Katujätkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja max, 12.12.2011.

  1. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tuli sitten tänään tuupattua Camaro takas verstaaseen ja sulamaan. Pääsee tätäkin projektia edistämään. Myös moottorin laitoin sulamaan.

    Ei tainnut ihan tän vuoden vappuajoihin ehtiä :D
     
  2. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tänään saatu mallailtua konepeltiä sopimaan etumaskin ja lokasuojien kanssa. Vielä katella etumaskin alalippa paikalleen, niin sittenhän sitä vois ehkäpä jo alkaa pakkelia levitteleen pahimpiin paikkoihin.
     
  3. hlappis

    hlappis Gearhead

    Camaroon tuli tehtyä tuossa lopputalvesta lievä "budjetti" motti.
    eli lähtökohtana oli perus 010valunen stanu 350cid motti.
    [​IMG]
    ruostetta,pykälää ja paskaa.
    pari kolme kertaa kuumalla painepesurilla putsaus sekä käsinpesu fairylla jne.
    [​IMG]
    [​IMG]
    hoonauksessa käytin jotain halpaa kolmijalka hoonia.

    männiksi hommasin vakiot flattopit kankineen mitkä oli pesty ihan pesurissa ja koko setti makso kaikki 50e.
    [​IMG]

    Vortec 062valuiset kannet ostin samalla reissulla.
    [​IMG]

    sekä uudet männänrenkaat ja laakerit+muuta tarvittavaa.
    [​IMG]
    [​IMG]
    laakeritkin ihan laatukamaa :lol:
    [​IMG]
    laatikollinen tarvittavaa kamaa kasukseen ja nokaksi tuli Compin xe262.
    imariksi airgap kopio.
    [​IMG]
    kansiin vaihdoin jäykemmät singlejouset sekä uudet retskut,samalla vähän siistin kanavia kansista.
    [​IMG]
    [​IMG]
    motti aikalailla jo läjässä ja kasuksen jälkeen käytin mottia pukissa ja tsekkasin ajoitukset,vuodot sekä kilinät,kolinat...mitään fatalia ei ilmenny :D .
    [​IMG]
    ei muutakuin vanha pois ja "uutta" tilalle.
    [​IMG]

    turbiiniksi vaihdoin käytetyn B&M tuotteen,stallia 2800-?
    [​IMG]

    pari päivää myöhemmin motti jo puksuttaa ja Camarokin jo katsastettu
    [​IMG]
    [​IMG]

    ja tuossa videoa puolella kaasulla hiekkasella tiellä leikkimistä.
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cNrfDXS7HFs
     
  4. Make.S

    Make.S Gearhead

    Tähän hlappiksen camaroon on kyllä saatu stuukki kohilleen, oikein komia laitos.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Hyvin näyttäs vetävän jo tollasella kevyellä virityksellä ja hieno on kyllä autokin
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Paljon sulla Naumasto on keulaa pudotettu?
    Droppi akseleilla vai jousilla tehty madallus?
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mulla?Ei kai yhtään.En ite oo sille ainakaan mitäåän tehny,mut kyllähän siinä semmonen lievä etukeno on.

    Ettet erehdy niminerkistä nyt??!
     
  8. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Vieläköhän sitä tälle kesälle saisi auton ajokuntoon??
    Apurunko, ja sekalainen kasa muita osia sai putsauksen jälkeen pari kierrosta Inertaa niskaansa ja nyt niputusvaihe menossa.
    Eturipustukset taas jo jotakuinkin nipussa, tukivarsissa uudet pallot ja urtsipuslat, loppuunajetuttujen nestepatukoiden tilalla uudet kaasut.
    Alkaiskohan löytymään tunto tiehen.

    Seuraavaksi levyt, satulat jarruputket, -letkut, ym. ym....

    Mites, kannattaako kone ja laatikko kasata ensiksi valmiiksi apurungolle kyytiin ja tuupata paketti auton alle, vai laittaa ensin apurunko kiinni ja vasta sitten ruuvata tekniikka paikalleen?
     
