South West Trade kaupat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja camaro1, 21.12.2012.

  1. pile

    pile Gearhead

    tarkoitin kommentillani koko ketjun aloittajaa.en sun kommentejasi.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    SWT:llä oli joskus kauan sitten hyllypaikka susikoiralle. Mä en voi sanoa mitään pahaa kaupasta jonka myymälässä on susikoira jolle on oma hyllypaikka.

    Hirveesti oli polemiikkia sillon 90-luvun lopussa kun nää tarvikeliikkeet, finn-am, swt, partcorner, jne lopetti ite tuomisen ja alko tilaa Koivuselta kamat että laatu laski ja hinnat nousi, mutta MINUSTA se on seurannut ihan suoraan tuota USA:n tarjontaa. Itse kun oon tilannu suoraan vetten takaa jo faxiaikaan ja kiireiset haen tiskiltä niin en sanois että laatuerot olis mitenkään huomattavat. Enemmänkin sanoisin että AINA on ollu autosta ja sen valmistusmaasta riippumatta sellanen meininki et tarvikeosa menee joko suoraan rokeen tai autoon ja pysyy siellä.
     
  3. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Nykyään Dobermannille... Tai parille :rotfl:

    Muutenkin tyytyväinen olen Vantaan pisteen toimintaan, aina saanut mitä halunnutkin. Joskus vaan heistä riippumattomista syistä joutunut hieman odottamaan mutta aina on tullut haluttu osa.

    Ja valitettavasti aika moni osa nykyään Mexico tai China ja aivan sama esim. UsPartsis hinta vaan eri...
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Osien laadun kanssa itselläni ei ole koskaan ollu SWT kanssa ongelmia (lukuunottamatta remanufactured startteja ja latureita), mutta nuo hinnat on kyllä päätä huimaavat. Pari esimerkkiä:

    '57 Classic Chevyn kytkin 725€. Us-parsilta 120€
    '95 Chrysler Visionin käytetty oven tiiviste 70€. Uusi autokeskukselta 60€
    '95 Chrysler LHS hammastangon kiinnityspulsat 1kpl hyllyssä 60€! Molemmat Us-partista 29€
    -EZ85 bioadapteri noin 600€. eBaysta 90€

    Perusosaa saa vielä kohtuuhinnalla, mutta heti kun siirrytään johokin vaikeempaan juttuun niin myydään eioota ja hinnat kohoaa pilviin.
    Ite tästä sanoinkin jo viimeksi myyjälle ja hän totesi, että niin kauan kuin tavara on kevyttä se on halpaa kuskata jenkeistä. Totta, mutta nuo mun puslat ei kyllä painannu edes 100g :rotfl:
     
  5. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Ihan hyvä, että antaa palautetta myös julkisesti. Jos luet nuo muut kommentit läpi, näyttäisi siltä että SWT johtaa tätä reklamaatiokisaa 6-1.

    Kiinassa valmisettu ei automaattisesti tarkoita että tuote on paska. Tutkihan hieman iPhoneasi, iPadiasi, läppäriäsi, Nokia-puhelintasi, jne.
    Niitähän ei voi ostaa kun ovat Kiinassa kyhättyjä?
     
  6. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Tulipahan purnattua, kenno nyt kuitenki paikoillaan lämpöteho noin 70%alkuperäisestä.
    Oli eilen kyl jokseenki vit....s kynnys meleko korkeella, tiistaina puolilta öin 20pakkasessa irroittelin kennon et näkee kaikki tarvittavat palikat yöllä ennen töihinlähtöä selailin oman maan puljut ja tää vakuutti kuvillavarustettuna ja myös kysyttäessä puhelimessa hyvältä varaosalta että tilasin tän sit ensimmäisestä paikasta.
    Hele...tin kova työ viikko takana muutenkin, töistä piti sit lähtä tuntia aikasemmin et varmasti kerkeää paikalliseen matkikseen hakeen "100km työmatka sivu" matkis 16.30 auki.
    Oot aikasempana iltana puolille öin pessyt lämppärin kopat laittanut/tehnyt uudet tiivisteet koppien liitoksiin.
    Puhelimessa ja aikaisemmista lämppärinkennoista vakuuttuneena tiedät/luulet/oletat paketissa olevan laadukkaan kuparikennon jota olet kysellyt.
    Varaudut +25asteen pakkaseen haalarit niskaan ja pihalle nykäset hienosta jostain ennen vesipumppuja sisältäneestä paketista jossa on hienot logot ja Ameerikan kielta pienemmän paketin jossa lukee Kiina joka sisältää oikeen halvanoloisen alumiinisenkennon nii meinas eilen olla V...tus meleko ylhäällä.
    Muuten kyllä liikettä kohtaan kaikki silti OK!! Ja toimitus oli nopea..
    Nuista varaosista vois kyl vähän avoimemmin kertoa totuuden puhelimssa..
    Ehkä purnaus ois pitäny saunoa ensin..
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ihan tarkennuksena että itsellä ei ole SWT;stä kokemusta vuosiin.

