Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. hecatti

    hecatti 3rd gear

    yhtä hyviä ovat, aina oli ja on edelleen lämmin auto :D

    jos oot hankkimassa ni ota kaukosäädöllä varustettu :wink:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakko kehuu tota 5Kw:n vesieberin hintalaatusuhdetta!
    Ostin täältä rikkinäisen vehkeen alle 2satkulla, siihen makso hehku kaikki 29egee ja kauko 35egee. Nyt se on potkini jo vissiin 5 talvea tolla sijoituksella :rotfl: . Ja nauru loppu ny kun pikupista on kansipaffit paskana, ekan kerran ny vasta :rotfl: . Nekin poltti vuotava syylari eli ihan paska kone, ei kestä edes 3sataa kaakkia ilman vettä :poff: .
     
  3. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    meinaan vaa, että onko koolla eroa et kumpi mahtuisi paremmin 6.5td:n konehuoneeseen ja onko asennuksessa eroavaisuutta?
     
  4. Incidious

    Incidious 3rd gear

    GMC 3500 -94 villkurele?

    Missäs GMC 3500 pickupissa -94 sijaitsee vilkkurele ja samalla kiinnostaa missä hätävilkkujen rele? Metallinen? pyöreä? kantikas? Jäivät suuntavilkut palamaan yhtsoittoisesti.. :oops:
     
  5. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

    Täsä mun epperi asennus.(Hydronic D 5WSC) Polttoaineen paluuputkesta t-haara sille kattilalle, niinkuin tuomo jo jossain mainitsi. Koe käytetty 4x45 min ja hienosti pelaa. 3 iltaa meni masennuksessa.
    Sisäpuhaltimen kytkeminen vielä uupuu.

    https://plus.google.com/photos/10616944 ... 3069009921
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kiitos kuvista, pitänee alkaa miettimään josko tulis hankinta listalle jompikumpi... mihinkäs ne vesiletkut tökätään kiinni? näyttäs menevän koneen takaosaan...
     
  7. aostms

    aostms 1st gear

    mulla alkaa kanssa kohta webasto homma, mulla on sellainen lämmitin missä on polttoainepumppu ite laitteessa. kysyisin vaan et mistä toi polttoaineen paluulinja kannattais pistää poikki
     
  8. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Miksi paluu linja? meneekö se pinnan alle tankissa tai käytetäänkö lämmittimellä ruiskutuspumppu tyhjäksi..???
     
  9. aostms

    aostms 1st gear

    miksi ei? toimii kuitenkin paluu puolelta.
     
  10. mauni77

    mauni77 3rd gear

    Pitäisikö -96 2500 pick-upissa aina olla airbag?
     
  11. hecatti

    hecatti 3rd gear


    mulla on laitettu lämppäriltä tulevan ( taisi olla alempi letku) letkun ja lohkon väliin.

    löpö otettu imuputkesta airdogin jälkeen , on jaksanu imeä filtterin läpikin, mut heti lämmitin sammuu kun airdogi alkaa pumppaan, ei ilmeisesti eberin pumppu tykkää pienestä ylipaineesta :odroll:
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Aika vekkuli asennustapa laittaa polttoaineen otto paluupuolelle, on meinaan webaston/eberin pikkupikku p-a pumpulla melkonen homma imeä syöttöpumpun,suodattimen,siirtopumpun yms. läpi. Ainakin noissa asennusohjeissa mitä mulla on (löytyy kumpaankiin) käsketään laittaa polttoaineen otto imulinjaan ennen siirtopumppua ja mahdollisimman lähelle tankkia. Mutta jokainen tavallaan.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Onhan se siel paluulinjassa silloin jees jos on käytössä vaan ajonaikana... muuten saattaa tehä temput just silloin kun sitä eniten tarvis
     
  14. Volvomies

    Volvomies 1st gear

    ihan pitääpi kysäistä että kun on kyseessä vuoden 2005 suburban tai yukon xl, joka on ajettu kilometreissä 300 000, onko kyseessä jo miina? auto huollettu ajallaan ja kuitteja löytyy paljon. hihnat yms vaihdeltu lukuunottamatta ketjuhihnaa.

    Onko totta että tuon ajan subbari on jo galvanoitu/sinkitty?
     
  15. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Onko millainen homma vaihtaa hydroboostiin tiivisteet? Vuotaa pääsylinterin ja tehostimen välistä...
    Auto on 2500 95 vm gmc subbe...
     
  16. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear


    Joo. Helpoin asennustapa, jos vaan toimii. Eberi pumppu ei kylläkään ime siirtopumpun läpi. Ei ainakaan tän alkuperäisen. Siellä tankin päässä on niin hankalasti ne kumiletkun pätkät, ettei sinne sitä ottoa tahdo kunnolla saada.
    Ja olen käsittänyt että se paluu putki menee siellä tankissa pohjalle, ettei se polttoaine ala kublimaan ja vaahtoamaan. Sieltä tankista mitään lorinaa kuulu, vaikka auto rotköttää. Tai tankin pohjasta tippu savea mun korvaan etten kuule enää :wc:
     
  17. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sen mitä nyt näitä polttoainekäyttöisistä lisälämmittimistä ymmärrän niin niiden omat polttoainepumput työntävät löpöä huomattavasti paremmin kuin imevät, siksi asennuspaikka mahdollisimman lähelle tankkia. Samalla vähennetään ilmavaivojen riskiä.

    Muutaman (5-6kpl) Eberin/Webaston oon asentanu itelle/kavereille, ja paitsi yhdelle kaikille on laitettu polttoaineen otto imulinjaan tai suoraan tankista omalla liitännällään. Subbeen/pick-uppiin oon laittannu siten että imuputki niksnaks poikki suht läheltä tankkia, T-haara ja sopivat pätkät kumiletkua. Sopiva muoviliitin löytyy suoraan kaupasta, eikä alkuperäisen imuputken koko pienene tämän takia.

    Eräälle sankarille piti Subbeen tehä löpönsaanti siten että tankkiin porattiin pieni reikä yläkulmaan, siihen läpivientikumi ja letku tankin pohjalle. Possumassaa tiiveyden varmistamiseksi. Tämä oli kuulemma ainoa oikea tapa, enkä ruvennut väittämään vastaan koska olin pelkästään alipalkattua haalarimies, en omistaja. Kyseessä oli muuten K1500 pikkulohkolla, missä lie nyt palvelee. Oli muuten käytännössä virheetön auto, ajettu joku 40tml siihen aikaan.

    Yhden webaston olen laittanut siten että p-a tuli paluupuolelta, tosin siellä olikin muita varusteita varten n. 40l kerääjäsäiliö.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se saa vaihdettua niin että otat pääsylkyn pois edestä ja halkaiset sen paikallaan. Siellä on samantapainen 4 kulmainen tiippari mitä levyjarrusylkyissäkin on. Voi olla että mallilla jostain hydraulipuljusta sellaisen löytää.
     
  20. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Oliko jollain vielä hydroboost tiivistesarjoja myytävänä? JD7 jarrut
     

Kerro tästä muillekin!