Hot rod & rock show

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja jaketin, 22.4.2013.

  1. skipi56

    skipi56 3rd gear

    Jep oishan se hienoa jos ne kaikki ois näyttelytasoa mutta kun se on epärealistinen ajatus toivoakkaan tarvittavaa määrää kalustoa vuosi toisen jälkeen, siksi sitä tavan harrastajan kalustoa tarvitaan.
     
  2. JariV

    JariV 2nd gear

    No enhän mä sanonut että niiden kaikki tarvitsisi tollaisia olla. Tossahan oli puhe näyttelyautosta käsitteenä sikäli kun oikein ymmärsin ja siihen kommentoin.

    Mä tykkään itse katella kaikenlaisia vehkeitä, mutta mielenkiintoisempaa itselleni on nähdä ne vehkeet liikkeellä enkä paikallaan seisomassa. Mun mielenkiinto ja jaksaminen on loppunut näyttelyautojen tekemiseen ja nykyään teen autoja joilla on kiva ajaa. Keskityn siihen ajamiseen siis ja katselemaan kaikkia merkkejä ja malleja.

    Tänä aamuna töihin ajaessa samaan suuntaan meni kauhtunut tehdaskuosissa oleva joku pauttiarallaa 1964 4d sedan Chevy Impala tai vastaava josta näki, että se oli tuotu amerikkalasta ja vain katsastettu sellaisenaan mitenkään entisöimättä tai rakentamatta mitään (ainakin ulkoisesti). Sen liikenteessä olo oli mukavaa katsottavaa aamuruuhkassa.

    Ok, tää on offtopickkia kun ei varsinaisesti ole kyse mistään näyttelystä. Ei siitä sen enempää. Kaipa mun pointti tässä oli se, että kaikki riippuu vaan omasta asenteesta oli asia mikä tahansa. Nyt täällä keskustelu on vaan aika paljon hampaiden kiristelyä. Funtsin vaan että miksi niin ja mitä hyötyä siitä on kenellekkään.
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  4. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tuohon ainaiseen lipunhintavalitteluun auttaa yksi asia kummasti; kerhon jäsenmaksun maksamalla pääsee näyttelyyn ilmaiseksi. pääsee muuten treen swappiinkin, ja saa neljä kerholehteäkin kaupan päälle... vinkkiä vaan ja tervetuloa kerhon jäseneksi- ja PÄÄSEE TALKOILEMAAN halutessaan vaikka näyttelyitä rakentamaan.
    Muista se että tämäkin sirkus mahdollistuu pääasiassa jäsenten voimin ja ilman heitä se olisi huomattavasti ankeampi.

    ainoa mistä olin oikeastaan samaa mieltä kukkupillin kanssa että se oikeasti ruosteinen volvo tuuninkin jumppa alusta oli masentava, mutta se oli siis yksi ja ainoa joka mielestäni ei kuulunut (vaikka varmasti musiikki "kuului" hyvin) hallin sisäpuolelle. mutta kait siinä oli miljaarti lyöty paalua stereoihin
     
  5. jaketin

    jaketin Gearhead

    Sanonpa oman sanaseni vielä, yritän olla ymmärrettävä.

    Kun tulin halliin, mieleen tuli jotkut karnevaalit/ torikaupat, se jäi mieleen kaiken päällimäiseksi. Jotenkin oli näyttelytunnelma oli tipo tiessään. kaiken tämän keskellä tuntui autot olevan sivuseikka, määrä näytti vähäiseltä kaiken tuon keskellä.

    Hallissa oli myös tuo telttakylä, jossa joku elvis jäljitelmä lauloi. oisko hänet voinut siirtää esiintymishalliin?
    biker kerhojen, sekä romurekan ständit lisäsi ahtauden tuntua.

    Joku bb-janica, ns. turha julkkis raahataan myös sinne. Nämä tälläiset eivät mielestäni kuulu näyttelyyn.

