JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Rockmaple kerkesi ensin :D, Meinaan selitttämään XJ:n jakoaskin sielunelämää. Jatketaan, etu- ja takakselin ollessa yhtä pitävällä alustalla esim. kuiva asfaltti veto on molemmilla akseleilla. Ja miksi siellä on tasauspyörästö, no siksi että on ketterämpi ja voimansiirto kestää pitävällä alustalla. Ja kyllähän se maastossakin jeesaa aikansa kunnes toinen pää alkaa sutia.

    Juu kylhä ne XJ:n eturistikot aina pyörii, mutta vapaana pyörivä ristikko ei rutise... Ainoastaan voimaa välittävä; varsinkin pyörien ollessa käännettynä.Siinä syy miksi en käyttänyt Full-Timeä :rotfl:

    Ja kunnon nastakiekoilla etenee talvella pelkällä takavedolla yllättävän hyvin 8)
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ainakin XJ otti hitaan- ja kiinteännelivedon myös auton ollessa paikallaan.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sai Jenkkilästä, kun ostaessa valitsi optiolistalta, Euroopan kiintiössä oli vain jatkuvalla viskolla varustetut mallit, paitsi jos jaksoi odottaa tehdastoimitusta, erikoistilauksesta sai myös tuon version, mutta tuskin kukaan jaksoi odottaa. Noi osa-aikaiset on yleensä joko muuttoautoina tulleita tai harmaatuontia (tunnistaa helposti maili-mittarista)...
     
  4. johan78

    johan78 3rd gear

    Nonni,nyt on taloudessa -04 Grand Cherokee 4,7 Overland. Muikeeta on meno nelivedolla ja kasin pohjaväännöllä. Missäs näitä kannattaa huollattaa pk-seudulla? Ei nimittäin ole mitään resursseja itse tehdä huoltoja, mutta onko Autokeskus vaihtoehto? Tähän mennessä auton kaikki leimat 215tkm:n asti Autokeskuksella.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No katopas vaikka yksi viesti ylöspäin.
     
  6. johan78

    johan78 3rd gear

    Eli toi Jamant? Ok, luulin sitä vain varaosakaupaksi.
     
  7. Ombo

    Ombo 1st gear

    Jamant on ihan kaikkea mikä ikinä liittyy jeeppeihin.
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Kyllä on alkuperäinen tehdas optio ja kyllä on tuontiauto...[​IMG]
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    :oops: :oops: :oops:
     
  10. johan78

    johan78 3rd gear

    Hei, hyvää joulua vaan kaikille. Onkohan kellään täällä tietoa toimisiko tälläinen -04 GC:ssä, mulla on se RB3 soitin jossa on se cd-boksi takakontissa. Myyjä ei osannut oikein varmasti vastata. Onko kellään mitään muuta hyvää vaihtoehtoa saada ipod tai usb-lähde vakiosoittimeen kiinni. Tiedän että on olemassa kehyksiä joilal saa single-din soittimen orkkiksen paikalle ja sitten saisi kyllä kaikki ominaisuudet mitä haluaa, mutta haluaisin pitää orkkisilmeen.

    Tämä siis ebayssä:
    http://www.ebay.co.uk/itm/2002-2003-200 ... 8297037%26
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Itse laittelin buickiin tommosen fm-modulaattorin viime kesänä. Kytketään antennin ja radion väliin. Dippi kytkimistä taajuus minkä haluaa ja ratiosta sama ni rockrock. Itse modu tuli konttiin ja 3,5mm>rca piuhan vedin kopin puolelle. Äänenlaatu oli yllättävänki hyvä..
    http://www.ebay.com/itm/NEW-BOSS-FM-MOD ... 1038565921
     
  12. johan78

    johan78 3rd gear

    Kellään täällä kokemuksia tästä? http://www.ebay.co.uk/itm/120878772762

    Vastaavia löytyy näköjään Amazonin ja Ebayn kautta enemmänkin, tai samoja laitteita varmaankin ovat mutta eri myyjien kautta. Tossa olisi oikeastaan kaikki mitä haluaisin ja jopa tv-mahdollisuus lisäboksilla. Kai näissä kiinalaitteissa on radioviritin yhteensopiva meidän taajuuksien kanssa?
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Jeep-juipit hei! Mulla olis alla olevan kuvan mukaiset Comanchen(tai Cherokeen?) alkuperäiset 15*6,5 ja 4,5 jaolla olevat vanteet + keskikupit melkein ylimääräisenä.
    Vaihdossa kävis vain ja ainoastaan 15 tuuman peltivanteet 4,5 jaolla ja vähintään 5,5 leveet, vähintään 71,6mm keskireiällä(siis vanhempaan dodge vaniin mahtuvat). Ulkonäöllä ei väliä, mutta samaa sarjaa sais olla. Tai kahta sarjaa, kunhan olis parit.

    [​IMG]

    Vanteet on kuvassa paskaiset, en oo niitä puhtaina nähnytkään. Pesun jälkeen ainakin paremman näköiset, se selviää keväällä ku noi saa irti maasta. Hataran muistikuvan mukaan suorat sekä eivät olleet suolassa ajetun näköiset.

    Myyntiesitteessä näyttää tällaisilta
    [​IMG]
     
  14. hara64

    hara64 1st gear

    mitäs noi vanteet mahtais maksaa rahalla ostettuina?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jeeppikuumetta poteneena pitää kans tulla mäiskyttelemään topicciin.


    Mitenkäs kun 10sek tuntuu olevan automaatti renix ja 9,5 H.O tomaatti 0-60mph mut kuis manuaali? Josain joku kehu että 8,4s aikaan ois manuaalilla menty...


    Onko kellään täällä kokemuksia peltisarjoista tai edes pelkän putkiston avartamisesta?


    Tekis hirveesti tuollasta xj:tä suoralla kutvosella mieli mutta toi kasin puute mietityttää vaikka saahan tota kasilla muttei omalla budjetilla...
     
  16. nixon

    nixon 3rd gear

    Tässä on nyt sellainen ongelma, että mulla on tässä vanissa aluvanteet mistä yks ei kuulu joukkoon vaikka onkin saman tyylinen ku muut. Mutta se häiritsee silmää, kun sen vahingossa menin tajuamaan.
    Ja noilla vanteilla olevilla takarenkailla ei periaatteessa kannata ajaa edes pidempää siirtoajoa. Näitä jeepin vanteita olis sentään täysi sarja mille voi heittää jotkut jämärenkaat jos vaikka innostuisi ajelemaankin tuolla vaihteeksi.

    Katotaan nyt ensin, että onnistuuko vaihto jotenkin ensin. Voin maksaa tarvittaessa jonkun verran väliäkin.
     
  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  18. nixon

    nixon 3rd gear

    Vähän turhan arvokkaat taitaa olla mulle. :)
    Keskireiän puolesta menee varmasti, jeepissä on perusmoparia isompi reikä.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Sehän on hinnoittelukysymys, myy noi alsavanteet jollekkin samalla tai kalliimmalla....
     
  20. nixon

    nixon 3rd gear

    Oon vissiin vähän pihalla noista hinnoitteluasioista. Mä ajattelin, että ehkä satasen noista kehtais pyytää jos ei löydy hirveesti naarmuja pesussa. :p
     

Kerro tästä muillekin!