Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Nelikkohan tuo. 2005 käyttöön otettu. Kävin tuossa varovaisesti ajelemassa nyt, kun ei huutavaa tenava laumaa mukana niin takaa kuuluu melkosta ääntä. Kolinaa ja kahinaa pinessäkin vauhdissa. ABS ei enään kuittaannu ollenkaan käyttämällä sulaketta irti. Pitänee aamusta nostaa perä ylös ja alkaa tutkiin noita napoja sieltä. Moottorin vikavaloki kaiken ilon tuodakseen päätti syttyä ja tuota "Haihtumispäästöjen valvontajärjestelmän ilmausventtiili / solenoidin piiri" valittaa. minkälainen lie homma tuoki sitten korjailla. Mistä ja mitä napoja tuohon alkaa sitten katteleen. Leimaki ois kk sisään ajankohtainen =/

    E: Kyllä sieltä kuskin puolelta laakeri on kokolailla selvä. Renkaassa lappia pirusti joka suuntaan ja hirveetä meteliä pitää koko napa. Nyt vaan, kun tietäs mistä tilaa ja minkälaisen?
     
  2. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Suomesta oon tilaillut Southwesttradesta Hämeenlinnasta ja aina kannattaa tsekata hinta ensin rockauto.com ja halpa napa = kiinan napa ostitpa mistä vaan
     
  3. ludwig

    ludwig 3rd gear

    SKF-laakerit on hyvä ostos, Rockautosta...

    vaikka vaihto onkin helppo homma, ei nitäkään huvikseen joka vuosi vaihtelis.

    L
     
  4. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Tietääkö kukaan mistä löytyy se istuinlämmittimien moduli joka hajoaa joka autosta. Vois elvyttää sen ku löytys jostain
     
  5. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Mikähän on menossa ostoslistalle, kun aski heittää satunnaisesti vapaalle? Kun taajamassa ajaa keppi kolmosessa, niin joskus hyppää pykälä pois kun rullaa hitaassa vauhdissa ja koskee kaasuun uudestaan. Vauhdin perusteella olettaisin, että etsii ykkösvaihdetta. Laatikon öljyt vaihdettu 10tkm sitten.
     
  6. ludwig

    ludwig 3rd gear

    tämä kiinnostaa minuakin, ajattelin korvata/kiertää sen suoralla kytkennällä, uudet kytkimet keskikonsoliin on jo odottamassa;
    olis kiva tietää mistä virtajohdon löytää. sen verran jo pengoin että löysin sen pikkujohdotuksen kytkimeltä keskikonsolissa, mutta itse pääjohdotus, missä lie?

    mulla tämä lämmitin elää omaa elämäänsä, ja lämmittää penkkiä kesät talvet miten tykkää, nykyisen kytkimen asennosta välittämättä, kuumottaa suotta takamusta kun ei saa päältä pois, kun haluaa.

    ajattelin ensin vedellä vallan uudet johdot, mutta jos helpolla saa vanhat käytettyä niin hyvähän tuo olisi...

    L
     
  7. SportFF

    SportFF 1st gear

    Chevrolet Trans Sport 2002 AWD Kaikenlaista pientä

    ABS-modulia odotellessa.
    Nelikko ryhtyy lämmettyään vetovammaiseksi hävittäen absit ja luistoneston. Tänään kuului ajaessa, 80 km/h, kevyttä vihellystä. Jäljitellään ääntä: laakeri, vaihdeloota joku hihna tai muu laakeri? Ihmetystä herättää myös ajotietokone: Näyttää 3 l/100 vähemmän kuin todellinen kulutus. Myöskään polttoaineen riittävyys ei pidä paikkaansa: saa suosiolla vähentää ainakin 100 km tietokoneen näyttämästä. Todennäköisesti tuo ylin vaihde jää löytymättä, sillä ajettaessa 80 km/h kierrokset ovat päälle 2000 rpm eikä kierrokset nouse, kun tyrkkää vakiokolmosen sisään. Onko tietoa mitä tällaisen vian korjaaminen maksaa?
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Sullon melko varmasti 4:sen malja-akselin spoorit sileenä.Ei tee välttämättä vikakoodeja mutta 4 puuttuu.Akselin vaihto ei edellytä koko lootan purkua kun se on siinä päätymmäisenä.Venakoneisto irti ja osa on näkyvissä.Vuosimallista riippuen voi joutua purkamaan tasauspyörästön että saa lootan läpi menevän vetoakselin irti.Nimittäin, mallista riippuen akselin laakerointi on erilainen ja osassa malleja malja-akseli mahtuu tulemaan pois vetari paikallaan.
     
  9. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Laitetaanpa tännekin kyssäri kun tällainen pendolino ketjukin löytyy.

    Kaverin Pornstarttiin (2001 3,4) tuli seuraavanlainen ongelma.
    n.2000-3000rpm röpöttää ja pätkii niin maan perusteellisesti.

    Ja kun MAFista repii piuhan irti käynti on erittäin hyvä.

    Silloin kun auto pätkii kuuluu jostain koneen ja tulipellin välistä rankka ilmavuotovihellys (onpa ihanan ahdas konehuone).

    MAF "mitattu" ja putsattu ja antaa ihan normidataa...
    Joten mistäköhän alkaisi vikaa metsästämään.

