Mikä merkki harrasteeksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Inline, 18.12.2012.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mää olen nyt kesän päästellyt tommosella uudempi korisella buikulalla. On hyvä peli, suosittelen. Tuo Carmen on entinen helistinmobiili, alkuperäinen ja vähillä kilsoilla. On maar ameriikan meininkiä! Pehmeä kyyti, ja päät kääntyy tien varsilla. Oli meillä jopa hääautona kesäkuussa, bestman kehui rumimmaksi, mitä on ikinä nähnyt. Olis mulla kait kuviakin, kuvat.fi meni maksulliseksi, enkä ole jaksanut laittaa toista kuvatiliä... Pientä laittoa olis, mutta isot jutut on toiminut ihailtavan hyvin. Suurin "löytö" on ollut tuo edellä mainittu takapään rungon ja korin välin ruostuminen, joka korjataan keväällä.

    Nuo vanhempikoriset vaikuttais ihan hyviltä molemmat, ovat myöskin (ainakin buick) olleet jo jonkin aikaa kaupan, eli tiukalla käteistarjouksella voisi päästä jo kaupoille... Tuo isolohkoinen kiinnostaisi muakin, ei vain ole juuri nyt "käteistä päällä"...
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Hetken jo luulin että on löytyny asiatyyppi,leivonharri.MUTTA.annappa olla noitten ooppelivertausten... :D :argue: :mad: :)
     
  3. morion

    morion 1st gear

    Heh, kuten asiaa ilmaisin en halua ottaa minkäänlaista merkkikantaa koska jokaisella on tietty oma makunsa. Tuo amc-tuli vain muskeliautopuolelta mieleen sen tähden että moni heittää muskeliautohaaveet kun katsoo mielimerkkiensä hintatasoa ja jos käyttöbudjetti on 5-7000 eur on esim tuossa amc osastossa vielä melko edullista. Harmi sinänsä että yleisen tason keskustelu eksyy lapsellisille raiteille joista hyvin harva voi saada mitään muuta kuin huumoria irti. Auton ostossa on varmasti kolme aspektia.
    1. Auton miellyttävyys itselle ja se minkä kuvan tai tunteen sillä haluaa muodostaa tai minkä se muodostaa sinällään vallitsevaan ympäristöön.
    2. Auton hinta ja arvostus tulisi olla mielellään suht vakaa ja oikea tai edukas sillä toivottavaa olisi että siitä saa jotakin rahaa jos innostus loppuu.
    3. auton käyttö, harrastus ja varaosat/osaaminen tulisi olla helppoa ja mukavaa, joten yleisemmät merkit ovat siinä mielessä helpompia ja monilla löytyy osaamista +osia nurkistaan.
    4. Ostit minkä vehkeen hyvänsä ole siihen tyytyväinen ja iloitse siitä täysillä. Haaveileminen kannattaa aina mutta aina löytyy se suraava malli joka on harvinaisuutensa, kuntonsa tai hintansa takia lähes tavoittamattomissa. Kivaahan tämän täytyy olla eikä siihen saa vaikuttaa merkkiuskollisuus tai yleinen mielipide.

    Nämä muutamat kirjoitukset ehkä yleisempänä ajatuksenani aloittajille sillä inline näyttää olevan jo hyvinkin kartalla ja toivotan onnea tulevien löytöjen muodossa. Jarilla oli myös hyvää sanottavaa. Hyvää Joulua Poijaat ollaan kaikki samalla puolella!!



    t.Useampi merkki mutta amc puuttuu (just missasin mark donahuen 45 taalalla)
     
  4. nixon

    nixon 3rd gear

    Tää on yhtä keksitty hahmo ku esim. joulupukki tai jeesus. Saa siihen silti uskoa jos siltä tuntuu.
     
  5. nixon

    nixon 3rd gear

    Kenelle? Mua ei kiinnosta paskan vertaa mitä muut ajattelee mun autoista. :p
     
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Hyvä keskusteluhan tästä kehkeytyi... JariVeellä on hyviä pointteja, intoilen ihan samoista autoista... Kuten myös Morionilla... JP-kolmepätkälle anteeksi rumista sanoista, ajanhan itsekin kesäisin kenraali mutterin tuotteella. Nixon: Älä ota niin vakavasti, sun Dodges kertoo susta juuri sen, ettet välitä mitä muut ajattelee.
     
