E-Body & 4xdiscbrakes

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja SG480, 25.6.2004.

  1. SG480

    SG480 1st gear

    Onko kenelläkään kokemusta ao. firman levyjarrusarjoista?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    virman nimi unohtu?
     
  3. SG480

    SG480 1st gear

  4. SG480

    SG480 1st gear

  5. kmovsh

    kmovsh 1st gear

    Minulle on tulossa SSBC jarrut omaan C-bodyyn. Etujarruja en ole vielä saanut, mutta taakse olen jo asentanut levyt (osanumero A155).

    Jarrutehosta en vielä tiedä koska edestä puuttuvat jarrut. Mutta tuota takajarrupaketista muutama kommentti. Paketti sisältää kaikki tarvittavat osat ja asennus käy todella helposti ja nopeasti. Esim. vetoakseleita ei välttämättä tarvitse irrottaa. Kyseinen takajarrusarja käy sellaisenaan myös 91/4 perään.

    Pakettiin kuuluu mm. jarrupaineen säädin joka tulee pääsylinteriltä tulevan jarruputken ja akselilla olevan ”jakoblokin” väliin. Paineensäädin on sellainen muovinen ruuvattava säädin. Itseäni on vähän arveluttanut jättää ko. säädin alustaan kuraan ja paskaan likaantumaan. Olenkin ajatellut vetää jarruputket siten että saan säätimen auton sisälle.

    Jarruletkut olivat vähän karkeen oloiset ja liian lyhyet omaan autooni, joten ne joudun tekemään uudestaan. Muutenkin työnjälki on sellainen amerikkalaisen ”kirveellä veistetyn oloinen”. Mutta pienillä omilla parannuksilla mielestäni saa aika asiallisen paketin. Tietysti kiinnostaisi kuulla käyttökokemuksia ko firman jarruista.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: kmovsh 2004-06-28 11:39 ]</font>
     
  6. SG480

    SG480 1st gear

    Käykö tuohon takasarjaan omat vaijerit kässärille?
     
  7. kmovsh

    kmovsh 1st gear

    No aikakin minun tapauksessa kävi.
     
  8. SG480

    SG480 1st gear

    Kiitoksia vastauksista, rahaa palaa aika lailla ko. kamppeisiin eli aivan sokkona ei viitsi lähteä satsaamaan. Toisena vaihtoehtona on tietty pitää wanhat rummut ja sijoittaa viripalikoihin...
     
  9. Stingray

    Stingray Gearhead

    kmovsh, voi tulla katsastuksessa sanomista, jos pistät paineensäätimen kabiinin puolelle, ei mun tietääkseni saa olla ajon aikana säädettäviä jarrusysteemejä. Jos takaluukkuun ajattelit pistää, niin se voi olla ok, itse pistin konehuoneen puolelle sisälokariin kiinni, niin että siihen kelposti ylettyy, about pääsylinterin alle.
    Cuda'70, pistin just talvella '70 Dusteriin MPBrakesin etulevysarjan, eikä ainakaan osissa sinällään ole huomautettavaa, mitä nyt toisen satulan ilmausruuvin oli amerikanpoika vääntänyt jengoiltaan, eli sai heti tehdä uudet kierteet isommalle ruuville. Käytöstä ei ole vielä kokemuksia, autosta uupuu vielä renkaat alta, vaihdoin samalla pulttijakoa ja nyt saa odotella uusia vanteita että sais auto tallista ulos.
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Ostin menneenä talvena 3mopariin jarrusarjat MB brakesilta ja näytti kaikki olevan hyvin ja tiedottivat mm. jos jotain oli Back orderissa!

    Samoin mopareihin putkistoja tekevä TTI toimi mallikkaasti ja oli muutenkin iso firma. Tekivät kaikki peltisarja ja putkistotyöt itse (ei kiinassa tms.) n. 40hlön firmassa.

    AH
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä kysyin kans et onko laillista laittaa jarrupaineensäädin mustangiin (65)
    sanoi että kunhan ei pysty säätämään ajon aikana niin on laillista.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ajokokemuksia?

    Joko löytyy ajokokemuksia??? SSbrakes tai MPbrakes tms...
     

Kerro tästä muillekin!