    Autot olivat toki hienoja, kaikki kunnia rakentajilleen, hienoa työtä 8)

    autoista sen verran, että samaa mallia oli montakin kappaletta esillä, eri värisenä, Enemmän valikoimaa toivoisin. Tähän vaikuttaa tietenkin se, että mitä näyttelyyn tarjotaan.
    Olisi mukavaa, jos autot olisivat matoilla. Lienee kustannus kysymys. Mutta eikös nämä näyttelyt ole kultakaivoksia :poff:

    b-hallissa oli toki hienoja stereo autoja, mutta ne äänepaine autot menee multa hieman yli.

    Lipun myynnissä oli yksi ärsyttävä piirre, että jäsenkortilla sai alennusta vain yhdellä kassalla. Se opastus meni multa jotenkin ohi, meni väärälle kassalle. Eikö tosiaan joka kassalla voi saada alennusta korttia näyttämällä ?

    Noiden lisääntyneiden markkinakojujen+ muut asiaan kuulumattomat oheistuotteet latisti näyttelytunnelmaa, Ei tullut sitä fiilistä, että menen taliin ropaamaan autoa. Siksi tuntuu, että lippujen hinta ei kohdannut näyttelyntasoa.

    Näyttelyn toimitsijoille annan isoa kättä, kova homma on teillä ollut.

    tässä nyt joitain ajatuksia meikäläiseltä..

    Itse en ole käynyt oakland roadster showssa, mutta semassa muutamia kertoja. varsinkin sema on kovatasoinen, isolla rahalla rakennettuja, mutta huomattavasti VÄLJEMMILLÄ säädöksillä tehtyjä autoja. Kun meilläkin saisi samalla tavalla rakentaa, meidän näyttelyt olisvat kovempia kovempia, kun amerikan serkkujen :poff:

    saa lyödä, mutta ei naamaan..
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Pitäiskös kanssa kommentoida jotain. Tampereen näyttelyssä on itse tullut käytyä jo sieltä ennen Pirkkahalliin siirtymistä jostain 80-luvun alkupuolelta, että perspektiiviä kyllä siinä mielessä on.

    Käytiin lauantaina siellä katselemasssa saman kaverin kanssa jonka kanssa kävin silloin 80-luvullakin vielä kaiken lisäksi.

    Kalustossa oli paljon hienoja ja näyttäviä laitteita esillä, niinkuin aina on ollut, etenkin rodien määrä on Tampereella aina ollut runsas ja tasokin korkea. Siitä plussaa, kuuluu näyttelyn perinteisiin.

    Monta yksittäistä autoa kiinnittivät huomiota, kuten se hieno Gran Torino farkku, kahdella nokkapellillä varustettu Lincoln customi, älyttömän hienoja 1-kopan Camaroita, etenkin se ruotsalainen oranssi avo LS1-tekniikalla, joka oli lappujen mukaan myös myytävänä (vielä en ole siihen numeroon soittanut, olisihan sen voinut jättää Suomeen samalla reissulla... :D niin hieno se oli) sekä kullanvärinen Cadillac isoilla vanteilla ja LS1:llä joka sekin varmaan jakaa mielipiteitä, oli hieno kun se oli ihan kuin 1:1-mittakaavan "jada toys"-leluauto todellisuudessa.

    Se, mikä Tampereen näyttelyssä on vähän häirinnyt usein, niinkuin nytkin on se, että se vie aika paljon pois auton ja osaston näyttävyydestä jos siinä auton alla on vain hopeanharmaa lainapeite ja auto sen päällä ja ehkä muutama esine siinä sitten lisänä somistuksena, siinä ACS:n matot ovat tyylikkäämpiä. Kerhot ja auton omistajat voisivat näissä tapauksissa vaikka itse hankkia jotain mattoa tai kangasta siihen auton alle/ympärille, tekisi ison eron. Joillain toki olikin, mutta jotenkin Tampereen näyttelyyn on aina yhdistynyt mielessä tuo "hopeanvärinen pressu juoksuradan päällä"-tyyli joka ei ole hyvä juttu.

