uusi 383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja makaro, 11.4.2013.

  1. makaro

    makaro 1st gear

    Vitutus huipussaan..kolmas koekäyttö otsikon motilla missä kaikki uutta...
    Järjetön paine syylärissä..oikeen vaahtoa ..ylävesiletkun välistä myös paineet suhisi pois..joo..ärräpäitä lensi..
    Otin kannet pois..virheettömät pahvit..kannet koneistamoon..ei vikaa..ponnistettu ja tarkastettu.Wtf!!!
    Kone 030' 350 stroukkisarjalla ym..sylinteriseinämät porauksen jäljiltä..mikä meni vikaan.
     
  2. makaro

    makaro 1st gear

    ..ja venakopat öljy'vesi tatinassa tietenkin
     
  3. sbf

    sbf Gearhead

    Teit nyt liian hätäisiä tekoja kun et tiennyt paremmasta.
    Ota seuraavalla kerralla termari ja vesipumpun hihna ois. täytä termarikoteloon asti vettä ja laita käyntiin.näet heti kummalta puolelta puskee kuplaa.
     
  4. makaro

    makaro 1st gear

    Mutta lopputulos on sama kummalta puolen se puskee..nyt saa vaan vähän punnertaa jotta selviää..joku vika siellä lohkossa on
     
  5. makaro

    makaro 1st gear

    Ai niin..uusi lohkokin..onkohan jääny valut tekemättä
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Samanlainen vika itelläkin kerran, vika löyty veespumpusta. Meksikaani oli unohtanu ne siivet sieltä pois :rotfl: .
     
  7. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    siis palotilasta , eli männän yläpuoleltahan vain on mahdollista paineen päästä vesitilaan , tuskin sylinteriseinämissä sellaisia reikiä olis ala ja yläkuolokohdan välillä et puskis läpi "sylinteriputkesta", uusi lohko ? mutta porattu 030 , mitkä kannet , eihän kairattu pakokanavaa lähes puhki , et pakopaine vois päästä vesitilaan , tuliko putkista hirveesti vesihöyryy / pitkään , siis tää tietty vois tapahtuu kai vaan jonkunmoisella vastapaineella vaikuttavassa putkistossa ( + jäähdytysjärjestelmässä alhainen paine viallisen jäähdyttäjänkorkin vuoksi ), et sinne vesitilaan vois pakopaine "työntyy" , herkemmin kai vesitilasta työntää kuitenkin pakosarjaan päin kuten mun yhdessä laitteessa aikanaan , laitoithan liimalla kansipultit lohkon jenkoihin ei toki sieltä tee painetta ko.tavalla , ja pyöriihän vesipumppu oikeaan suuntaan

    ,vinkki sivulta:

    http://www.partimport.com/product_catalog.php?c=286

    Jäähdyttimen korkit
    Keittääkö moottori? Tuleeko jäähdytysnestettä järjestelmästä yli? Oletko jo harkinnut kaikkea mahdollista vesipumpun ja -letkujen vaihdosta alkaen? Suuren murheen voi joskus aiheuttaa halvalla korjattava vika: viallinen jäähdyttäjän korkki. Mikäli korkki (tai jäähdytysjärjestelmä yleisesti ottaen) vuotaa ilmaa, ei järjestelmään sen jäähtyessä kehittyvä alipaine ime jäähdytysnestettä ylivuotosäiliöstä takaisin järjestelmään. Toisaalta vuotava korkki ei anna järjestelmään tulla painetta, mikä saatta aiheutta paikallisten kuumien pintojen kohdalla nesteen kiehumista, mikä työntää vettä ulos jäähdyttimestä ja aiheuttaa lopulta moottorin "keittämisen".
     
  8. makaro

    makaro 1st gear

    Eli siis...kannet on ehjät..tänään koneistamossa käytetty..venttiilikopat valkosessa tatinassa..kansipahvit virheettömät..ei palanut..syylärissä noin 10cm vaahtoa ja paisarista nesteet mäkeen..samoin ylävesiletkusta..vesipumpussa on siivet
     
  9. vani91

    vani91 Gearhead

    ja se vesipummpu nyt pyörii varmasti oikeinpäin ?
    yleensä v ura hihnalla myötäpäivään ja moniura hihnalla reverse pumppu.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Taannoisessa HOT ROD Magazinessa mittailtiin 350 Chevy blokien seinämävahvuuksia.Ohuimmat vahvuudet löytyivät 60-luvun lopun loppuun-ajetusta ja uudesta "Hecho Mexico" lohkosta.
    Mexico bloki ei kestä 0.030 ylikokoon poraamista,näin ainakin lehdessä väittivät.
    Toivottavasi sulla ei ole tällaista 0.030 mexicaania?
     
  11. makaro

    makaro 1st gear

    Vesipumppu on v hihna
     
  12. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    kasasitkö koneen itse vai joku paja?
    Oliko niissä kannen pulteissa liimaa varmasti?
     
  13. peltsi

    peltsi Gearhead

    Eli vesitilaan pääsee paine ja öljyt menee vesien kanssa sekasin? -> monivammanen potilas...

    Kato ny vaikka dekkitasojen suoruus. Voishan ne kannet ruuvata kiinni vanhoilla tiivareilla ja sitten 12bar paineilmaa jokaiseen sylinteriin vuorollaan. Vettä lohkon ja kansien vesitilat mahdollisimman täyteen. Jostain pitäis ruveta kuplimaan.
     
  14. makaro

    makaro 1st gear

    Pajan kasaama motti on alusta loppuun.Liimat oli kannenpultissa.Heitin keulille vain.Lohko kuulemma kävi koneistamossa ennen kokoamista.Samoin kannet kun itse ne vein..ja nyt uudestaan...eli oire...järjetön paine syylärissä ja venakopan kannet ihan mössössä..toki oli muuallakin tietenkin
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Putkessa jos on reikä niin menee vettä myös alakertaan ja painetta tulee vesitilaan.

    Painetta sylinteriin ja kuuntelemaan missä pytyssä lorisee.
     
  16. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ota jäähdyttimen korkki pois, ja tulpat pois. Paina jäähdyttimen korkista paineilmaa jäähdytysjärjestelmään, jonkun kumiadapterin joudut soveltaa jostain romusta . Sit vaa kuuntelee sylintereitä mikä pihisee, eiköhän sen tulpan reijästä helposti kuule jos pyttyyn pääsee. Öljy ja vesihän voi mennä sekaisin jos jakopään koppa on vaikka halki, jos ei kansista valskaa mutta en usko että saisi moisia paineita jäähdytys systeemiin se... Paljonkos systeemiin mahtu vettä... ?
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Moparin pikkulohkossa joo, mutta ei letukassa.
    Jos koppa on halki, niin ulos tulee ihan suoraan.
     
  18. max

    max Double Gearhead

    Tämä on varmaankin epätodennäköinen vikavaihtoehto,mutta onhan sulla oikeanlaiset kannet sun SBC I comboon?
    Tarkoitan tällä sitä,että ettei olisi tullut kansiksi SBC II tyyppiset(LT-1) kannet, joihin vedenkierto on suunniteltu päinvastaiseksi,kuin SBC I kansissa.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Modaamattomista LT1 kansista menee vesi suoraan öölitilaan, eikä tavis imarikaan istu ihan helpolla.
     
  20. makaro

    makaro 1st gear

    Kerron kansalle kun selviää tämä mysteeri..kannet on brodix
     

Kerro tästä muillekin!