Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Osaisko joku sanoo, et miksi excursionissa on nuo etu vilkut viritelty leikkaamalla sitä koteloa takaa? (Kuvat linkissä)
    http://sdrv.ms/XQWN2g

    Ostin uudet, ja nepä ei sovi sinne lainkaan, kun ajovalojen viritykset on edessä.
    Saako tähän jotkin paremmat ajovalot?
    Nykyisissä joku pelti viritys hitsattu lampun alareunaan, ja se on vilkun asennuksen tiellä. Näkyy kuvassa sen oranssin polttimon takana ajovalon alapuolella keskimmäisessä kuvassa.
     
  2. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    noi vilku-kulmavalot minka ostit sopii ilmeisest vain orkis ajovalon ja sen kiinikeiten kans. Sul näytä olevansa jotkut ns "work" tyypiset ajovalot viritety ja ilmeisest (kun nyt ei näy noi nykyisen ajovalon kiiniket) noi viritykset on tehty ns jotenkin paikalla pysyväks. Noi uudemat vilkut ylensä sama kappalet tuon kulmakappalen kans. Perhana oli pari päivä sitten nurka puretuna omas autos kun oli vilkun lampun vaihto urakka(karjarauta etessä) käsillä, ois voinut otta kuva siit...noh miltä orkis kiinike näytä. Toi GEM boksi ei oo sisältä mikä erikoisempi viritys, pysty hyvin korjama jos lähesty asjalle rauhhalisest ja ajatelevasti. Täysin hapetunut, tuhoutunut yhteyte ei ole onkelma, sit niita voi korvaat vaik tavalisel piuhal yhdistamalla noi pisteet, mista yhteys katkennu. Kannata tarkast aina mittarilla. Joskus ehjält näytävä yhteys voi ol puuteline kuitenkin mittarilla tarkastamalla.
     
  3. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Nyt tuli sitten tehtyä omat viritykset vilkkuihin, kuvat linkissä...
    ostin BILTEMAsta vilkut (Sivusuuntavalot LED) ja sahasin turhan heijastin osan vege, yhdistin 2kpl näitä vilkkuja /puoli, ja BAUHAUSIN rosteri osilla kiinnitin koteloihin. Vilkut on liikkeen katalookin mukaan E-hyväksytty.
    http://sdrv.ms/XQWN2g

    Pitääpä kelien läämmettyä avata tuo GEM boksi ja kattoo onks hapettumaa.
    Muutenkin radion ja tupakan sytyttimen ym sähköt on huonos hapes. Pitänee siis irrottaa dashboard ym, se varmaan aukenee ruuveilla ym, vai onks siihen jotaa omii erikois ohjeit jollaa?

    Pauli Y
     
  4. moscowiz

    moscowiz Gearhead

    Mulla on kanssa tuollaset work truck valot. Mielessä on ollut metsästää alkuperäiset tai tarvikelamput eteen ja taakse. Olenko ymmärtänyt oikein että nuo valomääräykset olisi muuttuneet tässä jokin aika sitten? Vai vieläkö valtion virkamiehen mielestä itse pihalla, räntäsateessa ja kännissä kötöstetyt "leikkaa ja liimaa" viritykset on paremmat kuin tehtaan tekeleet?
     
  5. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Kyselin GEM moduulista aiemmin, sitä on vaikee saada, mutta yks taho kertoi sellaista amerikasta saavansa 847€ hintaan. Taidampa korjailla omaa vanhaa GEM moduulia, ellei ole pakko tuollaiseen investoida.
     
  6. Kyllä noi dot valot käy mutta kun pitää olla epäsymmetrinen valokuvio ja näissä on symmetrinen niin ei käykkään.
     
  7. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Tarkoitatko että nää mun LED kötöstykset ei kelpaa jonkun symmetrisyys tekosyyn vuoksi?

    Onka näis helwatan vilkuis jotaa erityisiä pykäliä, joista kuulee vasta katsastuksessa? Siis mullahan on ens syksynä määräaikaiskatsastus, ei sen kummempaa.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vilkuilla ei tarvitse olla epäsymmetrinen kuvio, se koskee ajovaloja.
    Mutta vilkut pitää olla kuorma-autoihin tarkoitetut, bilteman äärivalo led e-hyväksytyt eivät ole pykälien mukaiset,
    joku aina hyväksyy niitä mut sit joku taas ei. Pykälien mukaan oltava k-a leimatut..

    Eli vilkussa oleva pyöreä merkki e-xx., ulkoa en sitä numeroa muista...
     
  9. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Näissä vanhoissa suomi viritys HELLA valoissa on siinä ympyrässä E1, ja Bilteman LED vilkussa E4 ja niitä laitoin sinne 2kpl.
    Luuletteko että normaalissa määräaikaiskatsatuksessa huomaa katsastus mies etteivät ole kelvolliset vilkut?
    Käsittääkseni nyt sit pitäs olla Category 6 vilkut tässä excussa, onko tää HELLAn pyöree vilkku sitte sellainen?
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ympyrässä oleva numero E:n kanssa on vain hyväksyntä maan numero.
     
