Cadillac Seville STS

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja K.Vainio, 3.4.2009.

  1. Rado

    Rado Gearhead

    Mitään Xenoneita niissä ole. H7 poltin.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllä meilla vaan on 2001:sessä. Riippuu miten on optioitu.
    Sen voi lukea linssistä mikä polttimo on. Ksenoneissa lukee DS1.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Noi polttimot on ihan tavallisia perus polttimoita nykyään. Saa melkein mistä vaan. Ksenonit pitäis saada noin 60-70€/kpl. Halogeenit paaljon halvemmalla.
     
  4. ihd

    ihd Gearhead

    Uudemmissa on alkuperäiset xenonit,melko harvinaisia tosin. Vanhemmat on tavallisilla HB4 halogeneilla ja pitkät HB3, lukee umpion lasissakin tuo kummat on.Siis ei ole h7! Tarvike xenonit sitten taas voi olla missä vaan mallissa.
     
  5. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Kyllä se D1S vinkki oli se oikea ja kyllä mun 1998 sts mallissa on xenonit. No niin uudet lamput tilattu. Asentaminen lienee yhtä harmitonta kuin normaalien lamppujenkin ?
     
  6. jusku1

    jusku1 3rd gear

    mulla 2002 STS, mikä vakuutusyhtiö on edullisin kyseiselle autolle?
    Siis liikennevakuutus + kasko?
     
  7. inutix

    inutix 1st gear

    [
    Tässä meikän 2003 mallissa on xenonit.
    Kovin tuntuu STS jakavan mielipiteet suuntaan jos toiseen.
    Kolmen vuoden jaakaamisen jälkeen oli uskallusta hankkia laite,
    kun tunnen edellisen ja ensimmäisen omistajan ja tiesin,että hyvin on laite toiminu.
    62 tuhatta tuli viikonloppuna mittariin,eikä vielä vaikuta
    kovinkaan "väsyneeltä"
    ....autohan se vaan on :)
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kehtaisko joku listata vakiovarusteet näissä alkupään sevilleissä? Erosko paljon nortin ja 4.9 välillä? En oo mistään oikeen löytänyt kattavaa listaa, tottakai sähkölasit ja vakkarit tiedän mutta en täydellistä listaa.
     
  9. Se Ville

    Se Ville 1st gear

    Alkupään sevilleissä ei ollut N*, eikä 4,9L, vaan esim. 350 ja 368.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos tästä, en tiennytkään.

    Jos tämän topicin sivua numero yksi vaan luetaan niin voidaan päätellä kyseessä olevan 92-> malli.
     
  11. dean66

    dean66 Gearhead

    Tuossa neljä kuvaa vuoden 1993 esitteestä. Saako siitä irti tuon haluamasi listauksen varusteista?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kuvat saa melko isoiksi, kun kuvat avaa sillä suurennuslasilla tuolla. Toivottavasti oli apua :)

    -a-
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kiitos paljon, kyllä nyt selkis! Tollanen cadi kyllä aika peli oli sitten normi tai sts.
     
  13. Namelesscarguy

    Namelesscarguy 1st gear

    Tulipa ostettua Sevillen serkku eli Deville Northstarilla ja nyt se aiheuttaa pientä päänvaivaa muutamalla ominaisuudella(vialla)

    1. Ominaisuus, joskus virrat kytkettäessä tai sammuttaessa kaasupoljin nykii muutaman kerran. Tämän luultavasti aiheuttaa IAC (tyhjäkäyntimoottori?) tai sinne seudulle olen naksunnan paikallistanut ja en keksi mikä muukaan voisi liikuttaa kaasupoljinta.

    2. Ominaisuus, vikakoodi p026, "oikosulku" kaasuläpän asentoanturin piirissä, tulee "current" statuksella mittaristosta.

    3. Ominaisuus, tämän päiväisen kaasuläpän puhdistuksen jälkeen tykkää ottaa kierroksia heti käynnistyksestä ja pitää ne siellä. Veikkaan 2000rpm paikkeille. Vasta jarrun painaminen sai koneen rauhoittumaan. Lisäksi ajaessa oli pieni veto koko ajan päällä.

    Muuten oikein mukava peli, mutta nuo muutama ominaisuus tekee siitä perjaatteessa käyttökelvottoman.
    Osaako joku sanoa onko vikana IAC vai läpän anturi vai molemmat vaiko ihan jokin muu?

    Olen saanut vinkkiä ja lukenut foorumeilta että todennäköisesti IAC ja anturi, mutta mahdolliset kokemukset samoista oireista ja ratkaisusta olisi kiva kuulla ennen kuin tilaan uutta osaa.

    Lisäksi, mitä öljyä käytätte? Käykö motonetin GM longlife 5w-30 öljy?
     
