Minkäslaisia traktoreita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HEKULIINI, 12.12.2005.

  1. Rod&Kustom

    Rod&Kustom 2nd gear

    Nuffield 4/65 -69 lähinnä lumihommia varten perälevyllä ja 2-toimisella etukuormaajalla.
     
  2. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Nuffield Universal Three-1961 :D James 1-toimi etukuormaajalla sekä itse tuunatulla ohjaustehostajalla. Mahtava lumikone 8)
     
  3. THE61OHV

    THE61OHV Gearhead

    Monella tuntuu olevan nuffeja pihallaan, niin myös minulla.
    Varastoista löytyy:
    Nuffield Universal 4x4
    Nuffield 4/60 kylmäkosken kertojalla
    Mörkö Fordsoneita 4kpl
    MF 188 ja 2680
    valmet 1102 ja 8750
     
  4. 240163

    240163 Gearhead

    Kyllä kai noilla on kynnettykin joskus... :D Siinä on voimaa takanostolaitteessa. Lanan laittaakenttään niin takarenkaat nousee ilmaan. Keväällä hyvä pukkia loskat pihalta. Kuivuu piha nopeesti :D
     
  5. teepee

    teepee Gearhead

    Lumi / yleiskoneena löytyy pikkupihalle sopiva Kubota L-175 -75

    [​IMG]
     
  6. pontso

    pontso Gearhead

    itelle tuli just kaverin itse rakentama fiat abart , kuplan taka akseli ja siinä 600 kone ja loota , sähköt hukassa , mut kohta pääsee taliin katteleen
     
  7. mafo

    mafo 3rd gear

    valtra n111e -08, valtra a92 -10, ford 655 -91, jcb 520-40 -07, mf 1200 -77, valmet 361 -62, allis-chalmers d270 -55

    näillä yritän pärjätä ...
     
  8. umpio

    umpio 3rd gear

    Fiat 80-90 vm. -85, telakalla jonka jälkeen myyntiin, Fiat 100-90 vm. -87. Pärjätty on. Vielä.
     
  9. 440 SIX PACK

    440 SIX PACK Gearhead

    Valtra -99 X115 city, linkku kone on hyvä pienissä pihoissa tällä koitettu pärjätä jo 5 vuotta.
     
  10. Rippe

    Rippe Gearhead

    David Brown 990 -72 ja International B-275 -60.
    Lumi / harrastekoneina toimivat.
     
  11. Remu63

    Remu63 1st gear

    Natikan 574:lla tähän asti mutta tuli hankittua Avantin pienkuormaaja jossa linko(kin) joten sillä jatkossa.Lunta vaan niin vähän vielä ettei ole kokeilemaan päässyt :(
     
  12. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ketjut putos päältä ja nyt ne on kiepillä aksilan ympärillä. :mad: :oops:

    miten ne oikeaoppisesti kuuluu laittaa päälle?
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Tunkilla pyörä ilmaan, aluksi käsijarru tai vaihde päällä (kone tietysti sammuksissa) ketjujen pää renkaan päälle ja esim. narulla kiinni vanteen reiän kautta, vaihde tai käsijarru pois, pyöritetään pyörää ja samalla ohjataan ketju paikalleen. Pitää myös katsoa, että poikkiketjut asettuvat renkaan kuvioiden mukaan. Sitten kun alkupää tulee esiin takaa, laitetaan päät yhteen lukoilla tai sakkeleilla. Työtä helpottaa kummasti, jos saa jonkun avuksi. Jos ensin laskee renkaasta ilmat pois, ketjut saa tiukemmalle. Yhdet ovat sitä mieltä, että tiukat ketjut ovat paremmat, toisten mielestä taas niiden pitää hölskyä renkaan päällä. Itse tykkäisin tiukemmista.
     
  14. pontiac60

    pontiac60 Gearhead

    Siis täh? Ketju suoraksi maahan ja toisesta päästä vanteen reiästä narulla kiinni ja ajaa ketjun päälle. Sit vaan kiinni...
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Saa ne päälle niinkin, mutta helpommin saa asettumaan tiukalle, kun ei ole traktorin paino ketjun päällä.
     
  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Hölskyä niiden pitää, ainakin sillä lailla sopivasti. Oikein tiukalle jos pingottaa, niin eivät puhdistu ja kalvavat renkaisiin koloja. Ajamalla päälle ja kiinni siihen kireyteen kuin mukavasti menee, sitten ajelee pienen matkan kohtuullista vauhtia, jolloin ketju asettuu renkaalle ja sitten onkin helppo kiristää sopivasti lisää. 15-20 min. /pari yhdeltä mieheltä menee aikaa.
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Liian tiukalla kuluu nopeammin ne kettit ja renkaat sekä menevät poikki herkemmin, esim mettässä pöllikärri perässä vedättää terävän kulman yli.
    Ei sillä että itelle olis niin ikinä käynyt... :D

    edit: Rockmaple kerkeskin jo infota.
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos sen ketjun laittaa traktorin perään ja narulla vanteen kolosta kiinni, sitten ajellaan eteenpäin niin, että ketju kiertää renkaan yläkautta. Paino ei ole renkaan päällä kuin ihan siellä päässä ja se on aika kireällä siinä vaiheessa.

    Joskus kokeilin sitä, että ajoin sen ketjun yli ja sitten veti siitä päälle. Ei tullut oikein hyvä eikä pysynyt päällä.
     
  19. Inline

    Inline 1st gear

    armeijatyyliinkin ne kyllä ihan vedettiin renkaan päälle ajamalla
    ja kiristettiin sitten pienen matkan päästä uudestaan sopivaksi,
    ja aikaa tosiaan ei mene p*skaakaan. Ei
    niitä nyt sentää ruvettu renkaita tyhjentelee ja autoja tunkkaileen keskellä mettää
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    :lol:
    naapuri neuvvo tollai. ja kattelee ikkunasta ja naureskelee kun pihalla rymyän...
     

Kerro tästä muillekin!