    Olen itse ollut monena vuonna rakentamassa isoa osastoa ko. näyttelyssä, jossa oli aina omat matot ja telineet, valot ym. rekvisiitat viimeisen päälle. Joskus myös palkittiin tästä hyvästä varmaan ko. kerhon osastoa. On muitakin tyylikkäitä osastoja näyttelyssä usein ollut, tänä vuonna ei ehkä niitä ihan huippuja näyty, edes Toijalan ja Valkeakosken kerhoilla ei ollut tänä vuonna yhtä näyttäviä tai hauskoja somistuksia joita on aiempina vuosina nähty.

    Ja tietenkään ei jokainen auto voi olla jokaisen lempityylinen, muutenhan näyttely ei olisi kuin sen yhden mieleinen... toisekseen näyttelyn järjestäjä ei voi valita vapaasti millaisia autoja on kyseisenä vuonna Suomessa valmistunut tai saatavilla nähtäväksi esim. Ruotsista tai USA:sta. Se on usein enemmän autojen rakentajien vastuulla, samaten kuin kerhojen.

    Minullakin on autoista ja niiden tyyleistä omat mielipiteeni, jotka ovat omiani eivätkä samanlaisia kuin suurimmalla osalla, tästä olen ihan ylpeä, mutta en tietenkään oleta että jossain näyttelyssä olisi vain sen laisia autoja esillä, tosin oma maku on kuitenkin sen verran laaja, että osaan nauttia eri ikäisten, eri tyylisten ja jopa eri maissa valmistettujen autojen näkemisestä.

    Ihan kaikkien autojen olemista näyttelyssä en silti itsekään ymmärtänyt, mutta jääköön tässä mainitsematta ne autot jotka minun mielestäni eivät olleet sen tasoisia että näyttely olisi ollut oikea paikka niille, joku cruising-tapahtuma ehkä paremmin tai joku ihan muu tapahtuma kokonaan. Kyllä tuolla muutamia sellaisiakin autoja oli. Mutta kun kuitenkin oli tarpeeksi sellaisia joita ei näe joka päivä niin se kyllä kelpaa.

    Harrasteparkki oli kuulemma täynnä kun itse olin tulossa, ehkä se olikin, niin ajoin sinne kiitoradalle pidemmälle parkkiin, ei se minua haitannut. Hienoja autoja oli paljon sielläkin. Lipunhinnoissa oli vähän epäselvää, kun oli netissä mainittu että lipun hinta on "kerhoille" 22e ja muille 25 e, mutta missään ei mainittu että mille kerhoille... ilmeisesti siis VAIN niille kerhoille jotka olivat näyttelyssä mukana osastolla, tämä olisi hyvä myös mainita lipunhintainfossa. Itselläkin oli neljä kerhokorttia joista vain yksi kelpasi lippukassalla alennuksen saamiseen. Se kelpaavien korttien lista kun oli vain ja ainoastaan siellä sen yhden lippukassan sisäpuolella, siinä kävi sitten koko ajan järkkäreitäkin kyselemässä että käykö sen ja sen kerhon kortti alennukseen, tästä pitäisi olla selkeät ohjeet jossain minkä kerhojen kortit kelpaavat.

    Ja siitä konserttipuolesta olisi voinut olla hallin oven läheisyydessäkin se ohjelmalista aikatauluineen näkyvissä. Jäi tälläkin kertaa itseltä kaikki bändit katsomatta (no hevisaurusta tuli nähtyä sen verran että käännyttiin saman tien takaisin ja putous-komiikkaa tuli katsottua pätkän verran.

