Uusi Mobilisti lehti....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja mercman, 3.5.2007.

  1. B 50

    B 50 Gearhead

    Pikaisesti selattuna loksahti leuka rintaan että miten tällaisesta "samasta vanhasta" aiheesta pystyy kaivamaan noin erilaisen lähestymistavan lehdentekemiseen. Taksi-Pösön kohdalla alkoi jo tähyämään mitä siellä taustalla näkyy. Kuin selaisi yhtä aikaa koko lehteä, tai vähintään juttua useammasta autosta yhtä aikaa. Uniikkikappaleena varmasti virstanpylväs, ellei jopa käännekohta painetussa moottorimediassa.
     
  2. homer

    homer Double Gearhead

    Mobilisti se vaan jaksaa yllättää useamman kerran vuodessa... Mitähän uutta nuo seuraavaksi keksivät? Uusimman lehden pikaisen silmäilyn (jätän varsinaisen lukemisen joulupyhiksi) jälkeen taas kerran uusin veekasi vaikutti tutun lattealta ja mielikuvituksettomalta. Mobilisti saa jopa politiikan tuntumaan harvinaisen kiinnostavalta.
     
  3. rammeri

    rammeri 1st gear

    Meidän 15v kysyi jo maanantaina onko Mobilistia näkynyt :) Hieno lehti ja juttujen taso aivan hämmästyttävän kova
     
  4. Lutra

    Lutra 1st gear

    Tämän takia en tilaa V8, spinneri, GTI jne autolehtiä joissa autoista värillisiä kuvia ja lehti selattu läpi minuutissa. Kuvia löydän googlettamallakin.

    Uskomattoman hyviä ja syvällisiä juttuja.

    Mobilisti rules!
     
  5. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    Tulipahan huomattua että jos jotain vanhempaa haluaa myydä niin mopla on aika pätevä siiheen. Heti ialko puhelin soimaan ja kukaan soittaja ei narissu niinkun eräällä merkki foorumilla heti narina alkoi kun ilmotuksen laittoi...

    Olihab tuolla lehessä näköjään miun ottama romukuvakin julkastu, kyllä tuntuu harvinaisen kivalta kun omatkin kuvat kelpaa hyvään lehteen.

    Vaik mobilistin juttujen aiheet on välil vähän outoja ja ei kiinnostavia niin jutut on kyl tehty niin et niitä kiinnostaa lukeea

    Edit: Nyt kun on vähän lukenuy niin tuo teema juttu on kyl ihan ykkönen... Ensin en tajunnu mut kyl se siitä sit aukes. Ja nuo mobilistin rouvan jutut on aina ekana lukulistalla lehestä. Siellä huomaa paljon yhteneväisyyksiä silloin tällöin omaan elämään... Ihme et nuo naiset jaksaa...
     
  6. debner

    debner Gearhead

    Tosi piristävä idea niputtaa irrallisia autotarinoita sivujuonella yhteen, ainakin kertaluontoisena.

    Ja täydet pisteet myös Tintti ja Mustan saaren salaisuus kansiteeman piirtäjälle, oli yllättävä sekin sivu. Positiivisesti.
     
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Joo! Nyt oli teemaa. Todella koukuttava lehti. Yleensä luen lehdestä kun lehdestä aina jutun kerrallaan, tuo ikään kuin pidemmän nautinnon ja saa pureskella sisältöä rauhassa ja kuumottaa. Tämä tuli luettua kerralla kannesta kanteen. Yöhönhän siinä meni, mutta ei voinut jättää kesken. Kova juttu.

    Muutenkin, onkohan nyt joku Joulun Sweepstakes, eli kaikki yrittää kosiskella viime Jouluna tilanneita jatkamaan, kun kaikki viikon sisällä ilmestyneet lehdet (Spinneri, Amerikan Rauta, Mobla, joku kehui V8:akin) ovat olleet melkoista timanttia? Tämä Mobla oli kyllä tässäkin kovassa joukossa ykkönen, parhaita teemanumeroita, mitä on tullut vastaan.
     
  8. debner

    debner Gearhead

    Tuntuu että nyt lehtien väki katsoo entistä enemmän yleisiä nettikeskusteluja ja hiovat jatkuvasti parhaita ominaisuuksiaan omalle pääkohdejoukolle. Menestyjät nimenomaan hioen, ei isoja kokeiluja suuntaan ja toiseen.

