EDRS 2013 Kalenteri.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja JuhaKuu, 28.12.2012.

  1. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    http://www.speedgroup.eu/EDRS/EDRS_race_calendar_2013.htm

    Suoralinkki kalenteriin.
    http://www.speedgroup.eu/EDRS/EDRS_race_calendar_2013.pdf

    Pistää silmään että Midnight Sun Piteåssa ja Goldtown Nationals Skellefteåssa on samana viikonloppuna, 12-14/7. Välimatkaahan nuilla suorituspaikoilla on ~100km. Molemmissa kahinoissa ajaa melkein samat luokatkin, sillä erotuksella että Piteåssa suhaa myös "kovemmat" luokat.

    Onkhaan tuommonen resurssien hukkaamista?

    Tosin toi on "elävä dokumentti", voi olla että tulee vielä muutoksia.
     
  2. Impala SS

    Impala SS 1st gear

    Olenko sokea, missä SM1 Motopark?
     
  3. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Ei siellä näy vielä yhtään luokkaa rastitettuna Suomen kohdalla on vain "mahdollisia" EDRS kilpailupäiviä.

    Fhra.n mielestä "sarja on niin kallista ja on väärin että vain oman maan kilpailuilla voi menestyä sarjassa".

    Fhra haluaa viimeiseen asti vedättää näissä kisapäivissä ennekuin rastit löytyy.

    Jos käy niin että Suomi ei ole mukana EDRS kilpailuissa, on se Fhra.n taholta tahallista Suomalaisten Sportsman teamien kilpailumenestyksen estämistä.

    Mutta eiköhän siellä järki vielä voita ja kalenteri elää edelleen.

    t,Antti Kivinummi
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Asiaan varmasti vaikuttanee myös se, mitä ryhmiä Suomessa ajetaan ja vaikkapa ET-ryhmissä se, ajetaanko kisat kansallisilla säännöillä vai ei lajittelun osalta.
     
  5. supo

    supo Double Gearhead

    Sovitaanko ihan heti että ette koske meidän ET sääntöihin ennen kuin se tulee kilpailijoilta itseltään eli Jos EDRS tarvitsee meitä niin ajetaan meidän säännöillä meillä ja ajakoon vaikka millä säännöillä muualla!!Terv:Kari "Supo" Laitinen,Hiltulanlahti
     
  6. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    Siis mitä helvettiä? Onko Fyyran taholta oikeasti kuultu tällaista että EDRS olis liian kallista ajattaa Suomessa? Laittakaa nyt jumalauta ne rastit sinne kalenteriin, me ollaan ainakin kehuttu sponsoreille kuinka ajetaan Euroopan sarjaa SM sarjan lisäksi mm. Ruotsissa. Nyt olis kiva saada Fyyran taholta tänne selvitystä että ajetaanko vai ei, ja jos ei niin miksi ei.

    Terv. sgb192 SM 5 ja EDRS 6
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Käsiittäkseni ei FHRA osallistu EDRS:n kaudella 2013. Autopuolella ei meillä taida olla ainootakaan varmaa EDRS-ryhmää tulevalla kaudella ja se varmaankin hillitsee halukkuutta. Itse Street C/D ryhmän edustajana olen yrittänyt herätellä keskustelua josko street sääntöjä uudistettaessa striittien "kovemmassa" ryhmässä siirryttäis EDRS:n street 10.5 sääntöihin, myös Outlaw menis mielestäni aika sujuvasti Pro Streetin sääntöihin. S/SS ja SC lienee mielellään ensi suvenakin taistelis SM:stä mikäli vain saavat tarpeeksi ilmoittautujia kasaan, ja nehän ovat myös EDRS ryhmiä.
     
  8. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    Just mahtavaa jos näin on. En nyt viitsi tähän kirjoittaa mitä mielessä pyörii koska mikään ei ole varmaa, muttamutta... Eipä ole kattojärjestöstäkään kukaan ottanut kantaa. Miten niin ei oo autopuolella ainuttakaan ryhmää? Super Comp 7 ilmoittautunutta, SPET 4 kpl tähän mennessä, ja lisää tulee takuulla. Lisäksi on vielä JD ja S/SS jotka on kans EDRS ryhmiä. Prätkistä JB, SGB, FB ja SSB, Kyllä osallistujia riittää ei se siitä voi olla kiinni.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    10 kausi-ilmottautunutta vaditaan et autoryhmä ajetaan, näin ainakin viimevuonna. Viimevuonna siitä tingittiin S/SS:n osalta, tän vuoden käytäntö jää nähtäväks. Ens kaudelle varmasti ajettaviks rymiks on ilmoitettu seuraavat; JUNIOR DRAGSTER,SPORTSMAN/PRO ET,FHRA STREET,SUPER PRO ET,OUTLAW. Loput kait ajetaan jos saavat helmikuuhun mennessä tarpeeks osallistujia kasaan. Eli käytännöss EDRS ryhmiä autopuolella on kome varmaa. Outlaw olis hyvin lähellä Pro streettia, mut ei oo mulla havaintoa et ovatko innostuneita tinkimään turvarajastaan 0.1 sekuntia ja muuttamaan ryhmän nimeä. Mut sit on vielä toi yhteistyökuvio joka ilmeisesti aiemmin ei NDRA:ssä oo toiminut ihan FHRA:ta tyydyttävästi eikä oo koettu et panostukselle saa vastinetta. Ei tarvi täällä odottaa saavansa vastauksia päättäviltä elimiltä, pitää lähestyä suoralla kontaktilla.
     
