Taasko muuttuu, ehkä..??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vani-91, 7.7.2004.

  1. Vani-91

    Vani-91 1st gear

  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kukas muu kuin Kuitunen, taas....
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    No johan on! Rekisterödään sitten kuorma-autoksi. Eihän se niille käy, jos eivät saa rahoja pois.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    AAMEN....
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Ja taas sitten tilkitään havaittu porsaanreikä. Tää valtiovallan toiminta on yhtä järkevää kuin tulvatilanteessa kanaverkkoaidan tilkitseminen sanomalehdillä...siis yhtä tyhjän kanssa.

    Niin kauan kun autojen verotus on aivan päin persettä, niin tasan niin kauan myös kuluttajat eli kansalaiset hakevat tuommoisia porsaanreikiä. Jos vaikka aivoton yli-runkkari Kuitunen vetäisi päänsä perseestään ja vilkaisisi peiliin, niin löytäisi välittömästi syyllisen tilanteeseen, jossa "joutuu reagoimaan" todellisuuteen.

    Jos ihminen joutuu maksamaan autostaan kokonaisuudessaan 132% tehtaan suomelle myöntämän alehinnan päälle valtion laillistetun ryöstön vuoksi, niin lieneekö tuo ihme, että vaikka rakennetaan dieselkäyttöisestä kaljakorista suihkuhävittäjä, jos sillä saisi edes pari taaleria pistettyä talteen.

    Njaa, turha kai Kuitusta tässä on haukkua. Se kun jää eläkkeelle, niin toinen yhtä väsynyt ja todellisuudesta vieraantunut paviaani odottelee kyllä varmasti tuota samaista pallia alleen. Eipä tää tästä muutu miksikään kuitenkaan, vaikka vauhkoisi ikenet vihreinä...prkl...mutta tulipahan taas avauduttua.

    -JJ-
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Saattaapa jäädä nuokin veromarkat saamatta vaikka porsaanreiän tukkisivatkin. Eiköhän siihen ole syy, että ostetaan halvempi ja jos ei ole halvempaa, ei osteta uutta lainkaan eli ei verotuloja.
     
  7. Tap-Sa

    Tap-Sa 1st gear

    Puhumattakaan siitä mitä se jo maksaa että Kuituset 'selvittää asiaa perusteellisesti' ja mahdollisesti tehdään joku valmistelu lainmuutokseksi ja sitten käsitellään se eduskunnassa. Siinä palaa useampi miljoona poikineen ja sitten ei ehkä tule ensinkään niitä verorahoja minkä menetyksistä itkettiin.

    Isoja ka-vaneja/pickupeja vaan jenkkilästä ja Kuitusille luu käteen.
     
  8. Kuitusena pitäisin pääni kiinni "menetetyistä kymmenien miljoonien verotuloista" dieselveron kohdalla.

    Itse tämä herra tuholainen on aiheuttanut yksinkertaisella pässinpäisyydellään valtaisat ja moninkertaiset veronmenetykset pönkittämällä liiankorkeaa autoveroa, joka ei ole saanut kerättyä kerättävissä ollutta korkeinta mahdollista verotuloa.

    Tämä herra ei ymmärtänyt/ ei ymmärrä , että sikakorkealla veroprosentilla ei saada parasta verotuottoa. Nyt kun Kuitusen pässinpäisyys saatiin tyrkättyä osin syrjään ja veroa alennettua, kasvoivat autoverotulot valtiolle veropohjan laajennuttua. toisin kuin Kuitunen oli vuosikymmenet jankannut ja jarruttanut.

    Mies on epäonnistunut tehtävässään ja aiheuttanut itse valtiolle kymmenien ellei satojen miljoonien autovero- ja välilliset autoalan varaosakaupan, autokaupan syntymättäjääneet työpaikat ansioverotuloineen ja alveineen yms. verotulojen saamatta jäämiset viimeisiltä vuosikymmeniltä. Tyhmyydella saamattomien verotulojen määrä on valtaisia verrattuna yksinkertaisuuden "huoleen" pakujen dieselveroista.

