Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. elmer

    elmer 3rd gear


    Suonenjoelta joo... Suppari jäi sinne. Meillä taas todettiin että lava on löydyttävä molemmista autoista...
     
  2. boogieman

    boogieman Gearhead

    voi olla että aikas moneen asiaan tai sitten se lähtee ku palmun alta ja kaikki pelittää[/quote]

    Joo kiitti, eka autoo tässä kattelen...on muuten vm.1996[/quote]Noinhan se menee. Jos niin on ettei ole vielä edes käynnistetty, niin eikun kokeilemaan kunhan on öljyä koneessa. Muistutan taas ettei starttipilottia koneeseen ellei ole tulpilta johto irti. Lohkolämppäriä 3-4 tuntia jos mahdollista ja täydet akut, kyl se siitä. Ilmanputsarista tuossa aiemmin mainittiin, varsinkin näissä vanhakoppasissa kannattaa tarkistaa kotelon tiiviys, ja se ettei siellä ole mitään hiirenpesää. Turbon siivet menee repaleiks heti jos sinne menee jotain pskaa![/quote]

    tuo moottorin toimintahan se nyt taitaa olla pääasia, sitten tekniikan toiminta muuten ja korin/sisustan vaurioiden/vikojen tarkastelu.
    foordin omistajat osaavat enemmän kertoa tekniikan toiminnasta, kyllä sen huomaa jos on täys susi...

    ottaen huomioon sen auton seisonta-ajan :odroll:[/quote]Niin onhan siinä autossa muutakin kuin kone. Joku sivu taakkepäin oli puhetta vanhan IDIn ostosta ja siinä sanottu pätee, kone poislukien. Onkohan toi nyt sit tomaatti vai manuaali.[/quote]
    Automaatti, about 160000tkm. ajettu. Akut zippi joten ei saa käyntiin. Mikähän tommosen hinta vois olla?
     
  3. leipuriantti

    leipuriantti 1st gear

    "Automaatti, about 160000tkm. ajettu. Akut zippi joten ei saa käyntiin. Mikähän tommosen hinta vois olla?"

    Ennen kuin tarjoat niin laittakaa käyntiin että on kone ja vaihteisto kunnossa. Ota akut jostain lainaksi! käy testaa.
    Valot pitää olla e hyväksytyt.
    Kuulin että osa autoista ei ole mennyt heittämällä läpi vuosikatsatuksesta vaikka on jo aiemmin katsatettu e hyväksytyksi. Epäileet että valoja vaihdettu tyypityksen jälkeen.
    Kartaanin ja etuakselin ristikot on varmasti ruostuneet.

    Hinta 3-5000e
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vaikee on sanoa mitään. Noin vähän ajettu jos on hyvässä iskussa, huollettu ja ruosteeton ja siisti, se on helposti yli 12000 taalaa jenkeissä, ylikin. Jos ei voi edes konetta käyttää, pitää olettaa että kone ja toosa on sökö, ja, noh, pari kolme tonnii kai, osien arvo lähinnä.
     
  5. elmer

    elmer 3rd gear

    Onko näissä 99-03 laiteissa perus tankki joku 100L? Valolta täyteen meni "vain" 95 litraa
     
  6. jylppy

    jylppy Gearhead

    8 jalkaa pitkän lavan kanssa 38 gal. ja 6.75 jalkasissa 29 gal. Kursioonissa 43 gal ja rapiat.
     
  7. Konekolli

    Konekolli Gearhead

    Morjes
    Nelivedon kanssa ihmettelen ei suostu vaihtamaan ei tule edes valoa koetauluun f-250 1999 ja sähköisellä valinta katkaisimella, kävin kaikki releet johdot läpi, kun antaa jakolaatikossa olevalle siirtomoottorille suoraan virtaa siirtää kyllä pykälän, seuraavaan sopivaan kohtaan vaikka lopettaa suoran virran annon, eli onko kukaan koskaan joutunut vaihtamaan tuota ohjaamon valinta katkaisiaa? purin sen ehjän näköinen mut sinne on pitänyt tunkea noita diodeja tai jotain?
     
  8. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Morjens. Tuoda tiety oot tarkastanu sulakeet F 17 30A sellaine tolppamalline, F 28 10A, F 13 20A, F 19 10A Sitä kytkintä pysty mittama. Siinnä kytkimessä saata ol kii valkoinen/vaaleansinine piuha ja tummasinine piuha, otat tiety piuhat irti kytkimest. Mittailet niiten napojen välist missa ne piuhat oli oomimittarila. 2WD 3700-4100 oomi, 4WD 1050-1150 oomi, 4WD LOW 340-380 oomi. Sit kokeil löytä sellaine "TRANSFER CASE SHIFT RELAY MODULE (behind center of dash) sellaine musta noin 2 releen kokoinen laatikko. Kansi auki, löyty 2 itenttistä releetä, vaihta ne keskenäin ja kokeile mita tapahtu. Jos kytkee päälle eikä poies enä sit toinen relee sökö. Sinne sopii 30A kestäva 5 jalkaine relee, varmista että jalat on kytkety samassa järjestykseessa kun originaali. Tiety sakemannin releissä saata ol jalat eri järjestyksessä. Kuitenkii jos irrotaat piuhoja ja releitä pita virtaa poies päältä et ei GBM moduli ottais herneitä nenään...
     
  9. Marko L

    Marko L 1st gear

    Elmer oletko katsonut tuon uuden hankintasi alle? Sikäli mikäli on samasta autosta kyse, niin luotettavalta taholta kuulin et olis puskurista puskuriin ruosteessa kyseinen vempain.
     
