Vetareista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja dd64, 5.1.2013.

  1. dd64

    dd64 Gearhead

    Yritettiin jo vuosi sitten tilata RP:n kautta moserilta vetareita kavennettuun 8 3/4:seen, mut jostain syystä sieltä (moserilta) Ei ikinä kuulunu mitään. Mistä ja miten olette akselit hankkinu? Eikös suomessakin ollu joku joka tekee? Niin, ja tarttis olla fyyralle kelpaavat...
     
  2. chevy thunder

    chevy thunder Gearhead

    Strangehan niitä valmistaa joko simo patoharju tai jaffu holm
    ja toimitukset hoituu hienosti
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Komppaan tota, me hommattiin aikoinaan pikkukakkoseen koko voimansiirto-osasto Strangen vetareineen Holmin Jaffun kautta (p. 050-5003503), homma toimituksineen pelas komeesti ja vuoskausia ne on kestäny kiusaamista.

    Ja tuoltahan niitä tuotteita voi tutkailla:
    http://www.strangeengineering.net/
     
  4. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Jokin aika sitten tuli tilattua moparin perään, mooserin custom akselit RP:n kautta. Aikaa meni tilauksesta n.4 viikkoa ja akselit olivat postissa.
     
  5. TMO

    TMO Gearhead

    Suomessa tekee vetareita ainakin sorvaamo Karpoila, Vilppulassa.
     
  6. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Tää ei oo nyt sitte mitään suunsoittoa kirjotusvirheestä, mutta ettei porukka googlaa turhaan niin sorvaamohan on kyllä karpiola :)
     
  7. cuda69

    cuda69 Gearhead

    mulle tuli kans valluun Jaffulta strangen 35 rihlaset akselit.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Karpiolan vetarit toimineet hyvin lähipiirissä. Laipat on pitänyt toimittaa omasta takaa.
     
  9. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mulle tuli kanssa Jaffulta vetarit, olivat halvemmat kuin Karpiolan tekemät ja vanhat vetarit jäi lisäksi varalle.

    Jos Karpiola tekee vetarit ja niissä on vanhat laipat niin mistä se FHRA:n katsastusmies sitte tietää, että vetarit ei ole vakiot?

    Säännöissä luki muistaakseni, että täytyy olla teräsvetarit? Kyllä ne vakiotkin vetarit on teräksestä tehty...
     
  10. dd64

    dd64 Gearhead

    Niinpä, mut oliko siinä maininta jostain aftermarket jutusta? Sama se, uudet on hommattava. Täytyy ottaa yhteyksiä tonne Jaffun suuntaan. Kiitoksia.
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä tilasin omat vetarit silleen et täytin Strangen lomakkeen ja lähetin sen Hakala Performanceen joka hoiti kamat tontille. Mulle tuli siis 12b HA-perä 40cm kavennettuna Bemarin jaolla ja akselinpäällä, 35 spline akselit ja spooli.
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, jahvu rulaa! Mul on sellanen kuva et niis karpiola-akseleissa se tulee niinku "läpi" siit orkislaipasta ja sit on hitsuuteltu kii ja koneistettu. Et kyl se keskiosa on ihan aftermarketin näkönen, silee menee täydestä ku väärä raha. Mut niinku tullut ilmi, ni ei paljo mieltä ku jotku Starnget tms saa helposti samaan rahaan. Eri juttu sit jos on joku sellanen löytö mihin ei oo aftermarkettii tarjolla, mut liekö selalsta olemassakaan? Ainaki ku muistelen sen strangen tilauslomakkeen täyttöö, ni kyl siihen aika vapaasti sai laitella niitä mittoja.
    Jos on ihan normi kavennettu 8 3/4, ni us partsista varmaan löytyy kohtuuhintasia Yukonin "cut to length" vetareita joissa extrapitkä rihlotus.
     
  13. laakkius

    laakkius Gearhead

    Jaffulta tuli munkin vetarit, toi laakeritkin oikeen kotiin asti kun unohtu alkuperäisestä toimituksesta. Suosittelen.
     
  14. dd64

    dd64 Gearhead

    Mites noi yokonin vetarit laadullisesti? Meinaan, ei me hitaampaan olla suunniteltu mennä...? Olishan yksinkertasta hakee suoraan tiskiltä. Mut niissä tuskin on laakereita asennettuna?
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Vaikee noist sanoo, ei ne pahalta näytä. Ei o laakereita eikä pyörästudeja.
     
  16. reve

    reve Gearhead

    Mä oon täytelly strangen tai moserit laput ja laittanut Summitin kautta tilaukseen. Aika monta satsia noita on eri periin tullut tilattua ja aina on ollut sitä mitä pitänytkin. Muutamassa päivässä tulee toimittajalta Summitille ja sieltä lähtee samantien eteenpäin. 450-550 euroa on jäänyt keppiparille hintaa täällä kädessä lentorahdilla tullit ja alvit maksettuna tyypistä, merkistä, kurssista ja lähetyksen koosta riippuen. Jos haluaa rahdeissa säästellä ja on aikaa odotella, niin tavarat voi ottaa Summitilta Suomeen jonkun konttijobbarin kautta.
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mun mielestä Jaffulta sai niin edullisesti, ettei kannata itse tilailla (oisko ollu 400?)ja ei siinä kauaa menny.
     

Kerro tästä muillekin!