    Katsoisi yksinkertaisuus peiliin, eikä möykkäisi. Jos herra olisi yksityisellä puolella moinen pomo, hänen tekemänsä vuosikymmeniä jatkuneen verotulojen saamisen jarruttamisen paljastuttua olisi saanut kenkää ja jopa korvausvaateen niskaansa.
    Mutta eihän suurempien verotulojen saamista jarruttanutta virkamiestä voi nuhdella tai erottaa..


    Mitäs jos ko. vuosikymmenten saamattomien verotulojen hukkaaja pitäisi vaan päänsä
    kiinni. Mutta kun ei osaa nähdä herra omia virheitään. Ei 200% verolla parasta verotuottoa saada, vaan optimiverolla ,mutta kerro se näille sossupussihukille.

    Hyvä esimerkki on se, että vanhaa 0% veroista pakettiautoa ei saa rekisteröityä ha:ksi kuin maksamalla vuonna 198x "maksamatta jääneen suuruinen vero" , eli noin 16 000 €! vastaavan biilin, joka ei ole ollut kilvissä Suomessa saa tuoda ulkomailta, ja selviää muutamalla satasella/tonnilla riippuen kunnosta. Mutta kotimaista taas ei saa kuin auton arvon 3-16 kertaisesti ylittävällä vitsisummalla.

    Miksi tässä ei oteta käyttöön samaa verotusta, jolla 0% suomeen veroa maksamaton ulkomailla rekisteröity saatetaan kilvittää Suomeen, kun taas kotimaassa 0% veroa maksamaton autoa ei voi. Valtiolta jää tässäkin kiitos Kuitusen yksinkertaisuuden saamatta verotuloja kymmeniä/ satoja tuhansia.. Kun kukaan ei moiseen ryhdy kiitos Kuitus-vitsihinnan. Tilanne olisi toinen jos vero olisi järkevämpi.

    Samoin on rodien ja itserakenneltujen kanssa. Miksi täällä pelleillään noilla typerillä %teilla , joista ei valtiokaan käytännössä hyödy juuri pätkääkään verotuloina. Miksi ei kopioida toimivaa systeemiä Ruotsista. Sallita yksittäisten tee se itse autojen rakentamista (Hembygdt) maksettavaa kohtuullista veroa vastaan . Samalla jos hra Kuitusta kauhistuttaa muutamien satojen TI-autojen rekisteroiminen per vuosi , kannattaa ajatella , että jokaisesta tulisi valtion kassaan , vaikkapa 1500€ vero , jolloin prosenteista ei tarvitsisi välittää ja valtio saisi rahaa jokaisesta rakennellusta, jota se nykylainsäädännön myötä EI SAA, sillä rakenteleminen on prosenttileikkeihin perehtyneiden pienten piirien leikkikenttä. Tavallisen rakentelijan kynnys lähteä tekemään rodia on Suomeesa valtaisasti korkeampi kuin esim. Sossu-Ruotsissa, jossa ei tarvitse välittää %:sta ja rannkaisuverosta, vaan selviää ihan yhdellä kertaverolla/luvalla.
    Ohessa tulisi lisää työpaikkoja, lisää ansiotuloveroja, lisää Alveja yms. Mahdollistuneen rakentelemisen myötä.
    Nyt kiitos järhjettömien verosääntöjen veroa tuottavaa rakentelua ei tehdä! Pienistä puroista saatava suuriraha jää Kuitusen ymmärryksen ulkopuolelle.

    Se ettei herra itse ymmärrä tai saati arvosta rakentelua ei saa olla virkamiehelle este hukata ja jättää käyttämättä mahdollisuus kerätä lisää verotuloa ko. ryhmältä.


    Hyviä esimerkkejä ja pohjia ko. toiminnan työllistävyydestä ja (vero) tuottoisuudesta yhteiskunnalle löytyy ihan Ruotsista ja Englannista. Miksi Kuitunen ei selvitä tätä mahdollisuutta saada lisää veroa sallimalla nyt käytännössä järjettömällä verolla kielletty toiminta. Ja verottamalla sitä. Ei se raha verokirsruun pelkästään "reikiä" tukkimalla tule, vaan myös veropohjan laajentamisella.