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    mielestäni tuo on oikea perustelu automallin valintaan ja sitä olen itsekin käyttänyt.. tahtoen tai tahtomattani. Kuten täällä jo joku sanoi, niin jos alkaa tämmöistä hirveästi järkeilemään niin hauskuus ja hmm.. haasteellisuus katoavat. Jos ei se kapine jostain syystä tunnu omalta ja kiinnostavalta niin ei siihen tule paneuduttua vaikka osia saisi kuinka halvalla ja helposti. tietenkin järkeä kannattaa jonkin verran käyttää kuntoa ja hinta/laatusuhdetta arvioitaessa.. "sen oikean" tullessa kohdalle järki helposti sumenee, ei nähdä puutteita ja rahat alkavat polttaa taskussa :odroll:
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Mun lempiautoja tulee aina olemaan jenkkifarmarit, nuorempana oli tutulla vaikka minkälaista jenkkipeliä mutta se linttafarmari caprice suoralla putkella teki 10 vuotiaana vahvan vaikutuksen. Oli -58 buickkia, -60 cadillac de villea, -56 lincolnia, -52 chevy pikappia,-54 chevy bel air 2dht, -41 buickkia, -52 cadillackkia, -58 oldsmobilea sun muuta. Tähän päälle vielä montakin gm jenkkifarkkua(jokasta, oldseja, buickeja, chevyjä ja ponuja)Sitten delta88 ja caprice sedaniakin muutamat. Ensimmäinen autokin millä olen ikinä ajanut oli -85 caprice sedan.
    Vaikka 50 luvun pelit oli tajuttoman siistejä, oli se sitten muutenkin vaikka -58 buickin "kaasupoljin pohjaan" tyylinen starttaus ja se fiilis kun naulapää hyrräsi nätisti ja dynaflow latoi vaihteihta vaikka ei ite huomannu, niin jenkkifarmari oli aina se ykkösjuttu. Sitten kun on kortti niin hommaan jenkkifarkut tyylinen ajatus kerkesi jylläämään 9 vuotta kunnes haave toteutui. En ole katunut, hetkeäkään.
     
  9. keorke

    keorke 1st gear

    Pitääpä työntää lusikka tähän soppaan sen verran, et 90-luvun alussa nuorena jenkkiharrastajana parhaat sävärit ja ajofiilikset sain niinkin erilaisista laitteista kuin -79 Delta 88:sta ja 60-luvun A-body Moparista. Oldsissa oli upean leppoisat ajo-ominaisuudet, kun taas Dart pikkulohkolla oli tukeva ja hyvä ajaa lujaa SUORAAN. Aika tosin tekee tehtävänsä eli ovat vaikeampia nykyään löytää hyvässä tikissä kohtuuhintaan,varsinkin Deltat on kaluttu huutokäytössä lähes loppuun.Nykyään jenkkeily hoituu -91 GT Mustangilla, joka on varsinkin manuaalina hauska peli. Jos etuveto-Escortmainen ulkonäkö ei haittaa,rahalle saa kivasti vastinetta,hinnat on erittäinkin kohillaan ja palikkaa on tarjolla rajattomasti. Toisena harrastekäyttiksenä on -88 K1500 Chevy PU 350 Tbi:llä. Nelivetosena käyttömahdollisuudet kasvaa, itekin oon kuskaillut sillä kaikenlaista polttopuukuormista huonekalukuormiin. Eli jos haluaa käyttöaspektia harrastepeliin, ni joku jenkkipakukin vois olla tosiaan yks vaihtoehto.
     
  10. hannkul

    hannkul 1st gear

    Olen omistanut isokoppaisiakin, mutta parhaat ajomuistot ovat Chevy ii: sta vuosimallia - 66. Koneeksi tein 250 cid kutosen, ja etupään kaikki nivelet uusiksi,ja osa niistä nailonia, ja tähän koppaan hyvät iskarit ja renkaat, niin tulihan kilometrejä, eli saattoi tulla satoja kilsoja päivässä huviajoon.
    Hantta
     

Kerro tästä muillekin!