6.2 nokivasara oireilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja muhoksenmulli, 27.3.2013.

  1. muhoksenmulli

    muhoksenmulli 3rd gear

    No niin tämmöinen tapaus tälläkertaa... Tyhjäkäynti todella nykivää, kuulostais siltä ettei kaikki pytyt ole toiminnassa. Kun antaa kierroksia, niin käynti tasoittuu. Oikeanpuoleisesta pakoputkesta sinistä savua (tulee reippaasti) kun kaasuttelee. Lähtee hyvin käyntiin kylmänäkin. Oireet alkoivat yhtäkkiä. Tosin olin huomaavani pariviikkoa sitten että vääntö oli hieman laimeaa. Ylämäessä pudotti vaihdetta pienempään ja kiihtyi aika verkkaisesti. Mistähän tässä kannattaa lähtä liikenteeseen?. Syöttöpumppu?, Suuttimet?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Suuttimet kannattais testata ennen kuin syvemmältä kaivelee.
     
  3. tero79

    tero79 3rd gear

    Onko alkuperänen mekaaninen polttoainepumppu vai joku sähkönen jälkiasennus..?
     
  4. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Morjensta toverit! Jatketaan tähän ketjuun jos ei aloittajalla ole mitään sitä vastaan...

    Auto G20 Van 6.2D vm. 90. Avasin ilmanputsarikotelon vaihtaakseni ilmanputsarin. Huomasin aika pykineen alipaineletkun (luulisin). Letku tulee koteloon siitä alipainehässäkästä (putsarikotelon vieressä kuskin puolella) Meinasin vaihtaa letkun niin mitäs helvettiä, siellä letkunpätkän sisällä oli teräskuula...

    Mikä on kuulan funktio? Varmaan pitää sitten ujuttaa se kuula uuteen letkuun. En kyllä tajua miten vekotin voi saada alipainetta koska kuula ei varmasti ollut paikastaan liikkunut, sen näki jo vanhan letkun sisällä olevasta jäljestä. Ja mihin se tätä alipainetta käyttää...?

    Mikä on tämä kuuluisa startin takatuki? On vähän tuota starttiprobleemaa, mikä luultavasti johtuu vain paskoista akuista. Olin tuossa äsken auton alla ihmettelessä ja siihenhän se tuli nätisti siihen turbiinikopan kylkeen kiinni se startti mutten nähnyt siinä mitään tukea. Vai onko se siellä kopan alla.

    Olis meinaan halvempi ostaa uus startti kuin uudet akut. Mut toisaalta jos akut on kaputt niin eipä sillä uudella tartilla mitään tee.

    Annettiin meinaan tunteroinen apuvirtaa toisesta autosta ennenkuin suostui lähtemään. Kaasu pohjassa, max 5. sek starttauksia, paitsi kun alkoi lupaamaan niin pidempään. Ajossa toimi täydellisesti mutta takaisin kämpillä ei suostunut enää lämpimänä lähtemään. Ei kylläkään enää kokeiltu apuvirralla. Nyt viikkoa myöhemmin virta taas loppu. Jaksoi 2 sek pyörittää ja sitten krrrrrrrr... Jännite vissiin laski niin alas ettei startti enää pyöritä. Hävitti radiostakin kanavat.

    No ostetaan ekaks akut ja sit startti jossei akut auta. Saa varmaan nikkaroida alusta-akullekin uuden tellingin. Niin ja akut on samanlaiset ja samaan aikaan uusittu.
     
  5. CC

    CC 1st gear

    Vitonen vetoa että startin hiilien johdoista yksi sulanut/hapettunu poikki.
    Vaikka akut olis aamen niin minuutin apuvirta pitäis herättää katiska,jos hehkut vaan toimii.
    Se letku menee egr venttiiliin,pidä vaan tukittuna,ei kerää paskaa imusarjaan niin paljoa.
    Startin takatuki on siellä startin takapään(siis kun startti autossa kiinni,niin etummaisena)ja lohkon välissä kannattelemassa starttia.
    On sitten pakollinen varuste,EI saa heittää vesilintua,huomaat sen kyllä kun teet startti jumpan.
    Vinkki:kun otat startin pultteja auki,niin kopauta pultin kantaa ennen avausta napakasti vasaralla,saatat saada pultin siten auki ilman katkeamista.
     
  6. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Kiitti vinkistä. Pitääpä pudottaa se startti alas ensteks.
     

Kerro tästä muillekin!