  10. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    No on täällä aikanaan aika paljonki esim. Luppe kirjoitellut. Noh, ei auta kun ottaa vastaan mitä ylhäältä annetaan.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Hivenen vaan on indekseissä eroja edelleen meikäläisiin sääntöihin ainakin spetissä, kun täällä menee komeasti päällekäin proet:n kanssa ja muualla ei. Vai tulikos tuohon jo jotain tolkkua, että ajettaisiin "maassa maan tavalla"?
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Onko tietoa paljonko EDRS veloittaa per kisaaja sillä eihän ne ilmaiseksi tätä pyöritä?Norjassa myös eri aikaikkuna Spet kuin esim.Ruotsi,Englanti,Saksa.
     
  13. SG440

    SG440 3rd gear

    NDRS sarjassa vielä 2000-luvun loppupuolella oli mahdollista suomalaisen kilpailijankin pärjätä ajamalla hyvin kotimaassa ja osallistumalla muutamiin kisoihin ulkomailla. Jos siellä tuli onnistumisia niin pistelaskusysteemi mahdollisti sen, että oli samalla viivalla ruotsalaisten kanssa. EDRS divisioonauudistuksen ajatuksena kaiketi oli se, että kustannukset kilpailijoille sataisiin kohtuullisiksi vähentämällä kiertämistä. Meidän kattojärjestömme jopa osallistui ulkomaisten kilpailijoiden matkakuluihin ???
    Nykyään pärjääminen esim SC:ssa on mahdotonta ilman kansanedustajan palkkaa/kesälomaa sekä kuskilla, että mekaanikoilla. Kaikki riippuu oman kattojärjestömme halusta/arvostuksesta omien tiimiemme pärjäämisestä muutenkin kuin kansallisella tasolla sporttiryhmissä. Nyt ollaan kansallisilla säännöillä menossa kohti kansallista suljettua sarjaa suomessa.

    T: Nimim. 2XNDRS1
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Sellanen käsitys et Suomen ääni ei oikeen kuulunut kalenteri, sääntö ym asioissa ja se vei osaltaan kiinnostusta olla huutolaispoikanan lähinnä maksamassa. Noitakin asioita olis kai voinut ottaa esille edellisessä mykkäkoulussa. http://fhra.fi/binary/file/-/id/2/fid/554
     
  15. SG440

    SG440 3rd gear

    Kaikki suomalaiset kilpailijat ulkomailla ajetuissa kisoissa ovat edustaneet FHRA:ta. Osallistuminen maksaa. Niin kattojärjestölle kuin kilpailijallekin. Mielestäni kattojärjestöä pitää kiinnostaa omien kilpailijoiden etu kansainvälisisää kilpailuissa ja sarjoissa. Menestys ulkomailla tuo uskottavuutta niin kattojärjestölle kuin lajillekin. Näin harrastamisen taso paranee myös kansallisissa kilpailuissa ja harrastajien on mahdollista sopia yhteistysopimuksia jatkossa...
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Noi on asioita joita vois tuoda esille ja niistä keskustella vaikka noissa vuosikokouksissa, siellä varmaan asioihin vois vaikuttaa ja saada väkisinkin tehtyihin ratkaisuihin perusteluja ja vastauksia. Aika hiljasta oli.
     
  17. luppes

    luppes 1st gear

    EDRS maksu on / kilpailu eli n. 2-3000e /kisa

    - Luppe -
     
  18. luppes

    luppes 1st gear

    Joo, ei kai ET-säännöissä ole muuta eroa kuin aikaikkuna.
    FHRA haluaa saman aikaikkunan kuin NHRA:ssa on eli mikä meillä on nyt käytössä. en tiedä miksi Ruotsi, Englanti, Norja ajaa eri aikaikkunalla.
    Mutta käytännössä toi eri aikaikkuna ei varmaankaan sulje pois montaa kisaajaa sarjasta, eli vois ajaa kunkin maan omilla aika ikuunoilla.

    - Luppe -
     
  19. SG440

    SG440 3rd gear

    Kyllä kattojärjestön tehtävä on päättää lajin suunta pitkällä tähtäimellä. Ei kilpailijoiden. Ei tämä ole kritiikkiä valittua suuntaa kohtaan. Kunhan kerroin oman mielipiteeni asiasta. Jos kuitenkin haluaa kritiikkiä esittää niin sen voi tehdä osallistumatta kokouksiin tai esittämättä vaihtoehtoja.
     
  20. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kattojärjestön on tietysti hyvä tietää kentän mielipide niitä päätöksiä tehdessään. Kritiikkiä toki tulee esittää, mut jos haluaa vaikuttaa päätöksiin niin siihen on varmaan tehokkaampiakin kanavia. Mut ihan hyvä olis noissa kokouksissakin asioita käsitellä ja niihin osallistua jos kerta ontressejä on, ei muistaakseni EDRS:stä sanottu siellä halaistua sanaakaan.
     

Kerro tästä muillekin!