Tuulilasin yläreuna

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja herrakani, 17.11.2012.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kaivelin tossa sikaflexit ja ikkunasilikoonit vittuun ´85 custom cruiserin ikkunasta ja hioin pellille ja maalasin yli. Nyt olis sitten tarkoitus tiivistää.

    Mä laitoin joskus yhteen jotain ihme butyylimönjää joka ei kovettunut ns. ikinä, tietääkö kukaan sellaista tuotetta? Mä en muista kuolemaksenikaan mikä se oli.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sika myy moista.. Butyylimassaa, valkomuovinen tuubi mustalla tai oranssipunaisella etiketillä.

    Menee tuokio, käyn tarkistamassa sen.
     
  3. nuc-64

    nuc-64 3rd gear

  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kiitos! Käynpä kollaa starkilta tmv.
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    butyylikumimassa,
    käytetään mm. betonielementtien välisissä liikuntasaumoissa,
    nolla liimana koska sehän venyy kuivanakin kuin sitkas räkä,
    mutta hyvä tiiveys.
     
  6. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Siis jos tuulilasi tarkotus kiinnittää, niin eiköhän paras oo ihan oikee tuulilasiliima?

    Vai enkö nyt älynnyt et mitä kaipaat?
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Se on paikallaan mutta vuotaa yläreunastaan koska on ruostunut. (Kuvassa siis tinattu ja hiottu ja maalattu)
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Aaaa, aivan. Siihen tuommonen butyylikumimassa on sit varmaan kova sana.

    Vaikka jos työtilat mahdollistaa, niin hyväähän tekin lasin kokonaan irrotus ja uudelleen asennut sitten. Saisit kaikki ruosteet pois jne.

    Vaikka jos pitää maanantaina töihin päästä, niin tulee pitkä viikonloppu jos rupee pitkän kaavan mukaan korjaamaan ;D
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Koripajoilta ja monista maalaamoista saa ihan oikeaa ainetta lasin kiinnitykseen ja pitää sekä pysyy.

    Vaatii vaan ammatti silikonipursottimen tai sitten kourallisen halpamalleja.
     
  10. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Nooh. Kyllä se semmosella 10-20e puristemalla sujui ainakin itsellä hyvin. Onhan siinä kova puristaminen, on sen verta tiukkaa tavaraa (ainakin kentin lasiliima)

    Puhun kokemuksen vankalla rintaäänellä, olenhan kiinnittänyt jopa yhden lasin ja siinäkin oli ammatikseen sitä tekevänä jelppaamassa. ;D
     
  11. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Pistäkää liimanne hetkeksi uuniin niin tulee vikkelästi. Toimii.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    Lähtishän se klasi lie jollain irti, kyllä mä sitä oon vunteerannu. Yleensä se vaan tahtoo särkyä joko irroittaessa tai hölmöillessä. Ulkona toki duunailen tuota mutta saisihan sen suoriltaa hiottua, maalattua ja liimattua.
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Mä oon ollut niinkin nopee, että oon siirtänyt vaivan ratkaisua etiäppäin tirsuttamalla ohuen palon butyleenia koristelistan ja katon väliin...
     
  14. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ja nopeampi on vetää roudari tolpasta tolppaan silleen et pyyhkijät ei lapa sitä vettä listan alle
     
  15. DX

    DX Double Gearhead

    toihan on hivistelyä, useimmille riittää ettei sadevesi yöparkissa kastele penkkiä.
     
  16. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Kyllä sitä muutaman viikon ajaa ilman tuulilasia ja juomat saa painamalla nappia! :lol:
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tossa oli tehty sama homma ikkunasilikoonilla. Jonka takia se ollee ruostunutkin.
     
  18. tanari

    tanari 1st gear

    omasta irrotin tuulilasin 25mm leveellä mattopuukolla hinkkaamalla, lähti ehjänä ja todella helposti, ainoastaan alareunasta piti vähän kuumailmapuhaltimella auttaa.

    laitoin lasin takasin wurthin lasiliimalla, ei ole vuotanut sen jälkeen.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    No vittu. Kai se on sit tuokin irroitettava.
     
  20. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!