GM 6.5td kulutus 20l/100km

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Incidious, 14.11.2012.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    meidän taloudessa bensiinin kulutus pienenee talvella, dieseliä kuluu suunnilleen saman verran kuin kesällä.
     
  2. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    jäykemmällä kalustolla sellanen keli mikä vaatii talvilaadun+talvilaatu tankissa=n.vaihteenverran voimaa pois.16vaihteisella.kyl se kuivempi kelpaakin paremmin.hymiö
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    kuulostaa järkeenkäyvältä
     
  4. rb

    rb Double Gearhead

    Katti hei!!!

    Nyt kun päästiin tähän talvilaatuun, niin miten tämä Nesteen mikäsenyoli palmuöljy biodiesel:

    Että onko se voitelevampaa tavaraa kun perinteinen diesel??

    Neljä vuotta sitten tehtiin dödsiin pumppuremontti ja senverran arvokasta oli ettei ihan heti perään viitsis, joten jatketaanko edelleen 2T öljyn lotraamista talvilaadun kanssa???

    Nesteen oil infoon on turha soitella ja kysellä mitään tällaista, kun onhan se tietty niiden mielestä maailman parasta!
     
  5. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    sanoisin, et kyl motti sitä polttaa, mutta kylmä on sille hallaa. lisäksi siinä on huonompi lämpöravo kuin perinteisessä, mut toisaalta sisältää happea. ja kysymykseesi, et onko se voitelevampaa niin sanotaan joo, mut ei sun tartte tirauttaa sitä kuin n. 2% PERINTEISEN DIESE OHO meni caps lock päälle dieslin sekaan niin saat paremman voitelevuuden.
     
  6. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    etelä-karjalas n.10cent kalliimpaa.pakko olla hyvää.mite jos koittas tota mitä käytän hesuksenaikases,eli redlinen rl-2?ei ainakaan tartte niin ison kannunkans heilua mittaril.hymijö
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    toi käy kans, mut o kalliimpaa ja ekstarna vissiin setaanilukkunkin jotain vaikutusta + plasebovaikutus, joka on jotain 50 hoboa ryppynarun ympärillä. pst. käytän samaa, tekee höböböäåopoäå..!
     
  8. rb

    rb Double Gearhead

    Mut onko tossa diisselin laadussakaan oikeesti valinnanvaraa!!!

    Meinaan että eikö joka asemalle tule litku kuitenkin samasta osoitteesta??
     
  9. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    o voit sä valita joko kylmää tai kylmempåä kestävää
     
  10. -rautis-

    -rautis- Gearhead

    ajotavalla on aika iso merkitys.itellä oli taannoin käyttiksenä 6,5 turpoton vani.aluks sitä tuli sotkettua samalla lailla ku harrastepelinä ollutta camaroa ja kulutus oli sen mukanen,20 l.pani opettelemaan jouheemman ajotavan ja keskikulutus
    laski about 13-14l:n.
     
  11. rb

    rb Double Gearhead

    Aikoinaan pääkaupunkiseudulta ainakin Voutilan Essolta sai rekkamittarista talvellakin "kesälaatua".

    En tiedä miten tänäpäivänä kun toi ei enää satu oikein matkanvarrelle, mutta onko rekka-asemilla yleensä sitä vähemmin pakkasta kestävää tarjolla myös talviaikaan??
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    tebbarilla on erilainen ideologia
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    kyllä muistaakseni nesteen asemilla taitaa olla talvellakin kahta laatua tarjolla, "välilaatua" -15/-25 ja talvimallia -29/-34
    ja jos kulutukset vaihtelee näissä pari kolme neljä litraa, niin eihän me kaikki ajeta samalla tavalla yhtä paljon rompetta kyydissä...
    minkähänlaista se nesteen prodiesel...? ainaski 5% lisää hevosvoimia ja vääntöjä... :rotfl:
     
  14. Lavakulkine

    Lavakulkine 3rd gear

    Kylähän noilla rekka-asemilla saa tälläi talvisaikaan aina valittua kahta eri laatua joko väli-tai talvilaatua...niissä vaan tarvii olla sit kyseisen löpöliikkeen kortti,siä ei käteinen auta.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Lueskelin tossa sivustoa www.rypsienergia.fi ajatuksena laittaa rypsiöljyä talviaikana diisselin sekaan, mutta rypsi ei näköjään oikein tykkää kylmästä.

    Katti;,, Nyt kun mainitsit niin tuleeko Tebarin kama jostain muualta kun kilpaileville ketjuille, vai mikä siitä sun mielestä sitten parempaa tekee??

    Tiedän että joskus viime vuosituhannella taksikuskit tankkasi Tebarilla, kun silloin niiden nafta taisi tulla vielä idästä ja oli rasvaisempaa kun kotimainen tuote, jolloin mersun rivipumppu/jakopumppu, mitä tekniikkaa ne nyt silloin vielä käyttikään, kesti pidempään.
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Silkkaa tyhmyyttä ajaa tuollaisilla moottoreilla ja sitten valittaa kulutuksesta.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Moottori kun moottori, mutta jos se kuluttaa kolmanneksen enemmin kun muut vastaavat, niin voi sitä hetken ihmetellä...
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    itteeni kiinnostaa vaan minkä se kuluttaa, en kuiteskaa alkais itkemään. helpompi vaihtaa auto...
    ja tosin ei sitä välilaatua taida saadakkaan kuin pelkästään rekkapisteiltä. taitaa käteispisteetkin olemaan jo suhteellisen harvassa.

    tuli kyllä vaan huomattua öljyn vaikutus katsastuksessa, siis 2-tahti ölppää dieselin seassa... että seuraavan kerran ennen leimaa ajettava jonku verran ilman öljyä.
     
  19. vesaku

    vesaku 3rd gear

    K3500 paripyörä, melko vakio summa on tuo 20 l/100km, olen päässyt viime jouluna jopa 15,6 kulutuksella.
    Ajaa vähemmän jos koskee sieluun. ; )
     
  20. Incidious

    Incidious 3rd gear

    Kyllähän tieto homma on että ei tämä samaan mene kuin 530d bmw joka käyttöautona on mutta sama asia kyseessä jos ostat vaikka hyndain joka kuluttaa 10l/100km ja kaverin huihai 5l/100km. eikö piimisi?
     

Kerro tästä muillekin!