6,2 delcon hehkut/napilla/kuinka monta sekuntia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rakkari, 2.12.2012.

  1. rakkari

    rakkari 3rd gear

    kuinkas monta sekundia saa painella tuota hehkunamiskaa, henkilö jolta ostin kyseisen menopelin niin sano et noin 15s, mutta tarkistan nyt täältä vielä että pitääkö paikkansa kun en enää muista sitä aikamäärää kun on sen vertaa aikaa kun viimeks diisselin omistin.. :odroll:
     
  2. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Varmaan kannattaisi ennemmin korjata se alkuperäinen systeemi ja heittää noi nappihehkut mettään.
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    riippuu tulpista! 5-15 sek, ei ainakaan pala tulupat... kannattas siinämielessä korjata se hehkujärjestelmä, että se jälkihehkutus toimisi, on aika tärkeä noin moottorin kestävyyden kannalta!
     
  4. T.N.T

    T.N.T 1st gear

    mitäs tuo jälkihehkutus pelastaa ja eikö sitä napilla pysty tekemään?
     
  5. rakkari

    rakkari 3rd gear

    joo tiedän että se alkuperänen systeemi on proo,, mutta nyt mennään näillä eväillä!!!
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    pitäs alottaa sillä, että kattoo mikkä tulupat on paikallaan, sit vasta voi arvailla mikä on sopiva hehkutusaika, 15 sekuntia voi olla liian vähän tai aivan liikaa.
     
  7. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Kätevä tee-se-itse mieshän hankkii vielä yhden vastaavan hehkutulpan ja sijoittaa sen ohjaamoon ja kytkeen yhteen auton omien hehkujen kanssa. Siitä on sitten kätevä tarkistaa sopiva punertavuusaste.

    Niin, tai sitten korjaa sen alkuperäisen systeemin niin saa tosiaan tuon jälkihehkunkin toimimaan. Ei oo meinaan yks eikä kaks 6.2 mistä on kampura poikki ja väittäsin että osansa tekee myös noi hehkujen vajaatoiminta siihen hajoamiseen.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Joku oli rakennellut pyhäinhäväistys (cedric tekniikka) vaniin cedrikin? säädettävän aika hehkun jo jos olisi promallin ottanut olisi myös ollut lämmön mukaan säätyvä jälkihehku.

    Nappi hehku pajero vaatii 5-10 sekuntia jälkihehkua napilla jotta jää käymään tyhjää eikä "paukuta" kaasulla käynnissä pidettäessä.
     
  9. rakkari

    rakkari 3rd gear

    jeps, nyt pistin uudet delcon hehkut ja ne 10,5v ja ns-pikahehkut,,, soitin kaverille ja sanos et 10s hän on pitänyt omassa kuuskakkosessa samoilla hehkuilla... mutta vaikuttaako akkujen koko hehkutus aikaan? mul on aivan uudet akut, yhteesä paukkua 200a ja 1400ah?? 8sekunnilla pistin äskön käymään ja hyvin lähti...
     
  10. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Laitoin tänne asiallisen kommentin , se otettiin pois.
    - Miksi?
     
  11. fury poika

    fury poika 3rd gear

    No 8 sekunttia ei ainakaan oo liikaa, motti kunnossa.
    Muistelen joskus hehkuttaneen puolikin minuuttia -30 noin ja ilman lohkoo.
    Nappihehkullahan pystyy jälkihehkuttamaan.
     
  12. Ombo

    Ombo 1st gear

    Onko sulla tavaratila täynnä akkuja, vai minkälaisesta lootasta tai lootista irtoaa 1400Ah?
     
  13. Frösä

    Frösä 2nd gear


    Onhan Vartan E24-akussa 74A ja 630Ah, eli kahdessa akussa olisi siis 148A ja 1260Ah.

    Tai sitten olen ymmärtänyt asian, merkinnät ja yksiköt väärin :D
     
  14. Ombo

    Ombo 1st gear

    Ennemmin niin, että 74Ah, eli voi kuormittaa 1 ampeerin virralla 74 tuntia. Ja tuo 630A tarkoittaisi hetkellistä käynnistysvirtaa. Eli yksiköt vähän heittää :p
     
  15. rakkari

    rakkari 3rd gear

    joo yksiköt men nurinkurin.. :-D
     
  16. Frösä

    Frösä 2nd gear

     
  17. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Mä olen ajanut nappihehkulla 3 vuotta ja ihan hyvin on pelittänyt, en ole vaihtanut yhtään hehkua.
    Mahdollisimman hitaat hehkut pitää asentaa jos laitetaan nappihehku,
    koska nopeat kärähtää varmasti.
    Tuo kabiiniin yhden hehkun asennus ihan hyvä idea, siis ihan sama
    periaate kuin vanhoissa traktoreissa ja Land Cruisereissa hehkulanka hytissä.
    Itse olen vaan koklaamalla "kokeillut", eli kävin vaan hehkuttaa sekunnin
    pari aina lisää, homma toimii kun ajan vaan itse kys autolla.
    Lämpötila tietty vaikuttaa aikaan, sekä itse huomasin nyt syksyl kun vaihdoin ehdan akun väsyneen tilalle että hehkutusaika lyheni.

    Muija joskus käynnisti auton kun olin kaljapäissäni vielä jossain sisällä,
    kysyin heti että kauan hehkutit? Vastasi että "-jotain minuutin".
    Mä olin et ei jumalauta! hehkun päät on varmaa sulanu ja tippunu männän päälle,
    mut onnex selvisin säikähdyksellä niin parisuhdekin vielä jatkui:)
     

Kerro tästä muillekin!