    Tärkeintä lehdille on sivuuttaa niiden kommentoinnit jotka eivät ole kiinnostuneita pääosasta lehden sisällöstä, he löytävät omat sisältönsä varmaan jostakin toisentyylisestä lehdestä.
    Ja ne jotka haluavat lukea vain yhdestä ja samasta suppeasta aiheesta peläten kaikkea muuta – heille sopii vain erikoiskirjat parhaiten. Tekniikan suhteen kaikkiruokaisia ja ”vain yhtä” harrastavia kun ei pysty yksi lehti yhdistämään, ei kannata edes yrittää.

    Ennen ehkä oltiin paljon niiden varassa jotka kirjoitti lehteen kommenttejaan, yleensä haukkuja kun oma lempimerkki ei ollut joka sivulla tai oli mainittu jonkun muun lempimerkki, tyytyväiset ei tunnetusti juuri kommentoi.

    Mobilisti on onnistunut parhaiten kertomaan kaikesta monenlaisilla tyyleillä, niimpä hyvin suurelle joukolle sopii aina suuri osa lehden sisällöstä.
    Toinen ääripää on kai lehti jossa ”vuodesta -78 alkaen jokainen juttu” sisältää pitkän tarinan minkämerkkinen kaasutin, kampiakselin laakeri, kansi, venttiili, pakoputkisto,moottori ja vaihdelaatikko vaihdettiin alkuperäisten laaduttomien ja tehottomien tai muuten hajonneiden tilalle... joskus sitä vaan kyllästyy tarinoiden samankaltaisuuteen jos jämähtää samaan kaavaan...
     
  9. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Uskomattoman hyvä idea ja toteutus etyk-jutussa ! Hienosti nidottu esittelyt ja siinä sivussa kulkeva tarina yhteen. Vanhat lehtileikkeet saivat miettimään että mitähän silloin oikeasti tapahtui, oliko jutussa joku vanha huhu taustalla vai oliko se pelkkää fiktiota ?! Mobilisti on kyllä ihan omaa luokkaansa kuvien ja niihin liittyvien detaljien suhteen.
     
  10. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Myydään-palstalla Lincoln Continental avo -63 ja Dodge Charger -76 yhteensä 6900€... Vaikuttaisi aika huokealta..
     
  11. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    kyllähän tossa aika rientää 200 sivun lukupaketissa (116+84) samana päivänä laatikosssa.
     
  12. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    No joo,samaan ilmoitukseen jäin tuijottamaan ja leukaa hieromaan...
    Jos jossain hinta kohdallaan niin tuossa varmaankin mikäli vehkeet ihan kulkevia tai edes osat tallella ja paperitkin löytyy.
    Voi pojat jos nuorena miehenä 80-luvulla olisi ollut jotain tuollaista löytynyt tuohon hintaan....
    Kaverilla oli -76 Charger,tietty ehta Suomi auto ja hieno+kallis peli tuolloin lainarahalla eikä niitä montaakaan lie edes ollut silloin täällä.
    Aivan selkäpiitä karmi kun käytti sitä ympärivuotisena kulkupelinä,ei lohkolämmitintä ja rapistui silmissä...
    Toinen vastaava esimerkki oli naapurissa jossa oli kaverin isoveljellä juuri uustuontina uitettu 1960 389 Pontiac Ventura 2dht,aivan älyttömän hieno ja originaali ihme siihen aikaan kun meilläpäinkin kalusto oli niitä 4d sedaneita romummasta päästä...
    Samaan tahtiin meni Ponchokin käyttöautona ja eihän California autossa mitään suojauksia tai lohkolämppäriä jos muutakaan talvivarustusta ollut+tuohon lisätään huono huolenpito laulukäytössä ynnä jokapaikan höylänä niin tulokset arvaatte.
    Myöhemmistä Ponchon/Chargerin vaiheista en tiedä,toivottavasti pelastettiin vielä kun vaihtuivat vanhaan pystylyhty 200d taksiin ja etuvetoiseen 1,6 Asconaan,siis voisiko sanoa että toiseen ääripäähän ja enempi käyttökelpoisiin talventappajiin jos nyt pystylyhdyn sai käyntiin jollain konstilla talvisin.
    Jos rahaa ois ollut tuolloin jostain niin kiinnostaneet olisivat ja kovasti,näinhän se aina kait menee.
    Säälittävää oli nähdä hienojen kärryjen kohtaloa "väärissä käsissä".
    Sittemmin meillä nuorilla oli siinä pienessä kylässä jopa 4kpl Olds dieseleitä(kait ex takseja tms) samaan aikaan isommin ja pienemmin murhein käyttiksinä antaen hienon kyydin mitä jäänyt kaipaamaan...
    Olivat upeita ajaa,lämpimiä ja tyylikkäitä sekä kulutus ok kokoon nähden.
    Tietty bensakoneisina kait paljon parempia ja vähemmän ajettuja,mutta..hmm..bensa oli kallista silloinkin ja taisivat olla 90% Dieseleitä tänne tuodut ja edullisesti myytiin.
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    viimesen aukeeman suzukin pikkuauto muistuttaa eniten Lloyd alexanderia. tais olla kumminkin 2tahtari. tuskin kumminkaan itäpuolen zwickau kopio...