  9. Frösä

    Frösä 2nd gear


    Minä mistään mitään tiedä, mutta jos keula on purettuna ettei edessä ole mitään, niin kai se olisi helpompi valmiiksi paketiksi kasata ja sitten tuupata häneen?

    Mutta jos keula on kasassa, niin sitten voi ehkä olla ahdasta tiputtaa kori apurungon ja tekniikan päälle?
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Jos sulla on keulapellit irti,niin kyllä mä sen "kasettina" työntäisin alle.Huomioi kohdistusreiät,jolla saat apurungon suoraan suhteessa runkoon.
     
  11. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Se tuli itellekkin mieleen, että ensin niputtais koko paketin apurunkoon kiinni. Ja tuuppais sit pakettina alle, laittais koripuslat kiinni ja sit alkais vasta kasaamaan keulan pintapellit päälle.
    Mut veteleekö veltttoa koria noin päin laitettuna johonkin suuntaan, niin ettei palikat osu kohdalleen??
     
  12. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Mitä kohdistusreikiä muuten tarkoitit?
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jos tekniikan kasaa ensin apurunkoon, niin kannattaa laittaa vaihdelaatikon kannattimen kiinnityspultit runkoon oikein päin eli pultit alapuolelta ja mutterit päälle.

    Tähän asiayhteyteen sopiva kysymys jos jollain käytännön kokemusta: mahtuuko Munchie 22 pudottaa autosta alas sb:n takaa irrottamatta laatikon kannatinpalkkia apurungosta?
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Vespa,Googleta "Camaro Subframe Alignment" niin homma selviää kyllä.
     
  15. fmila

    fmila Gearhead


    Ei ainakaan pelkkä laatikko mahdu putoamaan ilman palkin irroitusta (ei 1- eikä 2-gen. Camaroissa). Mut siitä en oo varma kuin kävis yhdessä kytkinkopan kanssa? 1-gen. ei mahdu kopankaan kanssa, kun siinä on rintapelti lähempänä konetta kuin 2-gen.Camarossa.

    Ongelman tekee toi kytkinakselin pituus. Laatikko ei mene tarpeeksi taakse, et sais kytkinakselin ulos kytkinkopasta.

    t.AM
     
  16. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Kiitos Antti vastauksesta.
     
  17. vespa68

    vespa68 Gearhead

    ok, tänks.
    Ristimitoilla meinasin muutenkin sihtailla, mut näkyi löytyvän lisävinkkejä.
    Taitaa olla helpompi laittaa ensin ruoto suoraksi ja sit vasta lastata painoa päälle.
    Melkein on sitä vailla, että pudottais apurungon pyörilleen.
    Yks prkleen ilmausruuvi on niin jumissa ja nylppääntynyt, että se pitää yrittää hoitaa ensin kuntoon. Ehjänä sitä ei enää saa irti, toivottavasti jarrusatulan saa vielä pelastettua. Yksi hylsy Jo halkesi ja yksi kovametallinen vääntötappi meni poikki. Pykälää paksumpi tappi porattu ja lyöty ruuvin jämään kiinni. Seuraavaksi vielä entistä kovemmin lämpöö ja kokeilla irtoisko.
     
  18. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Nyt olis raato taas neljän pyörän päällä.
     
  19. hlappis

    hlappis Gearhead

    mites täällä on näin hiljasta?
    onko Camarot ajossa vai ojassa?
    tuossa edes muutama keväinen/kesäinen kuva cämärosta.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    paskamotti on toiminut yllättävän hyvin vaikka välillä saanu kyytiä aika lailla.
    seuraavaksi olis vuorossa putkiston muokkaus pienemmäksi ja lähemmäksi pohjaa jotta perseen voi madaltaa.
    mikäli vaan jossain välissä ehdin,koska nämä Moparit vievät aikaa ja rahaa tällä hetkellä :-?
    [​IMG]
     
  20. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    No jotain projekti kuvia olis mut sen jälkeen kun kuvablogi meni kiinni tai jotain niin ei oo jaksanut enään siirtää kuvia muulle... Camaro clubin sivuilla on se hyvä puoli muunmuassa että sinne voi ladata kuvat suoraan omalta koneelta!
     

Kerro tästä muillekin!