ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. capri30S

    capri30S 1st gear

    Aika hyvä prosentuaalinen alennus.. :)
     
  2. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Minä ostin joskus paikalliselta Volvo dealerilta Talbot Horizontin viidellä kympillä.
    Sovimme kaupoista ja myyjä odotti sitä viittäkymppiään. Olisitte nähneet ilmeen kun sanoin: Olisiko lainata viittäkymppiä.. :poff:
    No, laina onnistui ja auto vaihtoi omistajaa. Hyvä vehje oli, onhan se melkein Mopari. Myin parilla sataa ja maksoin velankin.
    Olin tosin töissä silloin samassa paikassa.
     
  3. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Eno oli ostanut ritsoja pois siitä pihasta aiemminkin (Niskan Auto, Imatra). Kaupat tehtiin pitkän kaavan kautta että melkein vitutti odotella, ensin tarjottiin 2 tonnia, juotiin toimarin kanssa kahvit ja poltettiin aski tupakkaa, haukuttiin romaanit jotka oli koeajolla pöllineet jostain autosta soittimen, sitten tarjottiin 2100mk ja sama kierros alusta jne. jne. En muista monen tunnin kaupanteko se oli mutta useamman kuitenkin.
     
  4. tedt

    tedt Gearhead

    Pikkutraktori kaupan ja ostaja soittaa: voisko tulla katsomaan ja vaikka heti. Noo minä, että: sopii tulla tunnin päästä. Ostaja: joo, menee vähän yli tuon tunnin kun saaristosta tulossa. Tiedusteli vielä, onko muita ostajia nyt tälle illalle tulossa, että varmasti ehtii paikan päälle. Meikä siihen, et: tuskinpa kellään niin kiire on ostaa ja voin sen sinulle pitää hollilla kun kerta viimeistään kahteen tuntiin on tontilla. No selvä, lähtee tulemaan. "Kaivoin" pihanperukoilta näytille ja laittelin traktorin muutenkin tulille, jotta hydrauliikka yms. ovat sopivan jouhevat toimiakseen ja katsoja pääsee testailemaan laitetta suoriltaan.
    No ei näy, eikä kuuluu +2h. Traktori seis ja sisään odotteleen. +3h soitan perään, ukko vastaa kuin olisi jo ollut maaten. Tiedustelin, että vieläkö menee kauan?? Ai juu unohdin ilmoitta, että en tulekaan.. Joo no kiitti hei!!

    Ei kyllä itselle tulis mieleen, jos juuri hetkeä enne on jotain sovittu, että a) päättä et ei menekään b) vielä unohtaa ilmoittaa. Olihan tämä koko keissi kuitenkin 6 tunnin sisällä..
     
  5. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Taas tuli muistettua luovarin tärkeys autoa myydessä.

    Myin leimaamattoman, ajokuntoisen auton hurjaan 130:n euron hintaan. Luovari jäi tekemättä, eli mulla ei jäänyt mitään dokumenttia kaupasta.
    Ostaja halusi auton ajaa siirtokilvillä pois. Autosta hajosi jotain matkalla ja se jäi tien päälle seisomaan.
    Ostaja kyllä soitti ja sanoi, että sinne jäi.

    2 viikkoa tästä ja minulle tulee ELY-keskukselta päätös, että pitää maksaa auton poishinaus.
    Minä kysymään ostajalta, että eikö se ottanutkaan sitä omiin nimiin/ vieny pois.
    Vastaus kuului " minulle tuli tästä niin paljon kuluja, että en aio enää mitään maksaa, jos jotain maksuja mnulle tulee, kiistän ne ja vien asian käräjille. Minulla on todistaja, että auto hajosi ja peruin kaupat repimällä paperit. Jos olisin tiennyt että auto ei kestä ajaa kotiin olisin vienyt sen trailerilla."

    Enpä ole aikaisemmin kuullut, että ostaja voi yksipuolisesti perua autokaupan vain paperit repimällä ja vielä yksityisten välisen kaupan.
    Ja miksi sitä autoa ei voinu hakea trailerilla sieltä, mihin se jäi, jos sellainen mahdollisuus kerran oli.

    Onneksi minulla oli kaveri mukana kaupanteko hetkellä ja näinollen minulla on todistaja, joka voi todistaa, että auto myytiin. Lisäksi minulla oli tiedossa ostajan nimi ja osoite, niin sain tehtyä luovutusilmoituksen.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Re:

    Tässä on asiaa 8)
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Täällä sitä vasta ihmeellisiä ostajia ovesta sisään onkin lapannut. Aika moni on tullut ostamaan yhtä osaa ja vieneet sitten tonnien edesta tavaraa mennessään. Tosin oikea laatutavara kyllä ostajansa löytää.
     
  8. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Ihmeellisiä ostajia liikkeellä. Luvataan soittaa tai palata astialle hetkisen kuluttua.

    Mikä vittu ihmisiä vaivaa? Luvataan, mutta eipä kuulu mitään jälkeen päin.

    Sanon suoraan millasia myytävät osat on, ja paskanaamat puhuvat puutaheinää soitan joojoo, palaan astialle joojoo.

    Vetäkää vittunne päähänne ja syvälle. Alkaa olemaan sellanen fiilis näissä hommissa että mieluummin vedän rälläkällä kaikki paskaksi kuin alan ilmoittelemaan täällä yhtään mistään.
     
