Tehoa lämmityslaitteeseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Batmobile, 4.12.2012.

  1. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Ongelmana on, että puhallinmoottorissa nopeinkin teho on liian hidas kierrättämään lämppärin tuottamaa lehmänhenkäystä kajuuttaan. Autossa on alunpitäin ollut bensakone, ja nyt tilalla on diiseli, jossa on tehdasasenteisena ollut kiertovesipumppu.
    Tuumailin, että onko parempi vaihtoehto laittaa se kiertovesipumppu letkujen väliin, vai etsiä jostakin puhaltimen moottori, joka ottaa huomattavasti enemmän kierroksia?
    Kone on mersu 300-diiseli.
     
  2. jylppy

    jylppy Gearhead

    Mahtaako siinä auttaa moottorin nopeus, itte taistelin kanssa joskus merssun lämppärin kanssa. Lähti toimimaan ku korjas kaikki liikkumattomat ilmanohjausläpät ja ehjän ropellin moottorinpäähän. Tukkeutuneen kennonkin vaihto vaikutti ilman kulkuun voimallisesti.
     
  3. mando

    mando 3rd gear

    laita vaan suosiolla kv-pumppu, kennon putsaus taitaa vaatia kojelaudan irrotuksen...
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos mää nyt en ihan hakoteillä oo niin autonahan sulla on GM-farkku??

    Eli kennon putsaus mekaanisesti, nopee ja helppo homma, sit vielä puhaltimen rasvaus tai uus motti.
     
  5. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Et ole Mikkis hakoteillä, kyllä koppa on GM-farkku...
    Puhaltimen moottori on uus, joten taitaa jäädä se kennon putsaus seuraavaksi toimenpiteeksi. Lämpenis nyt nuo kelit, että vois etes kuvitella jotaki tekevänsä.
     
  6. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mesessähän on tuo kiertovesipumppu, juuri omaan väykkään sen vaihdoin kun vanha oli kaput. Pumpun toimimattomuus ilmeni sillain että ei puhaltanu lämmintä kun yli 1500 rpm. Kaupungissa ruuhkassa ja valoissa hönki kylmää. En tiiä liekkö tällä kopalla/kennolla vaikutusta onko pumppua vai nou.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos se siis ei liikuta ilmaa, on kenno tukossa, jos taas tukka lähtee päästä on kenno edelleen tukossa, mutta sisäisesti.


    Paineilmasaha, sellainen mihin menee niitä lyhyitä teriä, leikkaat sillä sen kotelon halki kennojen välistä, sit lähteekin kotelo pois ja kenno on näkyvissä.
    Aikaa tuhraantuu abaut puol tuntii.
     
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Millanen termostaatti koneessa on? Jos on kovin kesäinen niin lämpö ei riitäkään enää näillä pakkasilla. Ja myös ilmaus on tärkeä, jos kennoon jää ilmaa, on lämmitysteho juuri lehmänhönkää.
     
  9. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Onkos sulla lämpömittaria ohjaamossa, eli tiedätkö onko moottorilämmöt ok? Siinähän ei paljon superblowerit auta jos ei kone lämpiä :)
     
  10. pontso

    pontso Gearhead

    tai sitten on lämpärin letkut väärinpäin , tai tosiaan kattilakivee kennossa huuhtelua painevedellä ja jotain ainetta voisi auttaa asiaa
     
  11. JariV

    JariV 2nd gear

    Kennon vastasuuntahuuhtelu auttaa. Myös kodinputkimiestä jos laittaa veden joukkoon ja käyttää lämpösenä. Toi putkari tosin varauksella, koska irrottaa paljon moskaa. Omalla vastuulla ja järjenkäyttö suotavaa.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Köyhän miähen putkimies toimii yhtä hyvin, eli ruokasoodaa ja etikkaa.
    Eikä maksa juuri mitään.

    Kaukon järjestelmän huuhdoin konetiskiaineella, tuntui lähtevän kuraa ja paljon.
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    putkimiestä käyttäessä kannattaa muistaa että se syövyttää alumiinia vaikka se laimeneekin paljon.
     
  14. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    On siinä lämpömittari, 85 näyttää lämmöiksi, eli sen mitä kuuluu.
     
  15. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    85 asteen termostaatti on, ei ole kuumempaa saatavilla. Sunnuntaina vaihoin senkin uuteen.
     
  16. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kovin on kyllä alahanen 85 dieselin käyntilämmöksi. 90 paremmalla puolella ni rupee lämpööki irtoomaan, pahvi tms syylarin eteen vaan.
     

Kerro tästä muillekin!