävän rivakka vakionakin. Ts. normia avensislagunaseatskoda perhefarmarin tasoa.

    Yleensä noissa laiskoissa on alipainepumppu tai turbon hukkiksen solenoidi sökönä, eli ei ahtopaineita.
    Ton alipainepumpun vian huomaa jos puhalluksen suuntaus ei toimi (toimii alipaineella) Ja taas solenoidia voi tarkkailla ajellessa ilman konekoppaa...

    Toi nykiminen viittaa usein pumppuvikaan. Toki kannattaa tarkistaa että siirtopumppu toimii ja saattaahan siellä linjoissakin olla ilmavuotoja.
     
  4. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    ABS:t ei tunnu toimivan. Valo ei pala kojetaulussa muulloin kuin pitääkin, eli virrat päällä. Mutta jarrut menee suttiin eikä poljin potkaise takaisin. Mistäs lähtisin vikaa ettimään?
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    joo voihan sitä solenoidia tarkkailla ajellessaan ilman konekoppaa, jos on sopiva peili tai saatanan notkea selkäranka ja pitkä kaula. en kyl sit tiedä, että mitä sen solenoidin tarkkailu auttaa ellei satu omaamaan röntgenkatsetta, jolla näkis sen muovin sisällä olevan kuulan liikkumisen :odroll:
     
  6. JakeOutlaw

    JakeOutlaw 1st gear

  7. juy40

    juy40 Gearhead

    Tekis mieli päivittää tuon käyttisvanin (vm.2000, 6.5td) pakoputkistoa vähän henkevämpään malliin. Marteliukseltahan noita vissiin saa? Vai onkos noita muualta helposti saatavilla???
     
  8. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    et taida olla tosissas :eek:

    laita yv niin kerron mitä teet.
     
  9. julmajari

    julmajari Gearhead

    tuli mieleen tosta ilman konekoppaa ajamisesta kun itse kokeilin että meteli on kyllä mahtava ja ajoin vielä ilman penkkiä kun oli niin kiire koeajolle, vähän extreme hommaa... :D
     
  10. rengaw

    rengaw 1st gear

    Mitkäköhän viat tai vialliset osat aiheuttaa selittämätöntä polttoaineen kulutuksen nousua? Kun keväästä tuo kulutus on jo noussut 4 litraa sadalla ja kuitenkin ajotapa on samanlainen kuin ennenkin. Etu jarrut ei ainakaan laahaa päällä ja laakeritkin on ok ja takapäästä ei rummut ainakaan ole kuumat ajon jälkeen ja muutenkin auto rullaa ihan hyvin. Edelleenkin tuo taannoinen sammuminen on mysteeri.
     
  11. S.L

    S.L Double Gearhead

    Kuinkahan tälläisestä paholaisen keksinnöstä saa turvatyynyn purettua pois, itsellä alkaa mielikuvistus loppumaan?
     
  12. Fargo

    Fargo Gearhead

    Ratin keskiössä olevaako tarkoitat?
    Ratin takaa ruuvit auki ja tyyny käteen, liitin irti ja voilá.

    Miks se muuten pitää irrottaa?
     
  13. S.L

    S.L Double Gearhead

    Ruuvit otin auki, mutta ei se tyyny ainakaan ilman väkivaltaa halunnut irrota mihinkään. Olis tarvinnut ratti irrottaa, että pääsee ihmettelemään tolpan sisuskaluja.
     
  14. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Mikäkähän vois olla vikana kun vani rupeslaittaa ovia lukkoon itestään? Ajonesto ohitettu, käyttelin joka ovesta piuhojakin irti mut silti vaan jänkää lukkoon kokoajan :soosoo:
     
  15. rengaw

    rengaw 1st gear

    Löytyiskö näistä apua...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    Mulla tais olla sama homma, ja kaupan päälle purki akut tyhjäksi muutamassa päivässä. Poistin kuskin jalkatilasta sen sinisen laatikon niin ongelmat poistu, tietenkään keskuslukko ei toimi enää.
     
  17. El 60

    El 60 Gearhead

    Vihjaisko joku Vani faija mikä perä tollasessa 2000 vuoden 6,5td vanikassa vois olla? 10,5 full floating 14 pulttiko? Pinioni ilmeisesti purkautuu eteenpäin niinko samaan tyyliin ko Fjoordissa.
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

  19. aostms

    aostms 1st gear

    98 vanissa rupes polttoainemittari elää omaa elämää, tankki on täynnä ja mittari näyttää ajossa että aine olis ihan loppu, kun auton sammuttaa viisari menee puoleen tankkiin, mistä kannattais lähteä vikaa etsimään?
     
  20. Savaloja

    Savaloja 1st gear

    Paljonko pitäs olla pumpun ennakko tyhjäkäynnillä? Mulla 13 astetta, kaverin Vanissa 9.
    Entä TDC offset?
     

Kerro tästä muillekin!