Amerikan Rauta, uusi lehti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Manomerkkuri, 25.7.2012.

  1. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    kun alottaa ni loppuun pitää lukee ilman taukoja. ei käy v8:n kans tälleen.
     
  2. daavid-son

    daavid-son Gearhead

    Muuten olisi näin kyllä, mutta viimesen amerikanrauta lehden Chevy Nova STW jutun olisi voinut jättää pois. Antaa V-8 magazinen esitellä nää ällöttävät rahalla jossain pajalla teetetyt paska vehkeet.Lopetin V-8:n tilauksen justiinsa näitten takia. Oli liika noita amerikan poikien "kiiltokuva-autoja". Minä nyt olinkin suhteellisen uusi tilaaja ko. lehdelle, kun ei tullut kuin vuodest 1981 tilattuna kotiin.

    Nyt on hyvä meiniki Amerikan Rauta lehdellä. Nää vanhojen aikojen muistelu jutut iskee lujaa. Ja suomalisten autojen ja harrikoiden esittelyt on ollu hyviä. Ei aina tarvii esitellä niitä näyttely voittajia, mitä on joka lehdessä esillä.
     
  3. keorke

    keorke 1st gear

    Samaa mieltä tosta Nova STW jutusta,ei ollu ehkä lehden hyvän linjan mukanen. Muuten on Amerikan Rauta menny tasossa ja laadussa aivan heittämällä V8-mag:in ohi.Varsinkin kuvien laatu on ihan huippua. Veekasi on tullu mulle vuosina 1979-2011, ja pienen taoun jälkeen sorruin taas tilaamaan sen,pitää kuitenki miettiä jatkoa kun tuli näin hyvä vaihtoehto tarjolle.
     
  4. Naula

    Naula 3rd gear

    Novajutussa oli se positiivinen puoli, että tarina oli kai kuitenkin ihan lehden oman porukan käsialaa, eikä käännösjuttu kuten jossain muissa lehdissä. Silti mullakin vähän tökkäs, että "nyt jo siirrytään" toiselle mantereelle juttujen perässä.

    Kyllä noista jenkkien pro-touring laitteista saa lukea ihan tarpeeks, niistä monesta sikäläisestä lehdestä, joita on hyvin kaupoissa tarjolla. Tää Novajuttu tuli kyllä luettua, mutta ei siitä mitään jäänyt käteen, kun taas: "Ostettiin isolla rahalla kaupasta ja lätkittiin ison pajan toimesta kiinni, valmis!"

    Pääasiassa muuten, lehti oli edelleen piristävää luettavaa ja jutut, sekä kohteet oli mielenkiintosia. Varsinkin se Satellite kolahti tosi kovaa! Nää historiapläjäykset on tosi hyvä ja jopa omaperänenkin keksintö tällaseen lehteen ja uskon, että ne kiinnostaa harrastajia ihan iästä, tai sukupuolesta riippumatta.

    Myös ulkomaiden näyttelyjutut on tällasenaan hyvä lisä, eikä tässä numerossa mun mielestä ollu enää liian paljon, liian pieniä kuvia. Pakosarja-artikkelia ei oo vielä tullu luettua, mutta tuskin se pisteitä laskee.

    Kaikenkaikkiaan, lehden suunta on mun mielestä edelleen oikea ja tekijäporukka on onnistunu lähestymään harrastusta uudella ja vähän erilaisella otteella, joka on nykyään jo sinällään varmasti vaikeeta.
     
  5. rokki383

    rokki383 Gearhead

    juu en minäkään nova tarinasta juurikaan välittäny, muuten oon kyllä ollu tyytyväinen juurikin suomikeskeisyyteen ja et jokaisen auton joka esittelyyn pääsee ei tarvi olla e kori mopari tai classic chevy tai mustangi tms. v8 en tilaa enää ikinä kun sanoma kusetti mua tarjouksellaan muutama vuos sitte. mobla tulee, siitä tykkään kans kovasti ja nyt sitte on rautakin tilattu, voi olla että spinnerin lakkautan kun täs uudes tulokkaassa on mielestäni enemmän otetta,toivottavasti tatsi pysyy
     
  6. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    piti oikeen mielenkiinnosta hakea irtonumero ja olipas positiivinen yllätys. en ole ikinä pitänyt itteeni mopar-heppuna vaikka aspenilla tän touhun alotinkin mutta satelliitti-jutun jäljiltä on havaittavissa pientä b-kuumetta
     
  7. max

    max Double Gearhead

    Raaka ja koruton tyyli harrastamisessa ihmisiä selvästi kiinnostaa(itseni mukaanlukien).Toivottavasti lehden toimitus tämän jatkossakin oivaltaa.Amerikkalaiset eltaantuneet karmakakkurakennelmat(rahalla teetetyt)ovat vastenmielisiä.
     