  14. jrasi

    jrasi Gearhead

    Lähtisin ekana jumppaamaan tuota asentoanturia, sillä jos se on mykkä tai juttelee omiaan, niin PCM saattaa käskeä IAC:n ajamaan läpän kiinni, vaikka läppä olisikin kiinni, jolloin se IAC napsuttaa hampaalta yli.

    Jos uusia osia lähdet tilaamaan, niin kannattaa samalla ottaa tuo IAC myös, se ei tainnut rokkiautossa paljon yli kahta kymppiä olla. Omassa se naputti ja tyhjäkäyntikierrokset oli mitä oli, silloin tuli myös vikakoodi siitä ettei PCM saa säädettyä kierroksia oikealle tasolle.
     
  15. Namelesscarguy

    Namelesscarguy 1st gear

    Tuo on tosi hyvä kuulla että melko varmasti noiden vaihdolla korjaantuu. Ja tosiaan ostan myös IAC:n koska samalla senkin nyt vaihtaa.

    Vaatiiko IAC:n vaihto mitään erityisempää säätöä kuin sen tyhjäkäyntiruuvin säätämisen oikeaan kohtaan?
     
  16. jrasi

    jrasi Gearhead

    Siihen on korjausoppaassa joku sopeutusohje, mutta omassa en ainakaan tehnyt muuta kun säädin ruuvin kohdalleen ja laitoin kiinni, vikavalot sammu ja nortti kehräs.

    En ole Devillen konehuonetta tutkinut, mutta tuskin siellä ainakaan tuon IAC:n ympärillä enempää on tilaa kuin Sevillessä. Osta lyhyet räikkälenkit, olikohan 8mm ja 10mm, helpottaa uuden asennusta. Samoin teleskooppimagneetti tai vaihtoehtoisesti pussillinen pieniä muttereita.

    Multa joutaa Seville/Deville -korjausopas lainaan, jos et satu omaa omistamaan. Chiltonin malli.
     
  17. Namelesscarguy

    Namelesscarguy 1st gear

    Kiitos vinkeistä, ei ole opusta ja olisi mahtavaa saada lainaan se koska cadi on vielä aikas tuntematon mulle. Käykö että otan yhteyttä yv:llä kuhan saan osat ensin käsiini ja sovitaan sitten tarkemmin.
     
  18. jrasi

    jrasi Gearhead

    Juu, laita viestiä vaan.
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    onko joku STS kohtalontovereista askaroinut flektien kanssa. ilmeisesti keulalla olevat puhaltimet käynnistyvät ilmastoinnin kanssa aina, mutta missähän lämpötilassa niiden pitäs normisti startata ilman AC:tä. ja onko niissä useampia nopeuksia. pyörivät jotenkin hitaasti ilmastoinnin kanssa.
     
  20. Namelesscarguy

    Namelesscarguy 1st gear

    Muutama kuukausi sitten pohdin samaa, kun sain ohjelmoitua devillen mittariston sevillen asetukselle. Devillessä ei normaalisti näy mm. lämpötilaa tai kierroksia.

    Jenkki foorumilta löytyi tällainen, lisäsin celsiukset

    "The thermostat is set to begin opening at 188 (87 C) and fully open at 206 (97 C). Unless the HVAC system is in AUTO, when fans run in slow all the time (A/C function commanded ON) the fans are controlled by the engine coolant temperature sensor and come on in SLOW at 224 (107 C) and FAST at 236 (113 C). The car should run, on the highway, at about 196-204 (91-96 C). With the HVAC OFF, the temp will go to 224 (107 C) in traffic, fans come on, and the temp goes down to 213 (101 C) when fans turn off. A 50/50 mix of coolant/water with a 16# pressure cap boils at 265 (129 C) degrees while a 70/30 mix (the GM max concentration) boils at 276 (136 C). Fans do not run above 45 mph. (They're not needed then.) About 255 (124 C) is the Northstar "overheat" warning point. Camel mode engages at around 270."

    Oma kokemus ilman ilmastointi, koska kompura rahisee ilkeästi, on että flekti alkaa pyöriä hiljaa juurikin 106 C paikkeilla ja pudottaa lämmöt 100 C paikkeille. Tämä kun matelee kaupungissa, muuten ei flektit käy. Joskus on tohottanut täysillä kun lämmöt noussut liikennevaloissa 113 C paikkeilla, mutta putoaa nopeasti, vaikkei liikkuisi. Ilmastoinnin kanssa pyörii aina, jos tohon lainaukseen on uskominen.

    Northstar käy siis normaalistikin aika lämpöisenä, 91-115 C, ja vasta 120 C jälkeen alkaa ylikuumentua. Tämän takia jäähdyttimen korkki kannattaa pitää hyvässä kunnossa, jotta järjestelmässä on riittävästi painetta ettei vedet kiehu koko ajan vaikka kone on normaali lämmöissä.
     

Kerro tästä muillekin!