GM 10-bolt shimmaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja T.U.P, 3.11.2012.

  1. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Camaron 10-bolt 8.2" on levällään tallissa... Tulossa aurburninlukko ja uus 3.55 välitys.
    Richmond "asennussarja" SK-11 tuli lukon mukana. Sarjassa on eripaksuisia shimmilevyjä n. 2 cm pinkka. Sisäreikä 44.5mm ja ulko 69.8mm. Onkohan toi jokin "yleiskoko" kun ne eivät oikein istu hyvin pinjoniin eikä poskilaakereiden viereen?? Käsittääkseni ne on tarkoitettu kumpaankin???
    Tarkka koko olisi pinjoniin 37x60mm ja poskilaakerereihin 48x73mm. Hoituuko kumpikin shimmaus noilla asennussarjan levyillä vai hommaanko laakeriliikkestä uudet? Itse shimmauksen tekee kaverin kaveri meillä ja haluaisin, että kaikki tarvittava olisi valmiina kun maestro saapuu...

    Edit: oma moka. Asennnus sarjan toinen pahvi oli "hukassa" ja juuri siinä oli pinjonin shimmit...
     
  2. 383

    383 Gearhead

  3. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Outoa... Kaikki kuvan roippeet löytyy, mutta shimmit on kaikki samaa kokoa(tietenkin paksuus vaihtelee)? Tavarat oli laminoitu pahviin kiinni ja oli koskematon... Tarra päällä SK-11
     
  4. Fargo

    Fargo Gearhead

    Kyllä se noilla onnistuu mut vittumainen tehdä. Parasta olis ku ois niitä paksuja orkkisshimmejä mut harvassa on paikat missä olis niitä tarpeeksi kattava valikoima...
     
  5. 383

    383 Gearhead

    kyllä mun mielestä pinion shimmit on pienempiä kun poskilaakereiden
     
  6. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Voin ostaa noita oikeankokoisia shimmejä jos jollakin niitä on. YV:tä vaan tuleen.
     
  7. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Kuvassa näkyy kahden kokoisia shimmeja, mutta itse listauksessa puhutaan vain pinjonin shimmeistä:

    Complete Kit (pictured)
    Pinion shims, seal, bearings, nut, and washer
    Crush sleeve
    Cover gasket
    Ring gear bolts and washers
    Thread locker
    Gasket sealer
    Marking compound and application brush

    ja kuvan alla "Product images may differ from actual product appearance."

    Outoa jos noissa sarjoissa ei olisi shimmejä poskilaakeriden viereen?
     
  8. cama73

    cama73 3rd gear

    ainakin jyväskylässä sai etralta noita shimmilevyjä ja oli aika laaja kokoelma.
     
  9. T.U.P

    T.U.P 3rd gear

    Nyt pitää kattoa peiliin... Olihan mulla toi linkitetty asennuskitti, mutta ne toimitetaan kahteen eri pahvinpalaan laminoituna! Mulla oli tallella vain se missä oli kaikki laakerit ja poskilaakerien shimmit! Toisessa pahvissa on pinjonin stefa ja pinjonin shimmilevyt! Ja löytyihän se puuttuva pahvi romujen joukosta kun aikansa etsi!!!
    Kiitos sille kaverille joka tarjos samaa settiä kuvan kanssa niin hokasin etsiä oman.
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Omaa 8,2" perää tehdessä tuli esille että Richmondin asennussarjan mukana tulleet simmit ei ollu oikein sopivia poskilaakereille. Meinaan että jos aikoo saada vaan yhdet simmit per puoli(niinkuin niissä on alunperin) eikä nippua ohkosempia niin täyty tehdä ne sopivat itse.

    Passasin noilla ohuilla simmeillä sopivaksi ja tein sit sen mitan mukaan yhdet per puoli, monta ohutta kun on ainakin omasta mielestä vähän kyseenalaista.
    Eli voi joutua meneen kauppaan tai tehdä itse ne simmit poskilaakereille, pinionille oli kyllä hyvin eri vaihtoehtoja asennusasrjassa :wink:
     
  11. idiot

    idiot Gearhead

    multa löytyy käyttämättömät richondin -sarjassa tulleet pyöränlaakerit+stefat jos tarve 8)
     
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kas. Meikä teki kans peräremontin tossa pari vuotta sitten, (Richmond,3.42) eikä shimmien kanssa kyl ollut erityisiä ongelmia.
    Tosin verrattuna alkuperäisen perän (tehtaan) yksiosaisiin shimmeihin, useista eri shimmeistä kootut pakat kyllä olivat vähän epäkäytännöllisen oloisia.
    Mutta remppa onnistui ja perä toimii.
     

Kerro tästä muillekin!