  9. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Suomi on täynnä näitä " Juu-ei-kun-niin-nääs-kattos-kun-mää-nääs-kattelen-vaan-että-voisko-tai-saisinko-ja...Palaan astialle ym. tyyppejä."

    Mitä vaan myytkin, niin näitten kanssa on kiva asioida...
     
  10. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Siksipä ei ole järkeä varata kenellekään ilman varaus rahaa vaan myy ensimäiselle kuka tulee rahan kanssa hakemaan.
     
  11. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Nopeat syö hitaat, vaimitensenytoli :rotfl:
     
  12. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Ikinä ei kannata varata mitään. Se, että on sovittu näyttö tai ihan nouto tietylle päivälle, ei takaa vielä sitä että varaaja oikeasti tulee paikalle.

    Ja mitä ovat nämä tekstiviestillä/eri foorumien pikaviesteillä "hyviä tarjouksia" heittelevät? Olen tällaisia yhtä soittopeliä kaupitellessa taas nähnyt. Koska melko suurella todennäköisyydellä nämä eivät tule paikalle, olenkin vastannut näihin aina että tervetuloa. Yksikään ei ole ilmestynyt. Kuka tahansa kun osaa naamattomana huudella "hyviä tarjouksia", mutta se onkin ihan eri juttu ottaa puhelin kouraan ja sopia näytöstä.
     
  13. plymouth 64

    plymouth 64 3rd gear

    Ihmeellinen ostaja kait sitte minäkin, ilmotin auton myyjälle ostavani tuotteen ja sovittiin et varataan. Piti varmistaa vetoauto-kärri-kuski, auto ja kärri varmistu samana iltana. Yhteys myyjään et nää kunnos, kuski varmistu seuraavana päivänä, yhteys myyjään ja sovittiin haku lauantaille viikon päähän. Aion olla Lahdessa ens lauantaina yhistelmän ja rahojen kera, ostaa tuotteen ja rikastuttaa itä-suomee yhdellä avolla. Mun nimi maksaa taatusti enempi kun tuo auto.
     
  14. Jupe

    Jupe Gearhead

    Taitaapi olla niin että näin toimiessa oikea termi ei ole ihmeellinen, vaan suoraselkäinen, pisteet siitä.
     
  15. umpio

    umpio 3rd gear

    Tänään kävi pihassa yksi ihmeellinen ostaja... ABS -vian takia seisoksissa pari kuukautta ollut kauppa oli tarkoitus lyödä lukkoon tänään. Ostaja paikalle sovittuun aikaan, ja pikavilkaisu auton ympäri: "Ei tää nyt kyllä oo semmonen mitä mä läksin hakemaan". Ilmeni että kuvien perusteella oli kuvitellut auton olevan maalipinnaltaan täysin virheetön, ns. pakasta vedetty. Muutenkin höpötteli vähän omituisia; oli täydellistä helmeä etsimässä, mutta seuraavassa lauseessa kuitenkin totesi että yksikään käytetty auto ei ole ruosteeton :eek: Automaalauksen hintakaan ei ollut ihan tästä maailmasta, jolla väitti korjauksen syntyvän... Hinnasta ei ollut kiinni vaan siitä että maalipinnassa oli naarmuja, jotka olisi saanut peitettyä myllytyksellä ja/tai kliinerillä. Toivotin onnea etsintään ja lähdin aamukahville. Jos joku nyt tuntee omistavansa (mielellään mid sizen kokoisen) amiriikkalaisen avolavan, jossa on virheetön maalipinta ja muutenkin auto on kuin nygeli, niin minulta saa numeron... Niin, ja hinta pitäisi tällaisella helmellä olla reilusti alle kymppitonnin...

    Saatana mua huvita enää mikään, mää alan juoda kaljua :argue:
     
  16. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    mäkin tein tismalleen näin, mutta päivää ennen auton hakua myyjä ilmoitti kylmästi että perutaan kaupat ja jotain ihme horinaa.. niin pienellä varauksella kyllä jatkossa suhtaudun kaikkeen tähän osto/myynti toimintaan.
    no viikon päästä ukko halusikin taas myydä auton. ihmeellisiä myyjiä ketjussa tapahtumasarjaa vähän valotinkin.
     
  17. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Myin jo toisen Honda Civicin Bangladeshista tulleille "opiskelijoille" (mätkäily älä).Ainut ihmetyksen kohde heillä oli,eikö ole automatic indicators ? Selvisi paripäivää myöhemmin että yhden mätkäilijän vectrassa on kuulemma äytömätic indikeittörs....oli opelin vilkunpalautin rikki ja värkki vilkutti kokoajan kun rattia käänsi.Tätä poijjaat odotti siis civikiltäkin.Kaupat tuli visalla nostetuilla rahoilla kuitenkin.
     
  18. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eiköhän ne Leepun opeilla äkkiä vastaavan toiminnon Hondaan tuunaa..
     
  19. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Ihmiset jotka ei osaa kertoo suoraan asiaansa...

    Myynnissä läjä xxx-tavaraa

    -Otakko vaihdossa mitään?
    -Mitä sul ois?
    -Autohifiä :)
    -No autohifi on aika laaja käsite, kerro mitä sul on tai anna id ilmotukseen...
     
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Minäkin törmäsin suoraselkäiseen ostajaan. Uskalsi sanoa suoraan, että ei osta. Ei sitä perus niin-no-sit-6-7-viikon-päästä-jos-ottasit-vaihdossa-tai-vähintää-kotiovelle-pystysit-toimittaa -jargonia astioille palailuineen.
     

Kerro tästä muillekin!