    Pääsääntöisesti kyllä näyttely oli sitä mitä olettikin, tosin ihan kaikkia osastoja joita siellä olisi käsittääkseni pitänyt olla ei löytynyt, tai ainakaan me ei löydetty... tai osattu yhdistää.
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    onneks mun ei tartte tähän itkeä eikä ruikuttaa mitään, vaikka paikan päällä käytiinkin.
    Ulkona aina näis tapahtumis on hienoja autoja, mut jos osat vaihdettais oisko ne taas ulkona olevat hienompia.
     
  8. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    taas hieno näyttely ja eritoten "mopojen" monipuolisuus hämmästyttää joka vuosi. En ymmärrä noista juuri mitään, mutta kummasti niitä jaksaa katsella ja bongata yksityiskohtia.

    Rodien suuri määrä on toinen joka vie Tampereelle. Tosin niissä kaipaisin enemmän ugrilaisia kotitallituotteita kuin Ruotsalaisia vimpanpäälle rakennelmia, mutta monipuolisuus on aina plussaa.
    Ja siihen eurokalusto ja ei niin kiinnostava mutta perspektiiviä tuova Drifting/Tuning josta löytyy kädentaitoja kun malttaa katsella. Tuolla oli hyvin tilaa eikä näkynyt liikaa tyttöjä häiritsemässä. Mielestäni hyvin vastinetta rahalle tänäkin vuonna. Vaikka työttömänä tuo ei ole mikään pikkusumma.

    Se mitä kaipaisin, niin lisää infoa autoista. Onko entisöity/rakennettu ja koska ja minkälainen historia? Nytkin tuolla oli paljon mielenkiintoisia kuten se DeSoto (?) jossa oli jonkin varmaan kotimaisen listasepän tekemät alumiinilistat ovenpielissä sekä vanha maalipinta. Hienoa tekoa nuo listat ja noista olisi halunnut tietää lisää, onneksi ei oltu entisöity originaaliksi, tuollaistahan se oli 80-luvulla.

    Kerhomaisuus tuo tuonne oman säväyksen joka on Helsingistä tipotiessään, juuri kai ne alumiinipressut joiden päälle saa jopa astua kuvatessaan, toisin kuin eräskin kieltotauluilla koristeltu arvomatto joka pakotti katselemaan kauempaa.

    Omasta mielestäni kaikki vimpan päälle entisöidyt miljoona kertaa nähdyt tusinamuskelit voisi heivata pois eikä muutkaan "oikeat" näyttelyautot oikein kiinnosta jos rakentamisessa ei ole poikkeuksellista ideaa. Kädenjälki saa näkyä virheettömyys on toisinaan tylsää. Mutta Tampereelta löytyy juurikin noita rakenteluideoita kun jaksaa katsoa, kaikki ei ole vain sitä 5 sekunnin silmäkarkkia.

    Mutta viimeisin taas oma mielipide toki kaikille pitää olla tarjontaa. Suuri yleisö kaipaa sitä pikafiilistä ja kromia mutta onneksi Tampereella ei ole uhrattu tasoa vain tuon hyväksi.
     
  9. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  10. FinalFins

    FinalFins 3rd gear

    Aina noissa näyttelyissä on jotain katseltavaa, joskus enemmän, joskus vähemmän. Kun noissa on tullut 30 vuotta kierreltyä, ei sellaisia jalat alta vieviä juttuja enää oikein tule vastaan, mutta kyllä tuo ihan hyvä näyttely oli tälläkin kertaa.
    Mutta pitemmittä puheitta linkki kuviin:
    http://finalfins.kuvat.fi/#/kuvat/Hot+Rod++Rock+Show+2013/
     