  11. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mistähän saa näitä linkin kuvissa olevia pyöreitä HELLAn upotettuja valoja?
    http://sdrv.ms/Z22dYv

    Jos nyt jotain kiinnostaa, niin tätä HELLAn umpiota löytyi jussinmäki nimisestä yrityksestä.

    Jos ei mikään auta, niin pitää upottaa vaik sellaset sit näihin uusiinkin umpioihin.

    Pitäs ilm näissä N2 vehkeissä olla kategoria 6 lamput, mutta kukaan ei tunnu tietävän, et mitä vit#¤% se meinaa, eli mikä lamppu on CAT-6.
    Näillä HELLA 152128 lampuilla se ilm menee läpi katsastuksessa.

    Seuraava vaihtoehto lienee sitten koko valopaketin vaihto.
     
  12. tuurna

    tuurna 1st gear

    Morjens.

    Vaihteeksi ongelmia. 7.3 psd vm.2000
    Polttoainetta vuotaa tonne lohkon "kanjoniin" ja sieltä valuttelee koneen taakse. Vuoto oli vuosi sitten reipasta, kuten kulutuskin. Tällöin vaihdoin o-renkaat tohon suodatin kulhoon ja putkiin. Noh Kulutus ja naftan haju muuttui rauhalliseksi. Huomasin notta vuotoa on edelleen, syyllinen on water in fuel sensori josta tulee johdot suodattimen lämmitin elementtiin.KOneenkäydessä suihkuttelee ainetta ja kaasua antaessa enemmän. Kysinen anturi on joskus halkaistu ja sitten korjailtu tiivistemassalla huonolla menestyksellä. Aluksi ihmettelin kun ei ole malttanu korjaaja ostaa vaan uutta osaa, mutta näyttää olevan kiven alla, ainakaan rockautosta ei löydy.
    Toi palikka ja on tosta vihreen o-renkaan takaa murrettu poikki.
    http://www.8-lug.com/tech/1006_8l_power ... to_10.html

    Onko kukaan törmänny vastaavaan? Ja jos on niin ostitko uuden(mistä?) vai korvasitko murikan jollain levyllä/tulpalla?
    Kiitos.
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

  14. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ainakin -99 f 250 alta löytyy rockautosta fuel heat element, hintaanafti 25 euroo. Itellekin pitäny tuo tilata ku ei ole kun pistoke maljan kyljes sisä kalut heitin vuosi sit romukoppaan ku niitä oli kans joku yrittäny korjata huonol menestyksellä.

    Edit: siin muuten ei taida tulla sitä läpivientiä vaan kierukka sin maljaan.
     
  15. tuurna

    tuurna 1st gear

    Hyvä kun löyty, tosin on kallis "tulppa" tohon maljan kylkeen.
    Jos ei hyvää tulppaus konstia nyt mieleen tuu, niin tuolta sitte tilailemaan ja kasa suodattimia. Sitten alkais olemaan kaikki osat likimain uutta tossa suodatinkotelossa, hanakin uusittu jne.. :D
     
  16. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    terve.
    huh huh tuli sitten juuri hankittua f250 7.3 IDI, asialliselta laitteelta vaikuttaa. huoltamaanhan sitä pitäis ruveta heti ja sitten laitteleen hiema. tos tuli toista sataa sivua luettua ja osa tiedoista meni kyllä ohi. (harva pää). eli sellanen pika kysymys että mikä on hyvä moottori öljy kyseiseen koneeseen?
     
  17. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mä olen laittanu mun vm 2000 7,3 excursioniin Mobil Delvac 1400.
    Filtterin hain espoon Fixuksesta; WIX 51734.
     
  18. leipuriantti

    leipuriantti 1st gear

    Mulla sama vuotovika! Jostakin suodatin kulhon alta tiputta aika reilusti. F250 7,3 -97 Mitä osia kannattas tilata jo valmiiksi??? Maantaina menee pajalle???
     
  19. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    pientä pulmaan, kun rek otteessa lukee viime katsastuksen jäljiltä että edessä kallistuksen vaimentimen alapään kiinnitys välyksellinen ja se on laitettava kuntoon mutta mä en nyt oikeasti löydä koko kallistuksen vaimentajaa. tosin kevyt kuorkeista ei aiempaa kokemusta mutta luulis sen olevan saman tyylinen tanko kuin hlö autoiski vai? vasemman puolen raide tanko menee myös vaihtoon, sähkö ikkunoiden moottori ja tehostaja tiputtaa jostakin öljyä..
     
  20. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear


    no just sain selville että näissä kaikissa sitä kait ei ole kaan ja katsastaja on kait tarkoittanut että vasen raidetangon pää on väljä. luultavasti.
     

Kerro tästä muillekin!