    Hyvä jos joku laittaa eurot kiinni hyllytavaraan odottamaan tulevaa ostajaa.
     
  8. vuutainen

    vuutainen 1st gear

    itse kanssa aika useesti oon hakenut osia swt kautta ja ei vielä ainakaan oo ollu pahaa sanottavaa. ei osista eikä palvelusta :D

    eks noit lämppärin kennoja oo erilaisii vaihtiksii riippuen onks joku kanada malli tai jenkki ??
    :odroll:
     
  9. GMies

    GMies Gearhead

    Purnauksesi oli ihan asiaa ja monia harrastajia hyödyttävä, tulee jatkossa suhtauduttua kriittisemmin siihen mitä ja mistä ostaa, sekä vaatia tarkempia tietoja tuotteesta, ”asiakas on aina oikessa”.
    Meitä harrastajia on moneen junaan, yksi on tyytyväinen halpaan kiinanlaatuun, toiselle sama on kakkaa, sama koskee palvelun laatua.
    Myös se on aiheellista purnausta, että myydään halparoinaa laatutuotteena, samoin kuin se, että ei suoraan vastata asiakkaan tiedusteluun.
    Mitä enemmän ostamme halpasontaa, sitä vähemmän jatkossa saamme laatua.
    Jos minulla on kaksi vaihtoehtoa länsimainen tai kiinalainen, valitsen ensiksi mainitun maksoi mitä maksoi, ”köyhän ei kannata ostaa halpaa”. :odroll:
     
  10. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Sen verran tuli lukastua tabletin pohjaa et DRS HAMMERHEAD XTREME Made in Usa, tulee nimittäi yleisesti yritettyä hankkia jotain muuta kuin Kiina.
    Eilen tosiaan nousi totaalisesti sarvi tuosta päähän kun se ainut kovapaketti jonka saan näin jouluna kalsareiden ja sukkien lisäksi on jokseenki surkea nii meinaa vähän nyppiä.
    Mut pelaaapahan nyt tiedustellaanpa täs alkuvuodesta uutta osaa, ei muuten mut toi on jokseenki tehoton tapaus..
     
  11. Geebe

    Geebe Gearhead

    Aika paljon tuossa aloittajan harmissa on asioita joille SWT:n on vaikea tehdä mitään mutta voisivathan he yrittää.
    -Sormet ei olisi niin kohmeessa jos lämppärinkennoja myytäisiin vain kesällä.
    -Mitenköhän SWT voisi vaikuttaa työehtosopimuksiin ettei olisi niin kiire töistä tai ettei tarvitsisi yöllä purkaa osia.
    -Matkahuollon sijasta toimitukset kuriirilla ettei matkiksen aukioloajat häritsisi.
    -Lämppärin kopat pitäisi myydä kennon mukana ettei edellisiltana tarvitse likaisia osia pestä.
    -Hinnat tuplaksi ettei vaan kenno tuntuisi yhtään halvanoloiselta, ja toisaalta tarjolle myös alkuperäinen GM-logoilla oleva varaosa noin seitsenkertaiseen hintaan (moniko valitsisi sen).

    En ole ikinä ostanut SWT:stä mitään mutta jos tarvetta ilmenee niin suuntaan kyllä kuulemani perusteella sinne.

    p.s. On se myös kumma juttu että lämppärikennomurheet riivaavat just talvella. Ihan niinkuin jäänmurtajat eivät koskaan mene lakkoon kesällä.
    Ja pitikin sattua että lehmä kuoli just siltä kenellä se oli - paremmin olisi joutanut joltakulta muulta menemään...
     