    Vikakoodi p1441 (purge valve) Mistäköhän tuollainen mahtanee fyysisesti löytyä.
    Ja MAF johdon irti ollessa luonnollisesti p0102
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Voihan se vika toki olla muuallakin mutta.
    Yhteen yksilöön vaihdoin maffin koska se nyki ja käyttäytyi epämääräisesti vaikkei tehnyt maffista vikakoodia.Maffin töpselin irroituksella kulki ihan normaalisti.Uudella osalla tuli kuntoon.Vanhakin antoi testerillä katsottuna ihan järkevää dataa mutta ilmeisimmin kuitenkin hitusen virheellistä arvoa todelliseen ilmamäärään verrattuna.
    Että jos nyt kuitenkin kokeilisit uusia sen maffin.
    Jos teillä on kunnollinen testeri niin kato tekeekö kone ajossa säännöllisesti crosscountseja seoksen suhteen eli lambda arvo pitää sämplätä rikkaan ja laihan väliä.Yksi buick 3800 yksilö ei tehnyt c-countseja eikä tehny niitä vielä uudella tarvike maffillakaan kun sattu paska yksilö mutta uudella delcon osalla alkoi lukemat muutumaan.Paska map/maf tekee ylirikkaan seoksen ja ilman korjausta sulattaa katin tukkoon ja sitten ollaan kysymysten äärellä kun aletaan etsimään todellista syytä katin tuholle.
     
  11. jakezzz

    jakezzz 1st gear

    Juu pitänee testata...kyrsän hintainen osa vaan pelkästään testimielessä hommata...
     
  12. Rick

    Rick Gearhead

    Ostinpa kanssa yhden transsun kun halvalla sai. Tuo Sulo Vileenin tauti vaivaa eikä lääkitys tehoa.
    Auto on -99 ja siinä oli nestevuoto ja edellisen omistajan mielestä imukansitivari oli syyllinen. Kone auki ja kurkistamaan. Muovihärpäke oli rikki mutta kumit ilmeisesti edelleen välissä ja ehjiä. Pienen pohdinnan jälkeen uudet tiivisteet ja pannu läjään. Vuoto ei kyllä loppunut siihen vaan tutkittiin lisää, kone vuoti vettä ulospäin edelleen eikä vesi ja ölppä menneet sekaisin. Missä vika??.
    Vesipumputin ehjä mutta vesi tulee jakopäähän kulmalta alas taakse ja vuoto näytti olevan ylhäällä sylinterikanjonin kohdilla. Taas pohdintaa ja kaksi vaihtoehtoa jäi. Kansipahvi vuotaa ulospäin tai sitten laturin korvakkeen pultinreikä on läpi vesitilaan asti jostakin syystä.
    Löin pommin syyläriin ja kappas 10 min kuluttua ei enää vuotanut.
    Onkohan näissä ollut muissakin samoja "ominaisuuksia"?
     
  13. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    ootko varma vesipumpusta? Meillä oli koko koneen pääty märkä edellisessä. Pumppu oli ehjän näköinen mutta vaihtamalla loppui koko vuoto.
     
  14. Rick

    Rick Gearhead

    Melko varma koska se tarkastettiin hyvin ja se vuoto ei leviä koko koneen päätyyn vaan valui siististi suoraan samaa vanaa pitkin. Vesipumppu jos leviää niin se heittää vedet jokapuolelle konetilaan ml konepelti ja mahdollisesti hihna alkaa luistaa myös samalla.
     
  15. WTF

    WTF Gearhead

  16. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    Laitoinpa tuon naarmuisen letukan myyntiin. Pikku askartelulla katsastettu tila-auto tarvitsevalle. Lähinnä tuon oven ja liukuoven vaihtoa ja liikenteeseen. 950e, leima 10-13 saakka, täysi huoltokirja. Kone, laatikko ja lämmöt kunnossa.

    http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja- ... ot/1481814

    MUOKS. Sepä meni samantien kaupaksi.
     
  17. piffe

    piffe 1st gear

    Tuli hommattua tuollainen -99 Trans Sport (-98 malli) ja keskuslukko ei toimi ihan oikein. Avaimella ulkoa aukeaa ja sulkeutuu kaikki lukot. Kun lähtee ajamaan niin D-päällä menee ovet lukkoon. Auton pysähtyessä ja sammutettuna lukot ei kuitenkaan aukea. Eikä myöskään ovissa olevista sähkökytkimistä. Lukot pitää kaikki avata manuaalisesti tai sitten ulkopuolelta avaimella keskuslukon avulla, sähköinen liukuovikin pelaa mainiosti. Voisiko vika olla pelkästään kytkimissä vai siinä BCM:ssä? Mitähän jännitteitä pitäisi ovien kytkimille tulla?
     
  18. Lahti32

    Lahti32 1st gear

    kokeilepa ohjelmoida uudelleen. Ohjelmointi neuvotaan käyttöohjekirjassa.
     
  19. piffe

    piffe 1st gear

    Ei onnistu kun ne oven "lock-unlock" napit ei toimi ja en ainakaan muuta tapaa keksinyt. Ilmeisesti vikaa haettava BCM:n ja noiden namiskoiden välistä.
     
  20. Scitso

    Scitso 1st gear

    Varmaan kannattaa kaukosäätimen paristot sit eka vaihtaa. Tuo ohjelmoinnin tein ainakin omassa kaukosäätimellä. ohjelmointi sulake irti ja sit tarvittavat temput jotka löytyy ohjekirjasta.


     

Kerro tästä muillekin!