Amerikkalaisia autoja ei osata katsastaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja HRA-47, 22.2.2013.

  1. HRA-47

    HRA-47 1st gear

  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    joskus tuntuu ettei niitä ees haluta osata...
     
    bottipoika tykkää tästä.
  3. Substitute

    Substitute Gearhead

    Sarkasmia; ei ne osanneet sitten merkkihuollossa niitä huoltaakkaan. Mun 300C:hen vaihdettiin alapallonivelet 60 000 km ja 120 000km huolloissa. Mutta kyllä noita vastaavia tarinoita kuulee muistakin merkeistä, myös niistä eurooppalaista laatuautoista.
     
  4. HRA-47

    HRA-47 1st gear

  5. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Miks ajelette noilla nykyajan rihvelivehkeillä?Vanha kunnon jenkki alla ni eipä katastukset pelota.
     
  6. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Näytä mulle sellanen vanha vehje millä voi vedellä sen 40-80tkm vuodessa ja ilman konkurssinpelkoa polttoainekulujen takia.
     
  7. BaTTman

    BaTTman 1st gear

    [​IMG]
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vaihtakaa merkkiä... :odroll: Niin, muuttuukohan nuo tilaston hännän huiput yhtään paremmiksi, kun niitä myydään tämän jälkeen Lancioina ja Fiateina?
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Eikös noihin jenkkeihin voi käytetyn auton ystävät aina alkuperäisen rikkoutuessa vaihtaa/vaihdattaa Moogin problem solver -nivelet?
    Toisin kuin niihin eurooppalaisiin laatuautoihin josta niitä niveliä myös vaihdellaan vuosittain, ainakin kaupunkilegendojen mukaan.

    Itse vaihdoin Chrysleriin kallistuksenvakaajiin Moogin problem solverit, olivat huomattavasti tukevammat kuin autossa olleet ja niissä on lisäksi rasvanipat.
     
  10. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Luulisi konkurssipelon aiheutuvan ennemminkin uuden auton hankinta- ja ylläpitokustannuksista kuin polttoainekuluista :eek: .Kummasti on varaa laittaa uudempaan autoon rahaa ihan VIT..TI ja sitten kehutaan kun on niin halpaa kyytiä että :rotfl: :rotfl: .Joku ristiriita tuossa asiassa on :eek:
     
  11. Substitute

    Substitute Gearhead

    No tässä yksi kuva tuollaisesta kovin paljon parjatusta merkistä :wink: . Tällasella kehtaa ajella työajoa, toisin kuin monilla paremmin katsastustilastoissa pärjäävillä eurooppalaisilla/japanilaisilla 94-mallisilla autoilla.
    Kulutus matka-ajosa 9,4l/100km, seka-ajossa noin 11,9l/100km.
    [​IMG]

    Osat edullisia, viimeksi vetoakseli suomesta kaupan hyllystä 130€, molemmat alatukivarret (pallonivelet, kaksi kumipuslaa, valurautaa) kotiin toimitettuina 98€...
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

  13. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Tuossapa tuo ohje juurikin artikkelissa mainittuun Dodgeen:

    http://www.trafi.fi/filebank/a/13300067 ... maisia.pdf

    Eipä ole ihan helpoimmasta päästä mitata :D Ja kuitenkin ohje käskee vaihtaan jos yli 0,5mm välystä (mikä on ihan sika vähän, hädin tuskin silmällä nähtävä). Vähän tuntuu että koitetaan väkisin puolustella huonoa tuotetta.

    edit: Hups! Tuohan linkkihän olikin jo kolmannessa vastauksessa..
     
  14. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    taidankin istuttaa mieleeni ajatuksen, että subi ajelee tolleen maalatulla autolla..

    jatkossa aina kun palaan tuohon ajatukseeni niin kasvoilleni noussee hymy :)
     
  15. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Ei välttämättä ole yhtään sarkasmia...
    Harvassa ovat HYVÄT Usa-autojen korjaus-/huoltoliikkeet yleensäkään tässä maassa. Kovia ollaan nauramaan Amerikkalaisten kanaverkko-pakkeliviritelmille, mutta samalla kertaa tehdään itse "kaikenkorjaavia" nippuside-rautalankavirityksiä :-?
    Omalla kohdallani katsastusasemalla tai -asemilla ollaan pääsääntöisesti oltu erittäin asiallisia vaikka on jenkeillä katsastuksessa käyty.
     
  16. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Juuri näin ,uuden auton hankinta-ja ylläpitokustannukset on ihan jotain muuta kuin esim. 60-luvun jenkin.Hyvä esimerkki:tuttu osti vuonna -90 240 000 mk maksavan auton ja sen arvo on nyt jotain 2500 euroa.Ite ostin Fairlanen vuonna -90,joka maksoi 12000mk.Nyt listahinta joku 4-6000 euroa.Kaverin autoon merkkihuollot ym. siihen päälle vielä lisäksi.Eli ainakin ton 240 000 mk voi vaikka het vähentää mun polttoainekustannuksista.Eipä se Voorti sit paljo syönykkään :rotfl: .
     
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    pari vuotta sitten tuli 40 t ajeltua capricella nyt menee enää 30tkm vuoteeen
    etuveto,takaveto caddyllä,gta ponulla ja nyt c3500,eipä oo konkurssia tullu yli 30 v ajeltu näillä,voihan sitä baarissa istuu ja kauhistella bensan menoa.ps nyt on 10m kaksio 460 fordilla ja kohta mennään sillä kun lumet lähtee.
     
  18. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Faikku66, Ajaisitko Fairlanella 40 000 - 80 0000 km vuodessa? Uudella tötteröllä 40 000 km ja 6 l/100 km dieseliä, tekee nykyhinnoilla 3800 € vuodessa. Fairlanella 14 l bensaa /100 km tekee 9500 € vuodessa. Erotus 5700 €/v, 23 vuodessa 131 000 € eli about 650 000 mk jos markoina haluat vielä ajatella. Ja kyllä se Fairlanekin ois tuollaisilla ajoilla jo loppunut.
     
  19. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mä ajan vain 30 000 vuodessa amerikkalaisella kalustolla,vanhin rakkine vm.-42 ja uusin -67.Ja mä lähen siitä,että mun ei tartte ajaa 40 000-80 000km vuodessa,koska en alennu millään pikkukikottimella ajelemaan.Ja tohon 23 vuoteen joutuu kyl muutaman uuden auton osteleen,mutta Fairlaneja tarttee vaan yhen.Ja laskeppa uuden tötterös arvonalennukset ja merkkihuollot ym."valohoito" niin ei sekään ilmaista ole.Ja säästää voi jossain muussa kuin bensassa.Mul ei oo asuntolainaa,vaimoa eikä rääkyviä kakaroitakaan joten niistäkin säästyvät manit voin pistää vaikka bensaan.Elämä on täynnä valintoja,mutta jos uusi auto pitää olla ja kulutus on elämän tärkein asia niin sillehän minä en voi mitään.
     
    bottipoika tykkää tästä.
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    miten saat ne kakarasi pysymään hiljaa?
     

Kerro tästä muillekin!