  12. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Kyllä muutamat osaa tehdä yksinkertaisesta asiasta monisanaisen :D
    SWT olisi voinut yksinkertaisesti-lyhyesti kertoa, että "ei ole tarjolla kuin kiinanpaska laatuhintaan".
    Siis ei mitään liturgiaa. :rotfl:
     
  13. paterson

    paterson 1st gear

    Olen ollut aika ajoin STW:n asiakas ja minulla on se käsitys, että myyvät kaikkea, mitä markkinoilta saa. Kyseisen osan kohdalla ei varmaan muita vaihtoehtoja ole.?? Jos on toimiva osa,niin voisi jotenkin olla tyytyväinen.Kai?
     
  14. Rantala

    Rantala 3rd gear

    Ei kai voi! Lue aloittajan teksti.
    Mikäli olen ostamassa ei kiinalaista, niin oletan että myös sellaisen saan, muussa tapauksessa selvitän, saanko muualta maailmalta asiallisen, minua tyydyttävän osan.
    Nyt ei kuule eletä mitään pula-aikaa, että täytyy ostaa mitä myyjällä sattuu olemaan. Täällä Suomessa on vain tyydytty kauppiaiden / yritysten rahan ahneuteen.
    Asiakasta ei kai kiinnosta mitä muuta sälää kauppias myy, kuin se mitä hän on ostamassa.
     
  15. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Joo kyllä se välil tympii.
    Ostin us partsilta moroson viriöljypohjan sellaisen syvemmän.
    Kone kasaan, paikalle ja öljyt sisään.
    Huomasin sit hetken päästä, et vuotaa öljypohja vuotaa siit kohtaa mis on tyhjennys roppu.
    En tiiä mis oli tehty.
     
  16. camaro1

    camaro1 Gearhead

    Itselle nuo varaosakaupat, ei ole sen enämpää kauppoja kuin siwat valintalot yms. etteikö niistä sikseenki voi mielipiteensä sanoa..
    Ei vaan palio naamaa naurattanut kun nykäs paketin auki..
    Eiköhän tuohon löydy varmasti kunnollinan osakin tässä. Aikasemmalla kennolla tuo hyttä oli lämmin nyt ei, että kyl tuon osan laatuun kannattaa satsata muutenki. Tää oli niinku tarkotuksena mut tuosta ois vaan voinut sanoa jos ei muuta löydy nii ei väkisellä myy/lähetä P...a, et s pitää sit täälä todeta..
     
  17. max

    max Double Gearhead

    SWT:n tarjoamien tuotteiden laadusta en pysty paljoa sanomaan,mutta kun pari vuotta sitten asioin Vantaan toimipisteessä, niin asiakaspalvelussa oli kyllä sanomista.

    En tiedä oliko myyjä tupakkalakkolainen vai oliko vailla pillua,mutta jätkä oli kyllä kireellä kuin viulunkieli.Kollegansa myyjä myös ihmetteli ja tunsi selvästi myötähäpeää tämän nulikan käytöksestä.

    Kyllä epäkohdista pitää voida puhua ja antaa palautetta,aivan turha kenenkään mussuttaa että voi kirjoituksillaan aiheuttaa isoa vahinkoa netissä.
     
  18. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Joo se toinen on vähän kireä,sille pitää sanoa kuuluvalla äänellä mitä haluaa,Heikki on taas asiallinen kaveri jonka kanssa asioi mielellään.Neuvoo myös asennuksessa jos ei ole itse oikein varma miten päin palikka menee paikoilleen.
     
  19. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sama jos ostat halvimman jenkeistä,tulee made in china,tilasin fordin motorhomeen syylärin,eka tuli oli niin kuppaisen näköinen alumiini sätös et jäi tallin lattialle,tilasin made in usa orkkis syylärin,kuparikenno ja messinkipäädyt 450$ on sen verran ilkeä vaihtaa et joskus kannattaa maksaa.
     
  20. paterson

    paterson 1st gear

    Tästä olen samaa mieltä.Joskus on ollut vähän töksähtävää palvelua. Ja se vaikuttaa varmasti myyntiin ainakin yhtä paljon kuin julkinen keskustelu.
     

Kerro tästä muillekin!