  8. janica

    janica 1st gear

    Pitää sanoo et mä en oikee tykkää tost AmerikanRauta lehden tyylistä tuoda esille ns tavis autoja. Must on paljo kivempi kattoo vimpanpäälle sipisteltyjä jenkkejä jotka on niitä "kiiltokuvii" niiku joku tääl sano.
    Jotenki täs vääristyy se kuva et ihan millanen romu vaa pääsee nyt lehtee vaikka lehtijutun pitäs olla paikka hienoille autoille (mitä V8 tarjoilee. Näitä lommoisia ja ruosteisia autoja näkee ihan tarpeeks parkkipaikoilla kaupungilla. Toki lehdessä on ollut paljon hyvääkin tietoo myös näin aloittelevalle nais-puoliselle harrastajalle, mut jotenki tää Suomi harrastaja kuva tuntuu pyörivän liikaa asematunnelist ostetun rebel-lipun ja ruosteisten "rokki autojen" ympärillä.
    V!tuttaa ja ihmetyttää tosiaa toi asenne et porukka ei "tykkää" viimeistellyistä" autoista. Onkohan taustalla kateutta naapurin autoa kohtaan, tai jotain omituista millä saadaan oma vähäinen rahatilanne näyttämään hyvältä kun harrastetaan näitä romuja?
    Esim uuden V8 lehden kansikuva Ford on todellaki sellane auto mikä kuuluu olla lehdessä. Yhdysvallathan kuuluu olennaisena osana tähän maailmaa ja siks onki hieno että voi lukea välillä ihan suomenkielellä juttuja esim kalifornia autoista.
    Jotenkin tuntuu että jostain uudesta LEHDESTÄ, siis LEHDESTÄ, tehdään nyt vähän liian iso numero. c'mon!

    Osal taitaa olla aika pieni maailma ku innostuu jostai ilmais avaimenperästä? Oikeesti hei, isot miehet itkee tääl jostain lehdistä, maailmas taitaa olla vähän isompiaki asioita.
     
  9. perzza

    perzza 3rd gear

    No tollase vuaratukse jälkee o pakko mennä ostaa kyseine lehti ja lukee koko tää topikki alusta ... maailmassa on varmaa isompiaki asioita, mut niitä ei vissii käsitellä juur täs topikissa vaa tätä lehtee ...
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Hyvä ulostulo janica!
    Amerikan Rauta avaimenperä sai mut liikutuksen valtaan,kun posteljooni sen mulle kantoi.

    Tossa on ohessa kuva mun ihan omin käsin rakennetusta romusta;odottelen henkeä pidätellen jännityksestä mitä sulla olis esitellä!(tavara)
    [​IMG]
     
  11. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    HiHah! Mut jos lehden linja on noi patinoituneemmat kamppeet, nin sillonhan ne nimenomaan KUULUU siihen lehteen. Kiiltokuvakansio on lehtihyllyssä sit erikseen ja siihen ei varmaan kuulukkaan.

    Ei ainakaan täällä nää, kun ne pari kolme autoo. Noille näyttelyautoillekkin varmaan on paikkansa, muttakun ne samat autot esitellään jokaisessa lehdessä, niin on melko ykstoikkosta selattavaa.

    Ite en oo selannu kun yhen amerikanrauta-lehden numeron eikä se nyt mua niin hirveesti säväyttäny, mut kyllä siitä parempi fiilis jäi kun V8:sta. Jos raahaa olis, niin voisin tuon raudan tilatakkin, mut nyt mulle riittää Mobilistit ja Primer. 8)
     
  12. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Ettei joku nyt niuhottas vähä liikaa niinki tyhjänpäiväsestä asiasta ku mistä kukakin tykkää.. :wink:
     
  13. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Tseiaar tykkää tästä :wink: . janican tavaran näkemistä odotellen :rotfl:
     
  14. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    ^Kui myös! Tavaraa odotellessa.
     
  15. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Suomalaisessa nettikeskustelussa mielenkiintoinen piirre on se, että kun joku esittää oman mielipiteensä jostakin asiasta, muut etsivät jonkin hataran asiayhteyden jolla saavat ko. mielipiteen kohdistettua heihin itseensä ja aloittavat vastatoimikampanjan.
     
