Avaimet A-fordiin / Tampere

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Ilari, 19.12.2012.

  1. Ilari

    Ilari Gearhead

    Pitäis löytää Tampereelta pätevä lukkoseppä joka pystyisi tekemään luukkoon sopivat avaimet. Kyseessä olis A-Ford ja mallihan on se kahvaan integroitu lukko. Avainten valmistajakin kiinnostaa, eli minkä mallin avainaihio sopii? Briggs & Strattonia epäilen itse.
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    uudet
    Mike's kahva/avain mallit
    Mac's kahva/avain mallit
     
  3. mauni77

    mauni77 3rd gear

    Onkos noin hyviä kauppoja chevroletin osille kuin nuo yllä olevat foordi kaupat??
     
  4. canister

    canister 1st gear

    Terve.
    En tiedä Tampereella, mutta toissa viikolla tetin -32 Fordin ohjausakselin (rattilukko) avaimen.
    Helsingin kalliossa Auto-avain (09) 710176.
    Otin lukkopesän irti ja toimitin sen sepälle.
    Hinta oli 40.
    Pätevä paja pitkällä perinteellä.
     
  5. cdv 77

    cdv 77 Gearhead

    Tampereella Aseman lukko Sorinkadulla pätevin avainfirma !!
    Olen teettänyt monia avaimia erillaisiin autoihin, lukkohin mistä
    avaimet kadonnut.
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    esim. pikaisella google haulla
     
  7. Ilari

    Ilari Gearhead

    En halua uustuotantokahvoja kun mulla on hyvät alkuperäiset. Tiedän että halvemmalla saisin uudet.
    Helsingissä on myös Töölön kirjaston lähistöllä yksi avainliike, jossa kuulemma osataan kaikenlaista liittyen vanhoihin autonlukkoihin. En ole itse käynyt, vaikka lähellä asuinkin joskus.
    Kävin Aseman Lukossa aamulla. Yrittivät koodin mukaan tehdä avaimen, mutta ei sitä saatu toimimaan. Hyvää palvelua kylläkin, 3 miestä teki puolisen tuntia töitä eikä maksanut mitään kun ei avainta ei saatu aikaan. Sain vielä sen käytetyn aihion mukaani.
    Seuraava homma olis purkaa lukko ja koittaa sarjoa tuon aihion mukaan. Tai sitten viedä lukkopesä lukkoliikkeeseen, saavat siellä sarjoa sen sitten vastaamaan takaluukun lukkoa.
     
  8. Ilari

    Ilari Gearhead

    Uusia lukkopesiäkin tietty saisi näihin vanhoihin kahvoihin.
    Sattuuko kukaan tietämään linkkiä A-fordin kahvan "räjäytyskuvaan"?

     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ei varsinainen räjäytyskuva, tuon verran purin ennenkuin tilasin uudet lukolliset kahvat molempiin oik.puol.oviin
    kuva
     
  10. Ilari

    Ilari Gearhead

    Kiitos, lähinnä minua kiinnostaa onko lukkopesä kiinni vaan sokkatapilla. Millä poistit ne krympit, jotka pitää paikallaan kaulusta ja jousta? Aattelin naputella ne tasaiseksi ja viilata loput. Sitten saa ehkä lyötyä uuden krympin kun homma on hoidettu. Pelkästään viilaamalla poistaisin liikaa materiaalia.

     
  11. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    taitaa olla pari vuotta aikaa kun purin tuon kahvan mut noitten kuvien perusteella ne krympit on vielä paikoillaan. pitäis purkaa lisää noita kahvoja et muistuis mieleen miten se tapahtu.
    http://aijaa.com/ApyG4B
    http://aijaa.com/2u05dF
     

Kerro tästä muillekin!