    Ja että Kuitunen ei tarvitsisi pyöriä painajaisissaan , että joku ajelee 55%:sesti muutetulla 32-mallisella rodillaan "autoveroa kiertääkseen" ympäri vuoden loskassa, TI-autoon voitaisiin lisätä kielto käyttää bilkaa ansiotoimintaan ja pistää vaikkapa rajoitus vuotuisille käyttöpäiville.
     
  9. Ja PS. Ei taida Kuitusraukka ymmärtää, että nyky EU:ssa ei taida onnistua auton rekisteröimisen pakuksi kieltäminen, jos biilillä on tehtaan EU-viranomaisilta hankkima EU:n laajuinen tyypitystodistus pakuksi.

    "- Mielestäni ei ole asianmukaista, että täysin samanlainen auto voi olla verotettuna joko pakettiautona tai henkilöautona sen mukaan, mitä auton omistaja haluaa. Kyllä näiden autojen välillä pitää jonkinlainen erottelu olla. "



    Siis Rellu Cliostakin saa Suomessa pakun juuri siksi, koska tehdas on sille N1- pakuhyväksynnän ha- M1-hyväksynnän ohella hankkinut. Siis vaikka se Suomen 3 m2 vaatimus ei täytykään.. Sama on Passatin, Mondeon, Pösö 406:n yms. kohdalla..

    Miten aikuinen virkamies edes viitsii ääneen haastattelussa moista ehdottaa? Jos hän ei tunne yleiseurooppalaista säännöstöä M1 ja N1- autotyypityksestä, eikä koko EU:n laajuista sääntöä ja määritelmää N1 monikäyttöautost? Eikö johtava virkamies tunne oman speciaalialansa kotimaista ja yhteisölainsäädäntöä? Mistä tälle klounille oikein maksetaan?

    Eikö yhteisötuomioistuin autoveropäätöksellään antanut hänelle minkäänlaista opetusta?

    Ei Kuitusparka voi Suomeen julistaa vyöhykettä, jossa EU-viranomaisen pakutyypitystodistus ei kelpaa :smile: Voi Voi..
    Ei tainnut Siperia riittävästi opettaa. No vaatii varmaan taas toista kierrosta Suomen verommaksajien rohoilla opettaa herraa EU:n säädöksistä yhteisötuomioistuimessa. Saisi kuitenkin maksaa ko. pelleilyn itse.

    Pistää epäilyttämään ko. miehen pätevyys tehtäväänsä, jos hän ei tätä perusfaktaa ymmärrä tai saati viitsi ottaa asiansta selvää.

    Ja naurettava huoli muutenkin, sillä se jutun taulukon mukaan koskee vain muutamaa sataa autoa per kuu. Ja sitähän tämä virkamies ei ymmärrä, että moni yritys tarvitsee pakettiauton , koska verottaja sallii alv:n vähentämisen. Ja sillä firmalla on oikeus valita se pakunsa ihan omien tarpeidensa mukaan , eli jos kuskataan pikkupaketteja muu auto voi olla tehtävään sopivampi kuin Hiace, mikä lienee kuitusen ymmärryksen mukaan vain oikea pakettiauto.
    Kuituselle ei kuulu pätkääkään sananvaltaa yksityisten yritysten pakettiauto valintoihin.
    Kuitusen tehtävä ei ole määritellä ohi EU:n virallisten autotyypitystodistusten mikä on paku ja mikä ei ole. Jos autolla on myönnetty N1-tyypitys EU:n alueella, niin silloin se on sillä Suomessakin. Mahtaa vanhaa jarrumiestä ahdistaa oma voimattomuus :smile:)



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Pas2man 2004-07-07 15:28 ]</font>
     
  10. Hear hear!

    Ja olisi hyvä laskeskella paljonko rahaa on typerän veropolitiikan vuoksi jäänyt menneinä vuosina saamatta. Nykyinen autokanta on kurjistunut käyttöautojen osalta ikälopuiksi verrattuna muuhun Eurooppaan. Suomalainen ajelee käytännössä yhä vanhalla japskilla. Jos kohtuullisen verotason myötä tuonti olisi ollut suurempaa, rahaa olisi veroina saatu enemmän, autokauppa olisi ollut vilkkaampaa , olisi saatu enemmän yhtiöveroa, Alveja , pääomatuloveroja, ansiotuloveroja.. Kokonaissumma minkä typerä veropolitiikka esim. ajanjaksolla 1983>2003 suomalaisille on maksanut on suuri ja karu. Puhumattakaan niistä kolareissa kuolleista, jotka olisivat pelastuneet hengissä uudemmissa turvalaitteita omaavissa autoissa. Mutta kiitos Kuitusen rahvaalla ei ole varaa ostaa käyttökotteroksi kuin yli kymmenen vuotta vanha nissan/Toyota peltilaatikko, jonka karu turvallisuus selvisi mm. tuoreessa TM -testissä.