  10. Erska

    Erska Gearhead

  11. elmer

    elmer 3rd gear

    Kyllä ekana katoin juurikin auton alle ja etulokareitten aukoista kone huoneeseen ja ruostetta löytyy. Muuten suht siisti ja tekniikka tuntus pelaavan ja jäljistä päätellen ei kukaan ole ehtiny räpeltää mitää teini/tuning virityksiä.... En vaan ole semmosta tyyppiä joka säikkyy ruostetta. Ramin kuvista saa hommista osviittaa mut toi kuvabloki on vissiin täysin vainaa...
    Näistä kun voi ruostua yhden volkkarin verran pois niin vielä leima napsahtaa. Se mikä ehdoton miinus niin joku urpo vetäny massan sen ruosteen päälle! Älkää perkele laittako massaa pinta ruosteen päälle! Ensinnäkään se ei pysy ja toiseksi se ei lopeta/vähennä ruostumista. Kevääl jos jostain kumman syystä tulee aikaa niin lastalla irtonaiset pois ja 80/90 öljyä kehiin haisee ja on öljyä mut voi voi. Eipähän suojaa ruostetta...

    Eilen opiskelin noita tietokoneajan ihmeitä ja mukana tulleen kapulan (sct) ohjelman ja no kai sillä jotain muutoksia tuli mutta eihän se vielä nelikko päällä jaksa edes sutia lumikelillä kun tirvasee pedaalin lattiaan 80km/h :poff: :poff: :poff:
     
  12. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    just! on niitä tosiaan puuhevosiaki, aika asiallinen peli 8)
     
  13. petrus

    petrus Gearhead

    Pari viikkoa ollut hyppysissä -94 E350 Econoline 7.3 IDI.

    Tänään töistä lähtiessä moniurahihna livahti pois paikaltaan. Saakelinmoisen jumpan jälkeen sain hihnan takaisin paikoilleen ja siinä touhutessa huomasin, että koko hökötys, missä on kiinni ohjaustehostimen pumppu, alipainepumppu ja ilmastoinnin kompura, on löysällä.

    Mikähän tossa vois olla? Joku pultti vaan löysällä, joku korvake poikki tai onko noissa jotain tyyppivikaa? Hihna oli kuulemma vaihdettu ennen vuodenvaihdetta. Hihna on nyt niin löysällä, että on vaan ajan kysymys, koska se lipeää pois paikaltaan seuraavan kerran.
     
  14. kostaja

    kostaja Gearhead

    Tunnin odottelun jälkeen lähtikin auto liikkumaan ja sen jälkeen pelannut kuten ennenkin eli outoja oireita askiin liittyen.
    Nyt olisi testerin tuloksia:
    p0733 3.vaihteen virheellinen välitys-kytkentäsolenoidi,öljynpainevuoto.
    p0603 ohjainlaitteen ohjelmamuistin vika
    p1876 takavedon kytkentäsolenoidi
    p1832 voimansiirron lukitussolenoidi

    Miten nämä tulkataan?

    Autohan meinaa ryömiä etiäpäin kun kytkee D:n ja sama homma kun R:n
    mutta lisäksi käynti alkaa ryntäyttään.
    60-70 vauhdissa arpoo kahden vaihteen välillä tasakaasulla
     
  15. AVEL chevy

    AVEL chevy 1st gear

    2001 excursion automaatin vaihteen siirtäjä

    Osaisiko kukaan kertoa mistä alkaisi etsimään vikaa , kun vaihdekepista ei P- vaihde lukitu ,eikä mene päällekään :odroll: . Kaikki muut vaihteet toimii niin kuin pitääkin .


    Vika oli niinkin yksinkertainen , että oli kaks ruuvia löystynyt rattiakselissa olevasta siirtäjästä :D :D
     
  16. tvtv

    tvtv 1st gear

    Re: 2001 excursion automaatin vaihteen siirtäjä

    Omassa EX 2000 oli joku vaijeri / tanko irronnut laatikosta, on kuulemma helppo ja nopea korjata. En tosin tehnyt sitä itse vaan vein auton pajalle.
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    Onko joku tilaamassa Jenkeistä? Jos samaan tilaukseen vois laittaa väljemmän downpipen?
     
  18. lep-1

    lep-1 1st gear

    Just olin yhteydessä BenzBoy:hin kun suuttimet lähtee huoltoon Swampsille.
    Kuulemma kontteja lähtee nyt keväällä reilusti suomeen päin.
    Heidän kautta varmaan edullisinta tolle downpipelle rahdit.
    eBay:ssa 4" downpipe 99,99$+32,11$ posti suomeen. Ei sekään kallis oo...
     
  19. teme01

    teme01 3rd gear

    Moe!
    onko 99- f350 sen nelivedosta kokemuksia?
    itellä "nylppää"/puskee häiritsevästi kurviin kääntäessä esim. tiukassa
    risteyksessä,napalukot tietysti ollessa päällä. ei tietenkään kovemmissa vauhdeissa huomaa.
    Onko tällainen fordin ominaisuus va saako sen jollakin poistettua ??
    89 chevy pickuppi ei tällaista tehnyt lainkaan. :eek: :eek:
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^Kaikkien tosimiesten eli tasauspyörättömien nelivetojen ominaisuus. Jakotoosassa ei ole siis tasauspyörästöä. 89 suburbanissa on ihan sama homma, mutta sevyn pikupit oli tuona vuonna jo uutta korimallia ja risukeulalla, ja jossain välissä on ilmeisesti tasauspyörästökin tms.
     

Kerro tästä muillekin!