missä kaikki halvat jenkit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja ktech, 13.12.2012.

  1. ktech

    ktech 3rd gear

    ei nyt välttämättä mikään uutiskynnyksen ylittävä aihe, mutta on pistänyt väkisinkin silmille että viimeaikoina niin nettiautossa kuin muuallakin aika vähän tarjolla mitään alle 3000e, ainakaan toimivia/leimattuja pelejä.

    tästä muutama vuosi takaperin nettiautostakin sai parin tonnin hintaluokassa jo ihan valita minkä otti, tosin se nyt oli enimmäkseen sitä piilofarmari-aspen osastoa mutta silti.

    onko ne kaikki halvat jo purettu osiksi ja kanta-autoiksi vai mihkä ne on hävinneet?
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Ne halvat alkaa olla kaikki jo maalattu auton viimeiseen väriin eli mattamustaksi ja pienessä pierussa potkittu kyljet sisään. Yleensä tuon käsittelyn jälkeen ei kovin montaa leimaa enää haeta.
     
  3. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    niihin halpoihin farkkuihin ja pickupeihin on heitetty keulille japsidsl ja köyhät ajelee niillä.
     
  4. JnZm

    JnZm Gearhead

    Tuntuu valtaosa haluavan myös niistä rullaavista ruosteisista rutkuista liki tonnia, hanki tässä ny sit joku projekti
     
  5. cuda69

    cuda69 Gearhead

    minä möin -70 jorkkerin 600€,tosin rullaavana mutta rekisterissä:)
     
  6. olle

    olle 3rd gear

    Toisaalta,oikein halpa projekti vie järjettömän määrän rahaa,koska lähtökohta on yleensä aika heikko.Uusia ei enää tehdä,kysyntää on,niin tässähän sitä sitten ollaan.
     
  7. HV

    HV Gearhead

    Mulla olis Scottsdale 1980 rullaava 700 €.
    Varaosiksi menee paljon halpoja autoja, itsekkin olen purkanut useita.
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Kyllähän nettiautossa on tälläkin hetkellä satoja jenkkejä alle kolmella tonnilla. Tietty turha mitään klassikoita kuvitella löytävänsä tolla rahalla.
     
  9. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mulla ois 2tonnii piilofarkku buikki. Leimattu 19.10 ja jokapäiväsessä ajossa, ja toimiva on ;)
     
  10. ilu

    ilu 1st gear

    No ens keväänä voi kaikkien rekisterissä ja liikenteessä olevien halpojen autojen hinnat pompata yli tonniin.

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288523636240.html

    Vielä kun ne tajuais tehdä sen harrasteajoneuvorekisterin niin keski-ikä nuorenis laakista, nythän iso määrä harrasteautoja vanhentaa tilastoja.
     
  11. vuutainen

    vuutainen 1st gear

     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Astroja löytyy halvalla vaikka omalla yritänkin kohtuullista hintaa pitää.
    Ihan harmittaa, ettei oikein ole tilaa niitä ostaa jemmaan.
    Sama tilannehan oli farkuilla muutama vuosi sitten alle tonnilla saattoi saada kohtuullisen siistin ja leimatun farkun, silloin toivottiin niiden arvostuksen nousevan ja onhan siinä vähän tainnut niin käydä.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Jostain syystä tuntuu siltä, että ne halvat eivät koskaan mene harrastajalle. Halvat joko roikkuvat pitkään tai lähtevät kiertopalkinnoksi, saaden aina pienen hinnantarkistuksen päälle.
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    Se on hyvä ja huono homma, että ei saa halvalla: Kun autoilla on jotain taloudellista arvoakin, nini on enempi motivaatiota sijoittaa niihin aikaa ja rahaa! Ei ole oikein mieltä harrastaa autoa, johon paat jonku tonnin rahaa ja muutaman satatuntisen työtä ja myyt sen sitten tonnilla!
    Tosihan on sekin, että halvat autot päätyy mattamustaksi ja laulukätyön jälkeen osiksi johonkin arvokkaampaan projektiin, sikäli, kun ehjää osaa jää jäljelle, sitämyötä myöskin hinnat nousee, kun poistuman kautta tavara käy harvinaisemmaksi ja heikoin aines paalataan...ja kuten on monesti jo todettu: näitä ei tule uusia!
     
  15. debner

    debner Gearhead

    Siinä se motivaatio vasta katoisikin jos jokainen autoon laitettu tonni ja työnarvo lisääntyy aina edellisen ostohinnan päälle, jokaiseen autoon kun tarvitaan lisää osaa joka vuosi kun toisesta päästä kuluu ja rapistuu.
    Joku 50 vuotias auto taitaisi olla jo aika kallis :)

    Jos on myynnissä kaksi samanlaista autoa joista toinen on hyvän käytön vuoksi pysynyt viimeaikoina kunnossa perushuolloilla ja toinen joka vaatinut jatkuvaa laittoa ja ollut pelkkä rahareikä niin voi olla vähän haasteellista perustella markkinavoimille jälkimmäisen tonneja kalliimpaa myyntihintaa ”kun siihen on mennyt niin paljon rahaa”.
    Ostajat taitaisi sittenkin ottaa sen halvemman ja vaikka rakentaa sitä itse säästyneillä rahoilla...

    Tunnen yhdenkin jonka 60-luvun 2DHT:n tekniikka reistaili eikä ollut rahaa enää paikkailla, mutta myöskään ostajat ei nähneet sitä sen arvoisena mitä kaveri oli siitä maksanut. Viimeisimmän kerran näin auton kun se oli jo 10 vuotta seissyt talon nurkalla ja pakkelit alkoi jo tipahdella. Ja siinä sanoi sen saavan seistäkin kun "tappiolla" ei sitä myydä.
    En tiedä joko olisi myynyt, mutta ostajien näkökulmasta arvo ainakin romahti joka vuosi vauhdilla.
     
  16. mikki72

    mikki72 Gearhead

    Kyllä niitä autoja vielä halvalla saa.
    Jos ei Suomesta,niin sitten muualta..siinä joutuu vaan vähä tekemään töitä,mutta kyllä siinä sitten vähän säästääkin..

    Tuossa yksi esimerkki-> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chev...4391230?pt=US_Cars_Trucks&hash=item2a27162d3e

    Varmaan ihan kiva projekti ja varmaan joutuu harrastaa enemmän ja vähemmän,ennen kun saa kilpiin,mutta jos tuo olisi Suomessa myytävänä,niin veikkaisin,ettei alle 10tonnin lähtisi uudelle harrastajalle..
     
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Nyt vähän aiheen vierestä... Tämä lause kirvoitti pohtimaan, että saavuttaakohan nykyään suht usein liikenteessä nähty Chrysler 300C joskus "tonnin-ensijenkki" statuksen, vai tuleeko siitä "instant classic" eli hinta pysyisi aina aika korkeana? Ja jos tulee, niin onkohan tulevaisuuden OD:lla kasa parikymppisiä, jotka hokee, että "heitin sen alkuperäisen ruiskuhässäkän järveen nelireikäisen Hollikan tieltä ja laitoin käsiryypyn, vakionopeudensäädin ei toimi"
     
  18. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Se kannattaa muistaa kun noita amerikanlinkkejä selailee että muutaman tuhannen taalan laitteen päälle tulee helposti kolmisen tonnia kuluja kun hoitaa maarahtikulut jenkeissä ja laivauksen sekä Suomessa alvit ja tullit
     
  19. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    ...tai saksalainen :oops:
     
  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Paljonko toi maksaa?
     

Kerro tästä muillekin!