    Paljonkohan turhia ihmishenkiä , surua ja kuolemista ja loukkaantumisista, jotka uudemmalla käyttöautokannalla olisi vältetty ilman typerästä tuottamattomasta kateusverosta kiinnipitämistä. Vastuullisilla olisi syytä katsoa peiliinsä.
     
  11. Tap-Sa

    Tap-Sa 1st gear

    Ykköstekstiä. Näissä jutuissa juuri huomaa ettei se EU aina niin kauhean paha ole mitä toitotetaan. Pitäisiköhän tehdä valmiiksi valitus yhteisön tuomioistuimeen että sieltä tulisi ojennus suht nopeasti.
     
  12. "Jos mun ei tarvi kuljettaa kuin itteäni ja joskus jotain muuta lärviä,enkä tarvi täyden henkilöauton kapasiteettia,miksi mun pitäisi ostaa ns.kunnon koppipaku?
    Ja vielä jos firman keikkoihin tosiaan riittäisi farmimalli. "


    Joo ja Kuitusen pääkoppa ei riitä ymmärtämään, että suurin osa noista N1 -monikäyttöautoista , joista on maksettu täysi henkilöauton autovero rekisteröityessä on mennyt firmoille.

    Jos firmat eivät saa sitä täysin autoverotettua mondeofarkkua, josta saa vähentää vain sen ALV.n 22% , ne ostavat ehkäpä sen koppihiacen, josta saa tehdä ton saman vähennyksen, vaikka se ei niin kätevä kuin farkku heidän tarpeeseensa olisikaan. Mutta mutta .. Hiacestapas maksetaankin vain 30% pakuvero.. Eli valtiolta jää todellisuudessa saamatta korkeampi täysi henkilöauton autovero, jos firma täysvero N1-pakufarkun sijaan ostaa Hiacen!

    Valtiohan siinä pahimmoillaan saa takkiin reaali Euroissa. Mutta tätähän ei pähkinäaivoiset virkamiehet kykene ymmärtämään, vaikka oppia on saatu kantapään kautta ja käytännössä.

    Kentää sille tehvolle vaan ja ranbkasti ennen kuin tekee lisää lovea typeryydessään ja yksinkertaisuudessaan valtion autoverotuloihin..

    Herra metsästää kiima silmissään muutamien satojen eurojen "menetettyjä" dieselveroja täysin maahantuodessa henkilöautoverotettujen autojen osalta, joita ei välttämättä olisi tuotu maahan ja verotettaviksi laisinkaan ilman N1-luokitusta..

    Eli herra hölmöläinen leikkaa paitaa toisesta rahakkaammasta reunasta.

    Minä taas hieroisin käsiäni veroherrana, että firmat ostavat henkilöautoverotettuja pakuja 30% verotetujen pakujen sijaan. Valtiohan tässä ne tuhdimmat verot saa.

    Sen sijaa kateusitara laskee satasten dieselveroja.. Kumpikohan loppupeleissä tulee valtille kalliimmaksi : tukkia pieni dieselvero"reikä" vai tukkia ja käytännössä lopettaa täysinverotettujen autojen tuominen ja pakottaa firmat siirtymään kevyemmin verotettuihin Hiaceihin.

    En loppupelissä olisi varma, että Kuitusen "keinoilla" rahaa jää kassaan enemmän. Miten aikuinen ihminen voi olla noin yksinkertainen kymmenien virkavuosien jälkeen?

