62-65 B-bodyt suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mopar B-Bodyt', aloittaja ford71, 12.2.2013.

  1. ford71

    ford71 1st gear

    Näitäkin varmaan suomessa riittää,olis mukava lukea juttuja muittenkin projekteista/valmiista autoista tyylituunnasta riippumatta.Oman projektin -63 belvedere hankin pari vuotta sitten,peltityöt alkais olla finaalissa ja pohjien tekoa aloitettu.Autohan on alkujaan 4d kutostekniikalla.Tekniikaksi suunnitelmissa 383/727/8 3/4,kaksioviseksi muokkaaminen käynyt mielessä,mutta katotaan miten käy.2014 kesäks koitetaan valmista saada jos vaan aika ja rahat riittää.

    https://picasaweb.google.com/1020093541 ... eMTNAlbumi
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Vähän sivuten, ...mut joskus -80 luvun loppupuolella rakensin siinä samalla pitäjällä -63 4d belven, jäi vaan enää silloin konetta ja askia vaille valmiiks, koko musta ja punasella sisustalla oli valmiina, eihän sulla vaan olis sama belve ku mulla ei oo tietoo et missä se olis nykyään.
     
  3. ford71

    ford71 1st gear

    ei oo sama,mut olen siihen aikoinaan tutustunut.meni kai aikanaan Mäntsälän suuntaan.
     
  4. TeeTee

    TeeTee Gearhead

  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Oulussa on yhellä tutulla neliovinen -64 330, kloonattu Polaraksi lähes kaikilla optioilla. Suomiauto alunperin 225 ja manuaali, nyt 318 ja automaatti. Toinen -64 purettiin aikoinaan sille varaosiksi.
     
  6. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    pihassa lojuu -64 belvedere 4d 225+904. lievä "79-kustom". tällä hetkellä vähemmän hehkeessä kunnossa erinäisistä (teko)syistä johtuen. toisaalta toi metri lunta peittää kauneusvirheet...
    joskus mä vielä viilaan slänttiä ja nostan perän vielä korkeammalle! :D
    ja ehkä vielä jopa leimankin haen!
     
  7. OL

    OL Gearhead

    Kunnosta ihmeessä autosi ennenkuin se rapistuu pihalle.niitä lehtijousia
    pitäs saada uusinakin, 64-65 ovat samat.
    sitten olis yks hottentotti taas herätetty sitten pitkästä unestaan.

     
  8. Sportsweep

    Sportsweep 3rd gear

    Täälläkin olis yks vanha (1962) Tartti. 440 lukee etulokareissa. Taitaa olla joku halpis malli missä on jouduttu peltiä säästämään, ku ei oo ees taka ovia eikä tolppia ;)
     
  9. ford71

    ford71 1st gear

    tästähän olis mukava nähdä kuvia!
     
  10. Sportsweep

    Sportsweep 3rd gear

    kuvan ja toisenkin voisin tänne laittaa jos vain osaisin.
     
  11. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    nyhhämmää hokasin, että toi teeteen zry on tuttu peli 80-luvulta!
     
  12. TeeTee

    TeeTee Gearhead

    :eek: :D Haa, kerrohan lisää, vaikka yv:llä!!

     
  13. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Jees tuli mullekkin 64 Belvedere 4d pihaan ja jos jollakin olis tarjota joitakin osia siihen olisin kiitollinen.
     
  14. Anselmi

    Anselmi Gearhead

    Löytyisikö kolmatta penkkiriviä farmariin keneltäkään?

    [​IMG]
     
    esmi tykkää tästä.
  15. 2dht

    2dht 3rd gear

    Oijoi, onpa mahtava auto!
     
  16. Nicky

    Nicky Gearhead

    Aikaisemminkin tänne kirjoitellut, mutta pistetään vielä tännekkin :) Löytyy meiltä täältä Mäntsälästä tommonen 1965 vuoden Suomi Coronet. Alkujaan myyty uutena Stadiin, jossa taksina pyörinyt muutaman vuoden ja sit Espoossa samoissa hommissa. Sitten kiertänyt yksityisillä pohjoisen kautta takaisin alaspäin päätyen melkein lähtöpisteeseen :). Orkkis polyhead 318 ja perä jyllää, mut laatikko on vaihtunut matkalla! Nyt palautettu kunnostajan toimesta samoille kilville, joilla alun alkaen Suomeen leimattu. Auto on tyypiltään 440, johon on valkattu listalta molemmat tehostajat ja portaattomat pyyhkijät!
     
  17. pataatti

    pataatti Gearhead

    Tänne on pelastautumassa 64 belvedere 4dr. Rekisteröity jo 63 otteen mukaan. Auto on levännyt toista kymmentä vuotta ulkosalla ja on aika väsynyt.318 koneella. Kohtuullisen ehjä siitä huolimatta. Kovasti ole yrittänyt löytää tietoutta suomessa olevista tuon ikäisistä belveistä,mutta aika vähän on mitään löytynyt. Auto on ollut 80 luvun lopulla etelä-suomessa.Siitä mennyt 90 luvun alussa turun ympäristöön pyörimään ja palannut taas etelä suomeen jonkun vuoden päästä.
     
  18. aok71

    aok71 1st gear

    Itse tuossa äskettäin raahasin talliin 62 savoyn. Joskus kauan, kauan sitten muutettu kaksi oviseksi ja katsastettu pikkulohkolle. Rekisteriotteessa ei tietoja noista muutoksista, lukee vaan 2D, ja moottorin koko 5,2l. Nyt konetilassa huilaa 440 isolohko, manuaaliaskilla. Ei vielä leimattu tuolle moottorille, mutta tarkoitus olisi, kunhan saa hiukan ehostettua muuten.
    Minäkään en perhana osaa tänne kuvia lisätä, vaikka mieli tekisi. No sellanen turkoosin värinen 2ovi tolppa toi laitos kuitenkin on. Alkuperäisiltä kilviltään UAT-610, sitten VPE-166, VSR-912, ja lopulta JPS-69. Jos joku noilla kilvillä laitteesta jotain muistaa, olis mukava kuulla jotain tarinaa. Nyt sain sentään tuollaisen foton liitettyä...
    [​IMG]
     
  19. aok71

    aok71 1st gear

    Edittinä edelliseen... Löysin autosta vanhan myynti ilmoituksen, vuodelta -94. Tuolloin ollut ilmeisemmin kirkkaan keltainen, samanlaisilla mustilla raidoilla kun nyt. 318+nelilovinen manuaali, ilmeisemmin sama A-833 kun nytkin, samalla hurstin shifterillä. Musta tuck´n roll sisustus ja turvakaaret. Hintaa ollut tuolloin 27000mk, ja jos on halunnut isolohkolla ja automaatilla, hintaa on ollut 38000mk =D
    Silloin ollut VSR-218 kilvillä, ja omannut lisänimen "macho", ainakin ilmoituksen mukaan.
     
  20. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Taitaa olla sama tapaus, joka oli välillä Rovaniemellä?
     

Kerro tästä muillekin!