  11. Admiral

    Admiral 3rd gear

  12. NikkeNakkertton

    NikkeNakkertton 1st gear

  13. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Josko vielä kaivelisi näin vanhoja ja menneitä asioita ja vastaisi tuolle joka ehdotti että maksaa kerhon/kerhojen jäsenmaksun niin pääsee ilmaiseksi sisälle.
    Joo,rahahan vaan siirtyy minulta kerholle samalla tavoin,huomaatko,ei yhtään halvempaa.
    Mikäli kyse Tre kerhoista niin hiukka kaukana että saisi jotain vastinetta illanvietoista,ruuvaustiloista tai swapeista,sorry muuten kyllä liittyisin varmaan johonkin siellä.
    Mikäli kyse yleisluontoisesti FHRA,älä unta näe!
    Parempi kun en sano ääneen mitä koko organisaatiosta ajattelen tavallisen itse tienaavan+maksavan näkökulmasta ja aikoinaan jäsenmaksun maksaneena.
    Eivätkä muuten vaivaudu tulemaan landelle mieluusti,ellei nyt krääsää myymään tyhmille pöndeille johonkin powerparkkiin ja naureskelemaan että miten täälläkin voi joku asua...haiseekin lehmiltä koko kehä3 ulkopuoli.
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    1. Oisko aika jo herätä?
    2. Käy päästään kissa ulos.
    3. Avaa jälleen sun lempparisaitti Suomi24.fi

    Siinäpä eväitä onnistuneelle päivälle.
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Cocco, aiemmin kehuit löytäneesi muijan millä on paalua, ei tarvinnut kuin romut siirtää hänen tontilleen, nyt kehut kuinka itse maksat kaiken.. Jep jep.
    Jos sun asenne on Helsinkiläisiä/eteläsuomalaisia kohtaan tuollainen, olisiko aika katsoa peiliin?
     
  16. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    .....
     
  17. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    On tainnu taas eräät ottaa puuha pussista perjantai juomaa... Hei kökköpil ,mä maksan ihan mielelläni paikallisen kerhon halvan jäsenmaksun ja ei tee tiukkaakaan. :wink: Ei ole elämä muutamasta kympistä katos kiinni. :rotfl: Kun asun pienien etäisyyksien äärellä niin ei mee katos kaikki rahat bensaan. En käy kerhotallilla,en käy swapeissa koska ei siellä ole e-body roinaa,enkä kyllä käy illan vietoissakaan.. Mutta silti joka vuosi he rakentavat mahtavan näyttelyn ja voin tukea kyllä muutamalla eurolla toimintaa. JA voin tukea kyllä hesalaistenkin näyttelyä. :lol: Jos haluaa kaikkea haukkua ja muutenkin olla perusnegatiivinen niin nuo yllä olevat kehotukset esim menemisestä ulkoileen niin ovat ihan hyviä neuvoja. Jos vituttaa niin juo vaikka itsensä sit mukavaksi. :rotfl:
     
  18. raggar

    raggar 3rd gear

    Olihan tuo ihan jees näyttely.

    Jos nyt jostain pitää nurista, niin tietysti lipunhinnasta ja tuninkipuolen mekkalasta (oli aika nopeesti kierretty.)

    Pyöriä oli paljon ja kovatasoisia.

    Kuvatkin sain laitettua:

    http://raggar.kuvat.fi/kuvat/2013/Hot+R ... how+27.4./
     
  19. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toi tuninkipuolen mekkala oli kyllä perseestä, sai samassa hallissa istua 2 päivää ja alkoi se sama komppi tulemaan jo korvista ulos. Mökälle vois olla se oma hallinsa, se missä keikatkin ovat. Voisivat ovien takana pitää ääntä niin paljon kuin haluavat...
     
  20. Mikki67

    Mikki67 3rd gear

    Kieltämättä se jumppahumppa alkoi jo puuduttaa loppuajasta, me nimittäin oltiin siinä vastapäätä niiden kahden rääkpyörän voimin :argue: Muuten hyvä meininki, ihmisiä kiinnosti ja kysymyksiä riitti. BAS BAS BAS BAS BASsoa lukuunottamatta jäi hyvä fiilis, kiitoksia järjestäjälle.
     

Kerro tästä muillekin!