kulutus 5,0 v8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dooris, 8.6.2004.

  1. dooris

    dooris 1st gear

    mikä on 5,0 v8 cpricen farkun normaali kulutus maantiellä ja kaupngissa vertaisin omaan mulla kaupng.15-17 maantiellä 10-13 autosta on otettu saaste jutut pois myös katti lisääkö katin poisto kulutusta jotain anturin johtoja on revitty pois koska on vaihettu samalla kaasari ja laitettu käsi ryyppy kiitos vinkeistä jo etukäteen

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dooris 2004-06-08 21:07 ]</font>
     
  2. triniemi

    triniemi Gearhead

    Mulla meni kunnossa oleva 305Chevy+TH700 farkku matkassa 12-15litraa, kaupungissa varmaan lähempänä/yli 20 litraa.
     
  3. swedu

    swedu 1st gear

    Hyvä on kulutus. Älä säädä enempää.
    Samoissa kulutuksissa pyörii
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    mercury colonypark 86 302cid vie kaupunki ajossa joku 10-13litraa isolla tiellä selvii alta kympin.siin on fordin 302 cid 8-pisteruisku.
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Siitä oli muuten tietsikka pimeenä joten nykyään menee vähän vähemmälläkin...
     
  6. ajw

    ajw Gearhead

    305cid+th350 mekaaninen kaasari...caprice stw -84.

    12 litran korvilla maantiellä rauhallisesti ja kaupungissa emännän kauppakassina siinä 15-17.

    mutta kuten kaikki näiden kuskit naapurille on kiva todeta kulutuksesta: "saman verran se syö kuin tuo sinun corollasikin - mitä tankkiin laittaa sen se syö; heh"
     
  7. WSE

    WSE 1st gear

    10 -15 paikkeilla eli maantiellä pääsee 10 mutta kaupungissa menee 12- 15. 305 + TH 700; ECM toimii ja kaikki saastelaitteet myös; säädöt kohdallaan. Jos saastelaitteet poistetaan ei ECM osaa säätää seosta oikein ja bensaa menee enemmän. Pitää vaihtaa jakaja+kaasari vanhempaan tai mieluummin huijata ECM siten ettei vikavalo pala (vaatineeko solenoidien tilalle vastuksen tms.?; ei välttämättä vaadi toimenpiteitä?), ja säätää seos oikeaksi muttamalla solenoidin raja-arvoja. EGR:n poistamisen jälkeen kannattaa käyttää 98 bensiiniä jottei nakutustunnistin (siis jos ECM ohjaa sytkää edelleen) vedä sytkää myöhäiselle (teho laskee ja gasoa menee enemmän). Katalysaattorin poisto ei lisää kulutusta; pikemminkin päinvastoin.
     
  8. WSE

    WSE 1st gear

    Ainiin kaasarihan olikin vaihdettu. Eli ECM ei todennäköisesti ohjaa mitään (Toimiiko turbiinilukko???) paitsi jos virranjakajaa ei ole vaihdettu ECM ohjaa edelleen sytytystä mutta ennakkokäyrä ei välttämättä ole ihan oikea kun suuniteltu toimimaan EGR:n kanssa ym.
    Valitettavasti tämä saastelaitteiden poisto jää liian usein puolitiehen -> Gasoa menee sitten... Vaikka eihän tuo vielä pahasti vie jos 10 ja 17 välillä pysyy.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: WSE 2004-06-22 22:54 ]</font>
     
  9. melendir

    melendir 1st gear

    En ole ihan tarkkaan mitannut, mutta minulla vie 1983 Caprice Classic 5.0 V8 Bensa jotain 12-13 litraa maantiellä 80km/h ja jotain 13-15 litraa kylä-/kaupunkiajossa.
    Ajan kylläkin tosi sievästi.

    Lisäksi rupesi kiinnostamaan WSE:n kirjoitus.
    Mulla on poistettu saastevehkeet ja on nykyisin kaasarikäyttöinen. En osaa sanoa, että onko "jätetty puolitiehen saastevehkeiden poisto", mutta kerro varan vuoksi enemmän tuosta kirjoittamastasi jutusta. Please ja niin edelleen :smile:
    Ja koska olen täys "newbie" jenkkien kanssa, niin selitä myös ECM ja EGR.



    _________________
    ----------------
    - melendir -
    ----------------


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: melendir 2004-06-26 23:06 ]</font>
     
  10. Luulija

    Luulija Gearhead

    Oma stw 305-myllyllä on kulkenut sekalaisessa ajossa enimmäkseen maantie/motari ajossa satakunta kilsaa 10-12 litralla 95E-tä. En ole erikoisemmin bensaa pyrkinyt säästelemään, jos siihen pyrkisin niin kulkisin varmaan polkupyörällä/korollalla.

    Nyt on tulpat vaihdettu, tuntuu kulkevan OD päällä paljon vähemmällä kaasulla. Viimeisimpiä kulutuksia en ole joutanut vielä laskeskelemaan mutta eiköhän taas vähemmällä liiku.
     
  11. WSE

    WSE 1st gear

    Kaasarillahan noista "vähäpäästöisistä" Farkuista taitaa suurin osa olla; tosin sähköisesti ohjatulla sellaisella. Eli seosta säätää solenoidi joka saa ohjauspulssin ECM:ltä. ECM tulee sanoista Engine Control Module = Moottorinohjausyksikkö. Ohjaa usein myös turbiinilukon toimintaa jos sellainen on. Sijaitsee GM farkuissa yleisimmin apumiehen jalkatilan paneelien takana. Luotettavia, ja sisältävät Calpak:n eli matka ei katkea yksikön rikkoutumiseenkaan.
    Lisää tietoa:
    http://www.f-bodyfinland.com/yleiset/saaste1.jpg
    http://www.f-bodyfinland.com/yleiset/saaste2.jpg
    http://www.f-bodyfinland.com/yleiset/saaste3.jpg

    EGR (Exhaust Gas Reciculation) tarkoittaa pakokaasujen kierrättämistä osittain takaisin imuilmaan tarkoituksena laskea palolämpötilaa osakuormalla (kerran palanut kaasu kun ei tee sitä enää), tämän pitäisi vähentää typen oksidien muodostumista.
     
  12. melendir

    melendir 1st gear

    Kiitoksia infosta ja kuvista :smile:
     

Kerro tästä muillekin!