  16. starcraft

    starcraft Gearhead

    Ostin minäkin marketista raudan ja olihan siinä laidasta laitaan autoja esittelyssä. Toisista tykkäsin enemmän kuin toisista. Mattamustat autot rupeaa olemaan niin monesti nähtyjä ettei enää kolahda oikein ollenkaan. Jos mattavärin haluaa niin voisi kokeilla vaihteeksi jotain muuta kuin mustaa? Nova farmarista tykkäsin ihan siitäkin syystä että on hieno malli ja harvoin esitellään farmareita. Mun mielestä jokin lehti voisi keskittyä vähän harvemmin esillä oleviin jenkkiautoihin. Noita 67 camaroita ym e-bodyjä ja classic chevy juttuja on saanut lukea jo riittämiin.
     
  17. hla

    hla Gearhead

    Niinkuin mä oon jossain aikaisemmassakin aiheessa sanonut, niin tässä lehdessä (ja Mobilistissä) kerrotaan myös autojen kanssa eletystä elämästä ja historiasta mihin jokainen harrastaja voi eläytyä. Niitä juttuja ei V8:issa ole ollut 20 vuoteen, koska ns."suuri yleisö" ei niistä mitään ymmärrä.

    Turuntien tarinoita odotellessa...
     
  18. Naula

    Naula 3rd gear

    Oho, mikäs sua vaivaa? En tiedä miten sun käsitys harrastuksesta on heti alkumetreillä muokkautunu tollaseks, enkä oikein ymmärrä minkä takia teet arvioita ihmisten kateuden tasosta ja likviditeetistä. Ei se lauluautoharrastus ym. rebeljutut oo mukaan kuppi teetä, mutta en silti yleistä, tai puutu muiden tekemisiin.

    Sä totesit tossa, että oot alotteleva harrastaja. Jos sulle maistuu V8-lehti, niin lue sitä. Anna muiden antaa palautetta uudesta lehdestä, ei kai se väärin ole? En tiedä kuinka kauan sä oot alan lehtiä lukenu, mutta mä luen aktiivisesti montaakin jenkkilehteä (Hot Rod, Car Craft, Popular Hot Rodding etc.) ja oon vuosien saatossa ehtiny jo kyllästyyn näihin isolla rahalla teetettyihin autoihin. Onhan ne hienoja, mutta mieluummin luen maanläheisempiä tarinoita, joita niitäkin välillä löytyy amerikanlätysköistä.

    Kun vähän laajennat lukemistoos ja ostat vaikka vanhoja V8:ja, jos englanti ei taivu, niin huomaat että niitä viimeisteltyjä näyttelyautoja on esitelty jo vuosikymmenet moneen kertaan. Ihaile niitä, anna muiden ihailla mitä ihailee.

    Eikä se Satellitekaan mikään lommoille potkittu lintta mun käsittääkseni ollu, vaan luonteikas, teknisesti pätevä ja hyvän näkönen laite, joka nyt on vähän kauhtunu ulkoasultaan. Sitäpaitsi tossa lehdessä on mun mielestä edelleen viimeisteltyjä autoja koko ajan, ihan täältä Suomestakin. Ota vähän iisimmin, niin uus harrastus on kivempaa!
     
  19. Naula

    Naula 3rd gear

    Niin ja onko sulla muuten tarjota hienompaa, itse rakentamaas laitetta lehdelle juttua varten? Jotenkin käsitin tosta sun tekstistä, että tässä kyseisessä lehdessä on ollu esittelyssä "millasia vaan romuja". Mun mielestä melkonen loukkaus niitä kohtaan, jotka on rakentanu hienoja laitteita, vaikka niihin ei oo syydetty kymmeniä tuhansia euroja. Millanen se sun "hieno auto" on, josta toimittajat vois kirjottaa jutun?
     
  20. Street Freak

    Street Freak 1st gear

    HiHah! Mut jos lehden linja on noi patinoituneemmat kamppeet, nin sillonhan ne nimenomaan KUULUU siihen lehteen. Kiiltokuvakansio on lehtihyllyssä sit erikseen ja siihen ei varmaan kuulukkaan.

    Pulisonkihan tuossa yllä puki sanoiksi sen ajatuksen jota kaikki eivät nyt halua ymmärtää.Järjetöntähän olis jos kaikki lehdet olisi samanlaisia.
    hienoahan se että on mistä valita.
     

Kerro tästä muillekin!