Powertrax Lock Right katukäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Substitute, 25.2.2013.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Richmondin sivuilla mainostavat tuota lukkoa kovast offikäyttöön ja katukäytöstä ei juurikaan puhuta muuta kuin towing termillä. Pitäisi Chevy 8.2" perä ehostaa ja kaikkea siihen ei viitsisi uusia kun on vaan pahan päivän varalle.
    Onko kokemuksia, mites tuo käyttäytyy asfaltilla harrasteautossa? Oletuksena on että voiman pitäisi riittää.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toimii loistavasti eikä se ajossa poikkea "normi"lukosta mitenkään.
     
  3. Potakka

    Potakka 1st gear

    Minulla on käytössä tällainen lock rigth tyyppinen lukko ja kyllä tuntuu että se menee joka kohdassa päälle ja jyrkät käännökset on välillä aika äänekkäitä.

    Voiko se olla väärin säädetty?
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi olla että siellä on liikaa väljää? Se pitäis olla niin piukkaan asennettu että vain toinen puoli voi olla "irti" kerrallaan. Parikyt vuotta tollasella päästelly eikä ikinä ole ollut mitään ei toivottua vaikutusta ton kanssa, pasti silloin kun menin laittamaan myös etualeksille moisen :rotfl: .
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitos kommenteista, kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta, pikkurätinä kadunkulmissa ei haittaa.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Toimii kadulla niinkuin todettukin jo, mutta jos haluaa vielä sivistyneemmän niin detroit locker toimii paljon siistimmin. Mut maksaa hippasen enemmän. Sellaset blazerissa edessä ja takana ja toimii hyvin, myös kadulla kesät ja talvet. Ja ennen tätä oli lock right takana ja sen ilmoitteli olemassa olostaan useammin.
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mulla on käyttö-pick-upissa tollanen, enkä kyllä hirveesti tykkää. Lätkättää kadunkulmissa ja parkkihalleissa niin että joku välillä kattoo monttu auki, ja sitten joskus liukkaalla jarruttaessa rääkäisee kuin palosireeni kun toinen pyörä menee lukkoon. Perä pompottaa liikkeelle lähtiessä soralla tai lumella yleensä aina kun on sellainen tilanne, että pyrkii sutimaan, ja siitäkäään en tykkää, että tahtoo mennä kylkimyyryä talvikelillä aina kun vähän reippaammin kiihdyttää. Nämä ilmiöt tietysti osittain johtuvat hevoskärrytyyppisestä alustrakenteesta ja esiintyisivät todennäköisesti muunkin tyyppisillä lukoilla. Joku kitkalukko tosin saattaisi pienellä lipsumisellaan toimia sivistyneemmin. Vähän oon kahden vaihella, että otanko pois.
     
  8. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Perän pomppiminen kuriin uusilla puslilla ja kunnon iskareilla. No ehkä lukon poisto auttais kun ei saa senkään vertaa pitoja että jaksais pomppia...

    Ja sladiin lähtö on lopputulos jos molemmat renkaat vetää ja kuski painaa niin paljon kaasua että renkaat sutii ja sehän taas on lukkoperän idea että molemmat vetää. Paremmat renkaat tai kevyempi kaasujalka ehkä auttais.
     
  9. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Itsellä on työn alla lock rightin laitto Fordin 9-tuumaiseen ja asentaminen on ainakin helppoa. Sanoit ettei ole tarkoitus kaikkea uusia, mutta jos viitsii niin perä auki ennen lukon tilaamista ja tarkastaa kulumat. Tuli pienenä järkytyksenä ettei paketissa ollut kuin muutama osa kun monissa muissa tulee koko carrier ilman kehäratasta. Itsellä ainakin poskirattaat ja levyt jonkin verran kuluneet. Rattaat kyllä käännetään, joten tulee vähemmän kulunut pinta vetosuuntaan. Tutulla on samanmoinen paketti sopivasti viritetyn 454:n perässä ja hyvin toimii ja kestää. Vaatii paksut öljyt esim. 85W140. Muuten kuulemma rutisee ja kilkattaa aika ikävästi.
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kyllä kai tossa GM:n versiossa jää alkuperäiset poskirattaat pois ja ristitappi on toiminnallinen osa tuossa, ainakin kuvien mukaan ne toimii juuri niillä palikoilla. Perä on puhdistettu, tarkastettu ja carrier on ehjä. Tällä ei ajella talvella ja muutoinkin perä on kunnossa ja äänetön. Eatonin kitkalukko tohon piti tulla, mutta kaupassa olivat sekoittaneet koodit ja se olikin alle 64 sopiva.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Geeämmässä korvataan kaikki rattaat, mutta uus keskitappi kannattaa ostaa. Voortissa käytetään ne isot rattaat. Pikku knoppiturhuus vuosien takaa, uspartsissa 9" lokraitista pyydettiin melkein puolet enemmän kuin geeäm 10bolt lokkerista vaikka voortin paketissa on vähemmän osia ja jenkeissä molemmissa sama hinta :rotfl: .
     
  12. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    No voe helvata mitä meininkiä :mad: Tilasin omani summitilta kun Suomen firmoissa tuntui kate olevan liiankin kohdallaan. Summitilta oli halpa kun oli tarjouksessa silloin. Tosin kun avasin paketin niin piti pohtia että tilaanko melkein samanhintaiset uudet rattaat lisäksi. Jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt, mutta nyt tarttis jo saada perä kasaan. Tappeja tuli mukana, mutta lopulta joutui käyttämään vanhan pitkän ja kaksi lyhkästä neljästä uudesta. Vai että chevyssä on ja voortissa ei...rasismia
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos ne poskirattaat on kulunu niin että reuna "viiltää" niin ei ole pitkäikäisiä lokraitin puoliskojen kanssa.
     
  14. jukkis83

    jukkis83 3rd gear

    Kyllä ne reunat pirun teräviä on. Käyttöön jäi myös rattaiden aluslevyt eivätkä nekään uudenveroiset ole. Tulis samassa paketissa molemmat, joten täytyy tilata ja odotella niitä vielä. Hohhoijaa...budjetti joustaa
     

Kerro tästä muillekin!