Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    Edelliseltä omistajalta ilmeisesti löityi nuo puuttuvat käikäleet ja saan ne viimeistään huomenna.. helpottaa kovasti prokkiksen etenemistä.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Us-partsista löytyy öljynjäähdytinputket valmiilla päillä ja junttureilla.
    Ne oli muistaakseni 5.7 dieseliin moottoriöljyn jäähdytinputkiksi tarkoitettu mutta olivat just sopivan mittaiset ja oikeilla päillä että niistä mä taivuttelin hourun pontsoon todellakin alkuperäistä vastaavat putket.
     
  3. Visa

    Visa Gearhead

    Menipä päivä putkeen. aamulla klo 11 kysely edelliselle omistajalle, löytyykö tuota vauhtipyörä härveliä.. löytyy ja klo 21 osa oli minulla käsissä. Välimatkaa Tuusula-Kankaanpää.
     
  4. renttu81

    renttu81 Gearhead

    hyvä että löytyi. :)
     
  5. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään otin rattiputken irti. Ohjausakselin boorit saatiin vielä pelastettua, pienen viilajumpan lälkeen. Akselin sisään tein 10mm jengat, joten tulevaisuudessa ratti tulee pultilla kiinni. Lisäksi rattiputki hiettiin peltipuhtaaksi ja odottaa nyt uutta maalia pintaan. Kojelauta irroitettiin vielä illan lopuksi. Huomenna pääseekin johtotehtäviin.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hyi ttu tota johtosavottaa. :)
     
  7. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään lähdin heti aamusta ostohousut jalassa liikenteeseen. IKH:sta poimin mikrometrin, digi tönärin ja bore gaugen.. paluumatkalla tuumailin piipahtavani tuohon lasiseinäiseen amerikan osa putiikkiin. Sieltä tarttuikin Edelbrockin cromiset venakopat ja ilmanputsari, kun kerta halvalla sai. Katon rungon vien kohtapuoleen puhallettavaksi ja pulverimaalaukseen. Illalla vielä amerikoista moottorin laakerit yms. osaa tilaukseen. Laittelen kuvia myöhemmin.
     
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Tallilla saatiin sylinterit hoonattua ja ylimääräisiä sähköjä siivoiltiin pois. Kampuran ja kiertokankien kaulat mittailin ja moottorin laakerit jne. osat pistän tilaukseen. Koneen jos saisi kasattua parin viikon sisään.

    Yksi kuva eiliseltä kun nainen päästettiin irti kojelaudan kimppuun
    [​IMG]
    hoonaus menossa
    [​IMG]
    ylimääräisiä sähköjä...
    [​IMG]
     
  9. Visa

    Visa Gearhead

    Osatilauksen pistin menemään amerikoihin ja käväsin tallilla laittamassa
    lohkon laitoin porisemaan possujen ripulilääkkeeseen. Lisäksi alottelin kojelaudan hiomista puhtaaksi.
    [​IMG]
     
  10. sbf

    sbf Gearhead

    Älä ny kauheen pitkäksi aikaa jätä lohkoo likoomaan.
    Eri foorumeille on juttua että sitruunahappo pilaa valurautaosat.
    Kodin putkimies eli lipeäkylpy putsaa kanssa paskat tosi hyvin ja ei syövytä.
     
  11. Visa

    Visa Gearhead

    Vuorokausi per puoli tota liottelen. Kohtuu hyvin oli tänään paska jo irronnut. Saa samalla vesikanavat kalkista puhtaaksi. Useamman kerran oon osia sitruunahapolla liuotellu ja ainakaan toistaseks ei oo ongelmia syntyny. Kattelen huomenna miten puhtaaks tuo on tullut ja loput sitte vaikka soodapuhaltamalla. Pakkasproput ja öljyproput meinasin et uusin kanssa.
     
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään sain tallilla aikaseks pestyä lohkon sitruunahapoista ja vaihdettiin ehjän lattian tilalle uusi lattia.En muuten, mutta kun oli edellinen hitsannu plootut nii rumasti ja huonosti. Ihan kokonaan en kerinnyt vielä ympäri hitsata, mutta huomenna loput. Lohko menee ensi viikolla soodapuhallukseen, ni saa viimesetki paskat pois ja uutta maalia päälle.