    Ja mitä helkutin järkeä on kenellekään siinä, että siivoja rahtaa itseaan ja imuriaan Hiacella N1- Clion sijaan?
    Valtio saa ihan saman suuruisen kokonaisveron siitä Diesel Cliostakin, ellei suuremmankin korkeamman autovero%:tin vuoksi auto maahan tuodessa.

    Mutta taitaa herralla olla kekkosslovakialainen kateus ja virkamiesvallanhimo taustalla ohi fiskaalisen järjenvalon. Sitä parempi, mitä pikemmin ukko saadaan eläkkeelle pois verotuloja pienentämästä!
     
  13. perkele

    perkele Gearhead

    vetäkääs henkee välillä.....helpottiko??....ja jatketaan....


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: perkele 2004-07-07 20:39 ]</font>
     
  14. rt68

    rt68 1st gear

  15. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    hmmm, murhasta saa linnatuomion, entä jos ton kuitusen upottais ojaan ja ihan vaan vähän seisois päällä ja hukuttais sen...

    Uskomatonta miten tässä fu****n neuvosto-suomessa yksi ainoa kusipää voi torpedoida noin paljon autoilijoita...

    No, joo, jos kaivais noi herneet nenästä ennen kuin mä tukehdun niihin. Vi*****a vaan tollainen touhu.................
     
  16. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Naxu hei, et sä oo ainut, jolla noita papu-sukuisia kasveja on nenässä. Mulla niitä on tainnut kertyä pari ämpärillistä, plus taitaa olla pari koko kasviakin jo juurtunut poskionteloihin, kun näitä ajoneuvoja koskevia lakeja ja verojudeemeita olen lukenut...PRKL!

    Eikös tuota Kuitusta muuten saisi jollakin ilveellä syytettyä virkavirheestä tai ehkä virheistä, kun kerran koko äijän toiminta on ollut käytännössä täysin sen vastaista, mikä sen hepun todellinen tehtävä olisi! Tarttisi olla ryhmä kauppatieteilijöitä, ingenjöörejä ja lakimiehiä lyömässä päitään yhteen.

    No jaa, taitaa olla turha yrittää...ei tässä Neuvosto-Suomessa virkamiestä saa vastuuseen mistään ja se ukko ei lähde varmaan sieltä laitokseltaan edes kulumalla. Kuolleenakin se perkele varmaan liikkuu siellä käytävillä aaveena ja korjailee edistysmielisten seuraajiensa ehdotelmia oman maun mukaan yön pimeinä tunteina.

    Voi v***u että vaan pistää vihaksi.

    -JJ-
     
  17. spinout

    spinout Gearhead

    >Eikös Kuitusta saisi jollakin ilveellä syytettyä virkavirheestä

    Valtiovarainministeriöllä on suurin valta Suomessa ja niiden ylipapillisten verovirkamiesten yli ei kävele kukaan.. mitä nyt EU-pykälien edessä on joskus nöyrryttävä. Eikös eduskunta kumonnut joku vuosi sitten Kuitusen tekemän säädöksen, oliko se itsekantavien korien vaihtamista koskeva asia? Tästä tyrmäämisestä tuohtuneena, kosto kun on suloista, takavasemmalta tuli perään laukauksena lisää verohaittoja/kieltoja muuhun autojuttuun.. näin muistelen.
     
  18. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Jotain vastaavaa tapahtumaa itsekin muistelen. On se vaan kumma, miten tuommoinen sairas yksilö saa jatkossakin vain toteuttaa perversioitaan...ja kaiken kukkuraksi jokainen meistä osallistuu kyseisen kaverin palkanmaksuunkin.

    -JJ-
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    tän päivän aamulehdessä oli taas juttua tosta ja kyllä ne kyrvät vaan meinaa tämän huikean porsaanreiän kuitusen vittunaaman johdolla kuopata!viis EU-pykälistä..on se kumma kun eu antaa yhden pienen maan vikistä ja tehdä mitä huvittaa oman tahtonsa mukaa.euroopan"yhteisö"
     
  20. kantti

    kantti Gearhead

    Jännää että epäonnistuneelle viina verotukselle päättäjien mielestä ei tarvitse tehdä mitään, mutta tämä pakettiauto-asia pitää korjata välittömästi. Tuntuu vähän että, liike on tärkeintä - ei suunta.
     

Kerro tästä muillekin!