miten sais jenkiin manuaalin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja charger1974, 2.4.2013.

  1. charger1974

    charger1974 1st gear

    eli siis minulla on tällä hetkellä charger jossa on 727 automaattilaatikko ja haluaisin manuaalilaatikon siihen onko mahdollista saada automaattilaatikosta jotenkin manuaalilaatikon eli sillai että automaatti toimintoa ei olisi eikä tarvisi lisätä kytkin poljinta
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Onnistuneehan tuo, joku viisas voi sitten kertoa enemmän.

    Tai ainaskin silleen että tökkäät/vedät ja pykälä vaihtuu, kuin ralliaatossa konsanaan!

    Ukon ex-valiantissa oli tällein juuri, ja toimi myös normaalina automaattinakin.
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eikö manuaalikoneisto ajas asian?
     
  4. charger1974

    charger1974 1st gear

    toi töökkäämis ja vetämis juttu kiinnostais miten sellaisen sais?
     
  5. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Vaihtamalla manuaalikoneiston nykyisen tilalle tuo kyllä onnistuu. Koneisto maksaa n.200-300e, riippuen valmistajasta/toiminnoista.
     
  6. charger1974

    charger1974 1st gear

    okei no ei ole pahahinta mistä sellaisen sais tilattua?
     
  7. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Jos hyvän haluaa niin Griner, A&A, Cope racing trans. Samalla harkitsisin vaihteiston läpikäymistä/vahvistamista riippuen millaista käyttö on ja milloin laatikko on huollettu. Sit pitäis tietää millaisen koneiston haluaa/tarvii, suoran vai käännetyn kaavion, low-band apply vai ei. Ensin suosittelisin ostamaan korjaiskäsikirjan ja perehtymään asiaan ennen kuin tilaa mitään.
     
  8. charger1974

    charger1974 1st gear

    okei toi käsikirja mulla on jo siitä ajatuksen aluksi sainkin
     
  9. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ok, sit kannattaa miettiä sitä käyttötarkoitusta. Cruisaillaanko nätisti vai revitelläänkö surutta vai molempia. Onko kone viritetty/aikomus virittää. Kannattaa noita mietiskellä ja varsinkin jos meinaa virittää konetta niin mielestäni on viisasta tehdä koko laatikko kunnolla...hintaahan sille tulisi n.650-800e riippuen mistä romut hommaa......
     
  10. charger1974

    charger1974 1st gear

    no tarkoitus olis molempia ja kone on viritetty hummia on noin 600 mistäs kannattais osat hommata että sais hyvän tai olisko joku liike joka tekis sen hyvin?
     
  11. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Luulis että tolle on jotain tehty jos todella on noin paljon voimaa. Täällä kirjoitteleva Ck on siihen sopiva mies ja Sastamalasta?siis jos ei itse halua tehdä. Erittäin mukavaa hommaa tehdä itse, eikä vaadi juurikaan erikoistyökaluja ,prässiä hiukan tarvii. Ite ostaisin osat suoraan A&A:lta ameriikasta, mutta ostaisin vasta kun on laatikko aukaistu ja näkee mitä siellä on.

    Koneisto, kolene teräslevyt, red alto kitkalevyt, uudet pannat,billet servo, paksumpi band strut, syvä öljypohja, öljylle jäähdytin, sprag? Noilla mennään jo aika pitkälle
     
  12. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Jos sukanvarressa 4 donaa niin iisi homma. Tietoa kyllä löytyy miten homma toteutetaan. Mutta ton verran maxaa.
     
  13. charger1974

    charger1974 1st gear

    jaa että neljä tonnia ja sillä saa osat ja työn vai?
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei kai se noin paljoa maksa? Tossahan oli vähän ylempänä lueteltu mitä tarvii ja ei ne kyllä maksa tonnniakaan, tai no riippuu mitä hankkii ja mistä.

    Noilla pärjää aivan varmasti.
     
  15. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Menee helposti toi summa kun parannellaan paikkaa sun toista manuaalin vaihdon jälkeen.

    Pärjää ja pärjää, tonnilla onnistuu ja joulupukki on olemassa.
     
  16. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    En ymmärrä mitä Henkseli tarkoittaa tuolla parantelulla? Meinaatko laatikkoa vai?
     
  17. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Taitaa tarkoittaa sitä, et kun jotain mennään muuttamaan niin saatetaan joutua muuttamaan myös jotain muuta.
    Hmmm... mitähän mä sanoin.
     
  18. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ymmärrän kyllä että jos moottoria viritetään niin silloin on syytä myös vahvistaa voimansiirtoa, mutta että jos voimansiirtoa vahvistetaan niin onko silloin on syytä virittää moottoria? TÄ
     
  19. fury poika

    fury poika 3rd gear

    heh niin se muuten taitaa loppujen lopuks mennä
     
  20. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Asiosta tietävät voisivat kirjoitella asialliset vastaukset ja perustelut...Maksaa sen ja sen verran.. Perusteluja ja oma kohtaisia kokemuksia, tuskin tulee ihan heittämällä kauppoja kun heittää vaan numeroita ilmaan. Asiantuntijat jatkakoon tästä eteenpäin ja tuuleen kusijat jääköön ihmetteleen.
     

Kerro tästä muillekin!