Aspen asiaa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Perniö, 23.9.2008.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    ^ eli poistetaan tarpeettomana :D
     
  2. nixon

    nixon 3rd gear

  3. Barracuda-65

    Barracuda-65 3rd gear

  4. mairouya

    mairouya 1st gear

    Hei, kaverit, älä missaa suuria myynnissä joulupäivänä, korkealaatuista + free shipping + alin hinta + nopea toimitus = paras valinta: http://c7r.de/D566
     
  5. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Mites muilla näyttää aspenin lämpömittari kun normaalit lämmöt? Tossa mun vehkeessä se nousee n. neljänneksen. Pitäis varmaan olla siellä puolessa välissä?

    Eikä tuo nyt oikein lämminkään ole pitäis vissii termostaatti vaihtaa ja tarkistaa tuo kenno jos tukkeessa sisältä/ulkoa.

    Ja sitte semmone vika ollu tuossa aina että kun on parkissa vähänkin kauemmin, 24h tai enemmi ni ei meinaa lähtä käyntiin. Kesät talvet sama juttu. Hörähtää ja se on siinä, pitkä startti ja taas mennää.. Vuotaako bensalinjat tyhjiksi? vai mikä vois olla??
     
  6. grantorino

    grantorino Gearhead

    Nuo ovat ominaisuuksia Aspenissa, myös viisarin vahvuuden yli neljänneksen nousee lämpömittari.
    Jos ajat päivittäin, lähtee hyvin käyntiin mutta useiden päivien käyttämättömyyden jälkeen vaatii enemmän starttia. Varmaankin bensiini valuu takaisin tankkiin, luulen että mekaaninen polttoainepumppu päästää läpi useiden päivien seisomisen jälkeen. Se varmaan riippuu siitä mihin asentoon pumppu on jäänyt moottorin pysähdyttyä.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    samat hommat mullakin, eli kuuluu kiesinmalliin?
     
  8. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tästäkin mallista saa tuon vian pois eheällä pensiiniputkella ja toimivalla bensapumpulla.
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    tahtoo noi uudet pumputkin olla vähä sellasia että joko toimivat tai sit eivät? aspeniin tosin en ole sitä investoinut vielä :wink:
     
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kyllä uudet pumput ihan toimivia ovat jos vaan kalvo on ehjä. Yhteen Aspeniin olen vaihtanut uuden mekaanisen pumpun koska poistin entisen omistajan laittaman sähköpumppu virityksen.
    Halpa investointi uusi bensapumppu, n. 30euroa.
     
  11. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    No mulla on uus pumppu, tai n.5000kilsaa ajettu.
    Ostan motonetistä sellasen venttiilin toho letkun väliin ja kokeilen että toimiiko...
    On noi ajot niin lyhyitä ja vähäisiä että akku kyykkää kyllä heti ku vähänkin kovempi pakkanen, ku joutuu 20sekuntia vetää vetoa että pääsee sen 3kilsaa.

    Toi lämmitys vielä askarruttaa? pitäiskö 1980 supersix sedanin olla kylmä vai lämmin talviauto? mulla tuntuis olevan nyt sellanen haalea..
     
  12. kotr

    kotr 3rd gear

    kohtuu lämmin kyllä!
     
  13. grantorino

    grantorino Gearhead

    Aika lämmin -15C asti, sen jälkeen haalea. Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla uudella lämppärinkennolla, nämä vanhat kun ovat jo yli 30v vanhoja ja varmaankin jonkin verran tukkoisia.
     
  14. 69

    69 Gearhead

    Termostaatti tietty vaikuttaa, meillä oli 91 asteinen ja sillä lämmöt aikatarkkaan puolivälissä, talvellakin. Kesällä vedin asuntovaunua ja laitoin 82 asteisen, tänään 11km työmatkalla nousi vaan neljänneksen vaikka oli pahvia maskin takana.

    Se Woiman tunne, kun kahdeksankyt luvun nokian 111 hakkapeliitat puri jäiseen asfalttiin..
     
  15. lumlum

    lumlum Gearhead

    Tää on just näin. Toi 82C - 91C ero on valtava. 82-asteinen termari on kyl käytännössä ihan kesäkäyttöön. Ajoin viime kesän sillä ja ostin jo vakiotermarin ensi kesää varten. Auto kävi turhan kylmänä, eikä lämpöäkään sit oikein riittänyt. Vakiotermarilla Aspeni on nimenomaan vanhan koulukunnan sauna.
     
  16. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Lämmitysteho parani kummasti kun vesiletkulla huuhtelin kennoa molempiin suuntiin. Tuli sellasta ruskeaa liejua vaikka nesteet on ihan kirkkaan vihreät!
    Eile laitoin vielä jotain radiator cleaneria ja ajan vastoin ohjeita pariviikkoa, ja vaihan sitten vasta nesteet, ja uuden 91asteisen termarin. jos vielä paleltaa, ostan karvahatun ja muut asian mukaiset varusteet..
     
  17. lumlum

    lumlum Gearhead

    Vaihdoin supersexyyn takaisin ton vakkaritermostaatin ja puhdistin samalla termarikotelon sinne pesiytyneestä "syövästä" eli valkoisista, pehmeistä rakkuloista. Liekö vesijohtovesi vai Kiinan jäähdytin tehneet tehtävänsä. Kunhan eivät olisi vesikanavat tukossa...

    Saa :webmaster: :poff: :wc: :soosoo: n tarvike "uusi" jäähdytin on aiheuttanut tuhat murhetta enemmän kuin alkuperäinen "lähes loppu" ollut syyläri.

    No, lämpöä piisaa taas, oikealla termarilla. Tuskin slänttikään huonoa tykkää...
     
  18. Juspen

    Juspen 1st gear

    Aspeni tuli alle '80 .225 supersex kyseessä, pientä laittoa se vaatii vaan..
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    onko kellään ylimäärästä ehjää tuulilasia??
     
  20. kotr

    kotr 3rd gear

    Uus ei ollu pahan hintanen.reilusti alle kakssataa
     

Kerro tästä muillekin!