    Lohko pestynä:
    [​IMG]

    Vanha lattia leikattu pois
    [​IMG]
    Reikä
    [​IMG]
    Uuden sovittelua. Oli muuten tuo shermanin lattia vähän sinne päin.. aika paljon joutu muokata.
    [​IMG]
     
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Tänään tuohusin kojelaudan ja muutaman sisustan osan pintaväriin ja lakkasin lopuksi. Suraavaks pääseeki lyömään kojelautaa kasaanpäin.
    Pari kuvaa:
    Kojelauta ja osat tässä vielä ilman lakkausta
    [​IMG]
    Lakattuna
    [​IMG]
    kickpaneelit lakattuna
    [​IMG]
    Osat kuivamassa
    [​IMG]
     
  14. Visa

    Visa Gearhead

    Pientä päivitystä. Työt haitannu liikaa harrastamista, niin ei ole oikeastaan muuten edennyt, kuin osia tilaillut. Osia tullut vino pino amerikoista, mutta vielä tarvii odotella kolmisen viikkoa, että saa ARP:n kansipultit ja runkopukkien pinnapultit. US-partsissa ei löytynyt hyllystä ja amerikoissakin näköjään tilauskamaa. Hinta oli aika liki sama, jos olis ite tilannu summitilta, joten annan us-partsin hoitaa homman. Samoin Alloybolzilta tuli kiillotetut rst pultit muualle koneeseen, niin saa lyyä kaiken uusilla osilla kasaan.
    Powermaticista sain laatikon takaisin huollettuna. Muutama lukkorengas tms sieltä oli puuttunut.. Uusilla tiivareilla ja suodattimella kasasivat ja laskuttivat 1500€ =D nooh taas apinaa koijattiin, mutta ompahan ehjä. Vielä vaan pitäis nuo linkkitangot päästä mittailemaan ja turaamaan uudet.
    Katon rungon sain myös pulverimaalauksesta. Uudet puuosat tuli siihen värkättyä 3mm kovalevyä kerroksittain laittaen sopivaan paksuuteen asti ja eristettiin mustalla sikalla, jottei pääse mätänemään. Kuvia voisin ottaa niistä, kunhan muistan ottaa kameran tallille mukaan.
    Laitetaan nyt yks huono kännykkäkuvakin kun eilen sain lattian maalattua kokonaan mustalla vasaralakalla. Helvata mikä homma oli hinkata kaikki pintaruosteet lattiasta pois.
    [​IMG]

    Ensi viikko olis melkeen kokonaan vapaata duunista, niin pääsee kasaamaan katon rungon ja sähköjä valmiiksi.
     
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Muutama viikko tässä lorvittu ja olis aika taas tehä jotain, jos meinaa vapuksi saada ajoon.
    Eilen tuli vanhat sähköt pienen mietinnän jälkeen purettua kokonaan pois ja kävin tänään hakemassa Herstiltä Rebelin 9+3 rodiboksin. Jotenki on vaan ihan HELVETIN paljon helpompi noista kasata autoon toimivat sähköt kuin tarkistaa kaikki vanhat johdot ja liitokset. Saatiin illan mittaan Takavalojen sähköt tehtyä ja huomenna olis vuorossa kojelaudan sähköt ja konehuone.
    Kuva vanhoista piuhoista purettuna.
    [​IMG]
    On siinä pien muutos käyny.. Ennen
    [​IMG]
    ja jälkeen
    [​IMG]
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    jostain syystä noita johtoja tuntuu olevan ja johtovirityksiä turhankin paljon ylimääräsenä. Hyvältä näyttää johdotus.
     
  17. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    ethän heittänyt vanhojen johtojen sulakerasiaa mettään, lunastan sen sulta jos et tartte
    -Jamppa
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    sulakerasia on tallessa. Laita vaikka osoite privaan, ni pistän matkahuoltoon
     
  19. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Hieno projekti sulla ! Itsellä '63 pontiac grand prix , joka myöskin rotohydramaticilla. Sen verran voin kertoa että tuo roton flexyplate eli se kytkimen näkönen hässäkkä on tod. Harvinainen palikka. Kerrannäin ebayssa ja harmittaa kun en ostanut. Itse olisin kiinnostunut noista sun osista, adapterista ja askista jos toimii. Koneen ja roton asensin mutta itselläalkaa olla rotoa mitta täysi..
     
  20. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Ja hei sulla kun on kojari irti niin pääskö lämppärin kennoon sieltä käsiks vai mennäänkö kyljestä lokasuojan takaa ?
     

Kerro tästä muillekin!