Retrosound kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Wesku, 25.1.2011.

  1. Wesku

    Wesku Gearhead

    Onko kellään tuollaista soitinta käytössä?

    http://www.retrosoundusa.com/

    Tuohonhan saa vaihdettua autokohtaisia etulevyjä ja itseä kiinnostaisi tämä omaan autoon sopiva versio:

    http://www.retrosoundusa.com/products/details/id/22

    Kiinnostaisi tietää, että millainen tuo soitin on ominaisuuksiltaan. Eli kannattaako korvata nyt hanskalokerossa oleva pari vuotta vanha Alpine tuollaisella?
     
  2. 7ups

    7ups 1st gear

    Oli ihan jees etenkin kun sai mp3 soittimen kiinni niin ei tarvinnu levyjä vaihdella ja hyvin soi uusi kun oli tietysti. Selkeä ja tyylikäs. Itse ostin kun en jaksanu enää katsella kojelautaan upotettua Pioneerin tyylirikko-soitinta, joka ois sopinu ehkä paremmin johonkin spoilerikadettiin..
     
  3. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mites tuon soittimen vahvistin? Riittääkö pelkästään vai tarvitseeko erillisen vahvistimen tueksi. Tässä ei siis ole tarkoitus hifistellä vaan tavoitteena on saada musiikki kuuluvaksi myös moottoritienopeuksilla.
     
  4. gees455

    gees455 1st gear

  5. mikkis83

    mikkis83 Gearhead

    Tältä näyttää luonnossa. Etupaneeli saattaa pitää tehä itse :odroll: Avuksi olen miettinyt aktiivisubwooferia etupenkin alle, mutta mistäs tietoa niistä?
     
  6. jakkopi

    jakkopi 1st gear

    Autosoundin sivusto vois olla yks hyvä paikka, josta etsiä vinkkiä tuohon aktiivisubin valintaan.

    Etenkin sivun foorumi, jolta löytyy keskustelu ja käyttökokemuksia laitteista.
     
  7. Torino69

    Torino69 3rd gear

  8. bogge

    bogge 3rd gear

    Caddyssa tuollainen retrosound. Kun paketti tuli himaan, olin varma että se on tyhjä!!!
    Oli nimittäin sen verran köykänen...Ja muovia kaikki osat, peitelevy, nupit, jne. Mutta
    istui siihen alkuperäiseen asennuspaikkaan ja usb-liitännän kautta voi soittaa musaa.
    Eli tämä on ihan ok. Itselläni oli aikaisemmin hanskalokerossa piilossa kunnon soitin,
    mutta kyllä tämä on käyttömukavuudeltaan parempi.
     
  9. letukka1957

    letukka1957 1st gear

    Moro , miul on custom autosoundin soitin USA-630 , saman tyylinen . kuuluu yllättävän hyvin maantie nopeuksilla . hommasin kick panelit joissa on kaiuttimet valmiina , takana selkänojan taakse laiton kaiuttimet .
     
  10. Torino69

    Torino69 3rd gear

    Kun en pariinkymmeneen vuoteen ole tehnyt autosoitinasennuksia niin pitää kysyä tyhmiä: Onko nuo RetroSoundin virta- ja kaiutinkaapeleiden päässä olevat pistokkeet (din/iso -jotain?) semmoisia että niille löytää helposti kaupasta vastakappaleen? En haluaisi katkoa johtoja ja tehdä taas uusia apiko-asennuksia, vaan käyttää oikeita asiaankuuluvia pistokkeita jos vaan mahkut semmoiseen on.
     
  11. korppari

    korppari 1st gear

    Kaikissa Retroissa on ISO liittimet mukana.
    Noita soittimia saa www.audioimport.fi jälleenmyyjiltä,
    Kaikki kehät, soittimet Model one, ZUMA, Apache, Model TWO, kaiuttimet on maahantuojalla heti hyllyssä.
     
  12. herrakani

    herrakani 1st gear

    got damn, tohon viel alligaattori vai mikäseoli ni ei tartte enää sahailla paneeleja!
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Mikäs toi "dual voice coil"-kaiutin on suomeksi?
     
  14. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Kaksois puhekela. Eli yhdessä kaiuttimessa neljä liitintä..?
    Puolittaa impedanssin
     
  15. nixon

    nixon 3rd gear

    Niin siis sellanen systeemi missä on vasen ja oikee kanava samassa kaiuttimessa. Saako noita suomesta vai laitanko suosiolla kaks pikkukaiutinta orkkismonokaiuttimen reikään?
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Itse ratkaisin asian tekemällä kotelon putkiradion paikalle mdf:stä pienen erillisarjan "basso" kaiuttimille ja diskantit laitoin a-pilareihin.
    Äänenlaatua tinkimättä liikaa alkuperäislookista. Tämä siis tuommoiseen 40-luvun keksintöön.
    En oo minä ainakaan nähnyt muita kaksoispuhekela kaiuttimia, kuin subwoofereita Suomessa. En tosin ole tarpeeksi valveutunut näissä asioissa tietämään mitään- minä vaan luulen. :rotfl:
    Seuraavaksi pitäs hommata tuo retrosound. Varmaan tuo Apache-malli sopii parhaiten tuohon omaan keksintöön.
    Miten nuo on lukenut usb-tikkuja? toimiiko tiltaamatta isoillakin (esim. 8gb) tikuilla.
    Nuo halvat tavalliset soittimet tilttaavat aika helposti jos vaihtaa albumia liian nopeasti- ei vissii puskurointikyky riitä.
     
  17. Katsu0611

    Katsu0611 Gearhead

    Vaikka tuolta: http://www.hifikulma.fi/RetroSound

    E: olipas suolaisen hintainen toi 6x9 tuolla, ite tilasin Danchuckilta 120w:n 44 dollarin hintaan, tuli kontissa muun sälän mukana edukkaasti.

    Jäi ylimääräiseksi 6x9 kokoinen levy pikkukajareilla, sen saat ihan ilmatteeks jos ajelet Hämeenlinnassa päin.
     
  18. korppari

    korppari 1st gear


    Juurikin näin, eli saat vasemman ja oikean kanavan äänet kuulumaan yhdestä kaiuttimesta, orkkispaikalta.

    Kaikkia retrosoundin tuotteita on maahantuojalla heti hyllytavarana.
     
  19. korppari

    korppari 1st gear


    Retron kaiuttimissa käytetään neodium magneettia, tämän takia ne on hiukan arvokkaampia.
    Taasen äänenlaatu on huomattavasti siedettävämpi, joka on aika tärkeää jos käytetään vain orkkispaikka äänen tuottamiseen.
     
  20. Hawk

    Hawk 3rd gear

    Miten tää kaiutin toimii? Siis, onks ihan ok soundi? Pitäis jotain tohon omaan ford ltd:n hankkii ja tää olis nyt aika varteen otettava vaihtoehto. Ja en viittis alkaa puhkomaan ovia ym. Takana on kyl jo jotkut ämyrit, mut eteen pitäis saada joku.

    Onks kokemuksia noista custom autosoundin soittimista?
     

Kerro tästä muillekin!