    kaverilla oli tollanen '71 corolla coupe punasilla takavaloilla ja jostain syystä ei siihen saanu 80 luvulla laittaa edes sitä carinan 1,6 konetta saati sitten levin 1,6 tc konetta. vaikka olihan noita näköjään suomessakin kilpailukäytössä...
    toi oli sit toisenlaisessa rallikäytössä... simpukassa ½kierrosta väljää kun olin kuskina...
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kekkosen Cadillac jutun yhteydessä ollut kirje adjutantilta Suomen USA lähetystöön on ajankuvaa parhaimmillaan. Maan ykkösen ykkösautosta menee ilmastointi rikki - virallinen maahantuoja Nikolajeff tarjoaa toimitusajaksi (osille) 3kk. Adjutantti liittää Nikolajeffin viankuvauksen kirjeensä liitteeksi ja lähettää sen amerikkaan. Sisältö on lyhykäisyydessään se, että voisittekos ehkä käydä hankkimassa nuo pienet osat, jotka ehkä sopinevat lentorahdiksi. On näes valtiovierailua tulossa ja Caddyn jäähdytys hajalla...

    Vauhtiputkille oli tilausta. Ja eikös nuo viralliset maahantuojat käyttäneet vielä paljon myöhemmin näitä rinnakkaistuojia (kuten US-Parts) osakanavinaan, kun päämies (esim GM, Ford) ei aina kyennyt vastaamaan kysyntään?
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Höh, olis Rock-autosta tilannut.
     
  16. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  17. Make500

    Make500 Gearhead

    Omistan 100% samanlaisen Marinon veneen kuin 2012 viimeisen lehden jutussa. Venerekisteriotteessa se on merkitty Tuulto 390 merkkiseksi ja vuosimallin kohdalla lukee että -60 luku. Tuli nyt vaan mieleen googletella ja Tuulto merkiltä ei kyllä köydy kuvahaulla ainakaan samannäköistä paattia, ainoastaan Tuulto 390 soutuvene. Veneessä itsessään ei ole mitään valmistajamerkintää, mutta mobilistin kuvia kun kattoo niin ei voi erehtyä. Ostin paatin 10 vuotta sitten ja on siitä lähtien maannut käyttämättä. Nyt tuli kyllä hokki ottaa ja kunnostaa se ensi keväällä. Tietääkö joku että näihin olis merkattu johonkin se valmistaja?
    Vene on lujitemuovia.. ei lasikuitua..
     
  18. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    Niin, en tiä, alkaa käymään tilaajia sääliksi ja niitä puita jotka on kaadettu että toi....no vaikka painotuote on voitu painaa, vaikka en olekkaan mikään puunhalaaja..
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ahistaako?
    :odroll:
     
  20. usparts

    usparts 1st gear

    Us-Parts toimitti aikoinaan Koiviston Cadillaciin työntötangot, kun ei virallinen GM-organisaatio kyennyt.
    Ennen Rockauto- tahi internet aikaa.
     

Kerro tästä muillekin!