Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    saiskohan ylimääräisestä lohkolämppäristä tehtyä moottorin oman lohkolämppärin lisäks letkulämmittimen? olis vaan purkupajerosta jäänyt yks 550w lohkolämmpäri... tartteiskos se muuta ku t-haara ja olikos se vielä alavesiletkuun vai...?
     
  2. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    okei. viimeinen yritys, kertokaa edes tyhmälle onko näille uudemmille sitten olemassa joku oma topic. en kyllä löytänyt etsinnästä huolimatta.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jos ois mulla rahoja niin vaihtaisin oitis uudempaan malliin joka olisi kuorkiksi leimattu.Anna palaa Frank:)
     
  4. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Valitettavasti ei oo mitään tietoo uudemmista mutta ite lähtisin ettii siten tietoo että kuuklaisin tuota tekniikkaa. GMT800 on toi uudempien mallisarja.

    Uudemmil GM-lavureillehan on oma topiikki mut riiselistä sielläki kaiketi eniten puhutaan. Kai noi muuten kohtuu samoja on mitä ny takaosan pelti vähän eri muodossa:
    viewtopic.php?f=30&t=89453
     
  5. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No se vähä mitä mä noista ymmärrän niin tekniikaltaan perusluotetta, ei mikään raketti mutta muun liikenteen mukana pysyy erinomaisesti. Jotenkin jäänyt sellainen mielikuva että koneessa oli jonkinnäköisenä "tyyppivikana" pakosarjojen tiivisteiden vuotaminen, mikä on kuitenkin ilmeisen helppo&halpa remontti.

    Mukava auto sisältä, tarjoaa varsin sivistynyttä kyytiä takapenkkiläisille (tai ainakin sellanen muistikuva jäi, olin kännissä :rotfl: ). Bensakulutuskin on jopa siedettävissä lukemissa.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin hörähti cheevy käyntiin ilman esilämmityksiä ja pakkasta -25,kyllä hyvät öölit jeesaa aika hemmetisti,Vähän kyllä säälitti mutta mitä sitä ei saikun eteen tee!:)
     
  8. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Minkäslaisia moottorinlämpötiloja kohtalotovereilla moottori kehittää. Itsellä moottorin lämmöt -10c kelillä noin 75-80c Eli kun mittaristossa lukemat alkaa 160 ja keskikohdalla 210 niin kuitenkin lämmöt alle noiden lukemien puolivälissä.

    Paljon pitäisi olla normaali käyntilämpötila?

    Oisko järkevää laittaa pahvisuojaa eteen vai voisiko termarikotelossa olla läpivirtaus koko ajan. Tuplatermarit on ja moottoriremontin yhdeydessä huomasin että termarin kumitiivisteet oli aika heikossa kunnossa. Koitin kuitenkin tiivistysaineen kanssa laittaa ne paikalleen.
     
  9. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

    Ma aamu hollola -23 Eber 5kw, takakierto kiinni.Sisälämpö +2. Lämmitysaika ?
    Mobil delvac shc 5-40, lähti käyntiin lähes kuin kesällä. Uusi termari ja lämpömittari nousee näillä keleillä (-10c) n200f. Ei pahvia nokalla, ratissa ainoastaan.
     
  10. olds79

    olds79 3rd gear

    muutaman päivän tutkittua löyty viat eli 1-2 solenoidi oli ehjä eli jännitteen vähyys oli syynä, startti veti oikoseen ja siirtopumppu ei pumpannu polttoainetta vaikka surisee. nyt ois siis tarvista käytetylle ehjälle startille ja siirtopumpulle jos jollain ois myydä.
     
  11. aostms

    aostms 1st gear

    mitä tapahtuu vakio takaiskareille, jos korottaa kolme tuumaa jousikorotuksella.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Osta heti kerralla walpro:n pumppu malli tais olla frp5.Tuotto on aivan eri luokkaa.
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    loppuu kesken.

    2" korotus vakioiskareilla menee vielä jollainlailla, max. ulosjoustoissa ne tosin jää lyhyeksi.
     
  14. aostms

    aostms 1st gear

    ei kuulemma pelaa jarruvalot vm. 94 pickupissa, sanoi corolla kuski. miten jarruvalo katkaisija tarkistetaan, cruise kyllä pelaa sillon tällöin
     
  15. mauni77

    mauni77 3rd gear

    neliveto ongelmaa..

    kyseessä -96 pickuppi nappinelivedolla. ei vedä edestä laisinkaan.. valot välkkyy ja jää palamaan napissa, sulake ehjä ja hidaspuoli kytkeytyy päälle mutta silläkään ei etusiin tule voimaa. olisiko mitään mistä lähteä etsimään vikaa.. hakua on käyttetty ja yleensähän tuo actuaattori on poltellut sulaketta mutta tässä ei
     
  16. savoa

    savoa Gearhead

    moro jarruremppa 95 subessa eli vaihdoin takajarrut samalla korjasin toisen sylinterin kun ei ollu uutta laittaa.. poljin meni pehmeäksi eli varmaan ilmaa jossain vai vaikuttaako abs jotenkin..(ilmattu on) nyt ois vkl tarkoitus vaihtaa jarrunesteet ja etu sylinterien kumit.. onko jotain vinkkejä.. tähän savottaan.. :odroll:
     
  17. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Jos asia on vielä kesken ja et halua tai jaksa käydä poltto-aineputkia/sähköjohtoja muuttelemaan, niin minulla on jäänyt hyllylle entiseen autoon tarkoitettu(-95 6.5 subu) suoraan alkuperäisen paikalle sopiva siirtopumppu. Voin myydä vähän halvemmalla mitä itse sen us-center:ltä ostin, jos kiinnostaa??
     
  18. hecatti

    hecatti 3rd gear

    no jos ei oo vielä selvinny , niin rokkiautossa näkyy olevan hintahaitari 40 - 150 usd uus pumppu , korjaussarja 10 usd tietämillä + rahdit ja tullit.
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Nyt joudin viimein poikkeamaan tuolla auton alla tutkimassa tilannetta ja takaisinhan se kääntöpala oli laitettava :eek: Liian vähän jää väliä, kun ottaa huomioon etuperän ja moottorin mahdollisen liikkumisen.
    Autossa on uudet moottorin kumit pienellä Sika-määrällä vahvistettuna ja polyuretaanikannake laatikon hännän alla, niin näytti silloin alkuun hyvältä.

    Suodatin mulla on Purolator:in K-malleihin tarkoitettu, mutta taitaa olla samankorkuinen kuin muillakin valmistajilla. Jos ei matalampaa suodatinta satu löytämään, niin jalka on kyllä oltava.

    Olipahan muuten ahdas sovitus saada tuo suodatin kääntöjalan kanssa menemään, kun joku on iskenyt Calixin lohkolämmittimen siihen taaempaan lohkon reikään. Calix kun kiristetään paikalleen sillä lämmittimen läpi tulevalla ruuvilla, niin sehän piti katkaista melkein heti mutterin päältä että mahtui suodatin kiertymään kiinni...
     
  20. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Jukra että lyheni "startin vieteri" kun vaihdoin uudet akut. Vanhat oli sen verta fiinalissa että kun apparin puoleisen irrotti niin ei kuskinpuoleinen jaksanut pitää ees moottoritilan valossa minkäänlaista "kajoa". Joku vois ehken sanoo että ois voinu noi optimat vaihtaa jo vähän aikasemminkin ;)

    Notta nyt ois sitten sellanen 1,5-2 metriä ylimääräistä startin vieteriä tarjolla jos joltakulta uupuu.
     

Kerro tästä muillekin!