Mopar 383 sylinterin putkitus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja A-Bodycuda, 18.7.2012.

  1. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    383 on .060 ylikokoon porattu ja 3 kesää se sitte kesti ajella kun 7. sylinteriin tuli reikä.

    Semmonen vaan kävi mieles et onko mitään järkeä putkittaa kyseistä sylinteriä vai onko edes mahdollista.. Ja varmuus siitä että kestääkö muutkaan pytyt kuinka pitkään?

    Jonkunnäkönen ultraäänikuvaus olis vissiin mahdollinen jolla sais selville muiden sylinterien seinävahvuudet mut kuinkahan kallis operaatio mahtaa olla? Kuka niitäkin tekee?

    Yks std 383 lohko olis tallin nurkassa joutilaana.. menis vaan männät vaihtoon ja koneistuksetkin maksaa taas.

    Kyllä harrastaminen on taas kivaa.

    Vai myiskö vaan kaikki romut pois ni pääsis helpommalla?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Knatsii tarkistuttaa ne seinämäpaksuudet ennen ku putkittaa. Aika usein noissaon vaan joku pytty/kohta kehnompi. Jos ei sit mitään löydy huolestuttavaa, niin putkitus on varteenotettava vaihtoehto. Jso kutienkin päädyt käyttämään sitä toista lohkoa, niin tarkistuta se toki ennen koneistuksia ettei oo sama homma.
    Juu, kyl ois helpompaa vaikka ne antais romu-ukolle.
     
  3. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Missähän tuo seinämävahvuuksien kuvaus onnistuu?
     
  4. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Mä lupaan harkita ton sun "romun" ostamista tonnilla tai kahella...
     
  5. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Harkitaan tarjousta.
     
  6. ProBe

    ProBe Gearhead

    Mul oli 440:nen puhki 6. sylinterin kohdalta ja se putkitettiin Tammer-Dieselissä. Koko lysti tul maksamaan 488€, että revi sit siitä huumoria! :)

    Lohko oli .030 ylikoossa ja on tietysti edelleenkin :)

    Tuli kans mieleen, et jos menee seuraava pyttykin puhki, ni aikast kallista tulee! "Koneistus" vaan kesti luvattoman kauan(melkeen 3kk), ku ainaku soitteli ni luvattiin seuraavaksi ja seuraavaksi viikoksi, millo oli koneistaja lomilla, millo työkalut lainassa tai "hukassa", et mul kyl jäi vähä huono maku koko puljusta, tuskin vien mitään toiste sinne. :(

    Nyt olen muutaman sataa kilometriä ajellu ja ainakin viel on toistaseksi kestäny. Täytyy men stripille viel riivaamaan, että nähdään mitä seuraavaksi hajoo!!? :lol:

    Ultraa kans yritin etsiskellä, mut en kyl löytäny, olis varmaan synnytyslaitokselle tarvinnu lohko viedä! :)
     
  7. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Tuota ultraäänipaksuusmittausta kannattaa kysellä erilaisia nostureita ja henkilönostimia korjaavista/tarkastavista firmoista, monilla on laitteet ihan itellä kun ei ne älykalliita ole. Duunin puolesta tuota joutuu joskus teettämään, eipä sekään kauheen kallista ole mutta tuskin kannattaa äijää tilata yhtä lohkoa kattomaan.
     
  8. Mopar

    Mopar Gearhead

    E-baysta taitaa saada alle $200 ultria, mitkä käy tohon tarkoitukseen. Ei ihan ite ehkä kannata ostaa, mutta esim kimppaan tai kerhoon tms...
     
  9. Zoidberg

    Zoidberg Gearhead

    Oman lohkon mittautin Lahden Kansityöllä
     
  10. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Viimenään lohko käytetty ultrassa. Kuulemma seinämäpaksuus pikkusen alle 4mm... Aika ohkaselta kuulostaa? Oisko hyviä vinkkejä/tietoa kannattaako tosta nyt vielä alkaa putkitusta tekemään? Koneistamohan ei ota mitään kantaa et kestääkö vai ei.
     
  11. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Ei se 4mm seinämästä ainakaan läpipuhalla , se vaan voi tuntuu vähän hölmöltä se seinämän vahvuus kun alkaa tolleen miettimään . Mikäs se on sitten uutena ? Onhan noita putkikoneita vaikka kuinka paljon ja ihan tehtaalta lähtöisin ja ne kestää ja niillä ajetaan ties kuin paljon , mulle tulis mieleen et ei se mäntä tiedä missä se edestakaisin kulkee . Esim .Mersun dieselit on putkikoneita samoin taitaa olla kaikki alubensa koneet putkikoneita suurin osa kuormaautoista putkikoneita ym. Eiköhän se tärkein asia ole että putki on kunnolla sovitettu lohkoon ja vesitiivis sekä ala että ylälaidasta . Kyllä ammattitaitoinen koneistamo sen osaa laittaa kunnolla ja kestää siinä kuin alkujaankin sylinteri . Ja jos teettää niin sanoo koneistamoon että kunnon putkella esim.Mahle eikä millään kiinanpaskalla vaikka maksais vähän enempikin .
     
  12. tero79

    tero79 3rd gear

    Putkikoneet on erikseen.. valmetit yms. Kun kasi on puhki ni se on! Ei oo sen väärti.. Lohkoja ja puolikoneita saa kuminkinkin sen verran sopevasti et ei kannata.. Ja kiva jännittää jollain stripillä et irtooko putki.. ajatus vain...
     
  13. A-Bodycuda

    A-Bodycuda 3rd gear

    Kai siitä pitää alkaa putkitusta tekemään. Katotaan sitte kuinka kauan muut pytyt kestää.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Oleellista tossa seinämäpaksuudessa on myös se, et mihin suuntaan se ohuin/paksuin alue sattuu. Toi sonic chekkaus yleensä tehdään joka pytyssä 90 asteen välein kolmella eri korkeudella, eikä sekään tietty takaa sitä etteikö siellä olis jossain ohuita kohtia tai syöpymiä. Itellä parhaillaan yks puhjennut lohko tsekattavana; jos muut pytyt ok ni putkitetaan toi yks. Jos ei ni menee toisen lohkon hankinnaks. Mitään takuita ei tuppaa niidenkän hyvyydestä olemaan, ja esimerkiks tossa lohkossa johon on jo asennettu alsapukit jne., koneistuksetkin maksaa sen verta et putkitus olis kannattavaa.
     

Kerro tästä muillekin!