chevy 350 + 2x turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja vauhtipete, 6.12.2009.

  1. shr1

    shr1 Gearhead

    Tollasella yritetään hiirimoottorin kera jotain saada aikaiseksi, omia kokemuksia ei vielä ole, aika näyttää... Borg Warner S475 Terveisiä Porin panimolle ja Forssaan kans. :wink:
     
  2. 67Camaro

    67Camaro 1st gear

    Kokeileppa tiedustella Pudasjärven Pekan 3gen Camaron pakettia, sillä 305 ja yks turbaani, TPI ja megaruutta ohjaa... on huidellu matalia 11sek ja loppunopeudet jossain 210kmh+. 305 rautakannet viilattuna yms.

    Ja heinäkuu/2009 gmhitechperformance- lehdessä ookoo juttu kun heittivät yhden turbaanin Corvetten TPI pakettiin...vaparina 328HP ja 7PSI ahdoilla sama paketti 481HP

    Vipottaja : tuli aikoinaan oltua mukana porukassa wanhaan hywään aikaan, kun oli D-ryhmässä "kolme kovaa P:tä, eli Pönni, Panuma ja Panu". Aikamoisen oppimisretken Pönni teki kun vaihtoi yhdestä kaasarista Hestec:iin...Muistan kun kisasta toiseen hirveetä paukkumista... mutta tais olla että kun ruiskulla aloittivat oli ajat about 13sek, sitten kisasta seuraavaan oli about 1sek parannus kun "nyt alkaa löytyy" ( copyright seppo kopra). Ikinä Pönnin Hornetti ei ollu mikään nopea viivalta mutta mukavia loppunopeuksia kelasia aikoinaan....Ja porukan täytyy kiittäää Pönniä Hestecin kehitystyöstä, ensimmäinen V8 varttimailipaketti se taisi Hestecillä, ja tuplaturbotettuna vielä. Panu:n poppoossa tuli seilattua
     
  3. 302TT

    302TT 1st gear

    Ei ahtokoneessa imusarjalla ole yhtä suurta merkitystä, kuin vaparissa. Ahtimet kyllä painaa ilmaa sisään. Tosin hyvä ahtokonehan tuottaa voimaa myös vapaastihengittävänä.

    Onneksi tänä päivänä löytyy Hesteciä helpommin ja nopeammin säädettäviä systeemejä, saattaisi muuten monelta harrastajalta usko loppua kesken.
     
  4. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

  5. studio57

    studio57 Gearhead

    jep, tuommoset jarrulla kumee polttavat autot ei juuri suorituskyvystä kerro lähinnä kuljettajan henkisistä kyvyistä.
    duramax dieseli keulille vaan, esimerkkejä löytyy tältäkin palstalta en tiiä joko on menny 1000hp rikki?
     
  6. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Kyllä mulle se 300 heppaakin riittäs ja vääntöhän siinä olis vielä rajumpi kun bensakoneessa, sillähän se auto kuitenkin liikkuu.
    Nii ja pitää olla v8 :wink:
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ai dieselissä rajumpi vääntö kuin samankokoisessa bensakoneessa samoilla ahdoilla?

    Ja siitä tpi imusarjasta, että se on melkoinen kuristin vaparimottia tehdessä. Ahdettukin moottori hyötyis paremmasta imusarjasta. Toisaalta ton kokosista moottoreista saa tehoa kyllä tarpeeks ahdettuna vaikka kaikki palikat ei olisikaan niin optimaalisia.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mä olen kans lortojen kans taistellut ihan riittämiin ja tuli yhden ritsan kanssa vietettyä useampaan otteeseen dynollakin aikaa (meni varmaan toinen auton hinta säätämiseen). Koitettiin parilla kassillisella erilaisia kurkkuja, suuttimia, seosputkia, paineita jne. Mutt kun ei niin ei. Säädettiin lopuks toimimaan kaasu pohjassa, kun ei muutakaan osattu tehdä.
     
  9. vauhtipete

    vauhtipete 2nd gear

    Jos samantehoisia verrataan niin dieselissä on vääntöä jopa tuplaten.
    Ja sitä kun ajattelee toisinpäin että jos on samat väännöt niin dieselin viritysaste on pienempi kuin bensakoneen?
    Saa toki korjata jos meni metsään kun en ole ikinä savukoneisiin perehtynyt millään tapaa.
     
  10. nova71

    nova71 Gearhead

    Kova haku!
    Jos nuo kiisselit ohitetaan, niin oos tähän mitään viksuja juttuja eli millä panisit kasaan tuon. Huom max koko noin 5.7l.
    Kait sitä puhutaan nyt up 800hv.
    Ku joku kysyy hintaa niin alle 15ke.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ensinnä, jos teet 800 heppasen motin, niin osat pitää olla sellaisia että ne kestää 800 heppaa. Se koskee niin moottorin lohkoa, sisuskaluja, polttoainejärjestelmää kuin voinasiirtoakin. Näennäinen edullisuus monasti heittää siinä vaiheessa volttia. Ja sit seuraavaks se, et jos se motti tuottaa ilman ahdinta 400 heppaa, niin 1 barin paineella sen pitäis antaa n. 800. Eli et se "perusmoottorin" kuosi pitäis olla sellanen et suht matalilla puristuksilla toi 400 heppaa tulee.
     
  12. SnakeWood

    SnakeWood 1st gear

    Voihan sitä painetta aina nostaa.. Oletan että tämä on katuauto joten taitaa noi LM7:t olla parasta vastinetta rahalle. Se jopa riitää 800hv asti ja yli, mutta ei kovin pitkään. 650rwhp tuntuu olevan taikaraja mitä ne sietää.. amerikassa.. Täällä kerkeää kyllä SBC:llä kin. Mulla on nokkaa vaille vakio kone ja pari kiinaturboa, ei oo 800hv:ta mutta hyvän matkaa yli puolet siitä ja karvan yli 850nm vääntöä. Pari kesää ollu, ei maksanu paitaa päältä ja nakki sulaa..
     
  13. nova71

    nova71 Gearhead

    Vähän itelle paineita, tuolloin 2012 alettiin tota pykäämään ja nyt alkas olemaan suuttimia vaille valmis, josko tälle talvelle savut. Tietenkki kone kasata, jigi pois ja toine tilalle. On siinä näpräämistä kun vähän vasemmalla tekkee. Kyllä taitaa tuo 15ke mennä rikki, kun lasketaan säädättämiset mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!