305 piristelystä taas kerran kyselyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja impala-63, 22.1.2013.

  1. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    jos on kuppia männänpäässä niin ei kyllä tuu 9.5 ruttuja, noin lonkalta heitettynä.

    Edit.

    Tai voi tulla jos on plaanattu nolladekkiin, mutta sitten et voi laittaa 0.015 tiivisteitä.
     
  2. idiot

    idiot Gearhead

  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Sorry, kyllä se varmaan oikein on. Olis tarvinnu laskee ennenkuin alkaa ulkomuistista vänkäämään.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Dynaaminen kompressiohan on hyvä lähel seiskaa/kasia mun muistakseni. Hyvä kone tosta tulee.
     
  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Onko kellään tullut päivityksiä tähän aiheeseen?

    Itse hommasin nyt sitten XE262H nokan ja kanavat kohdistettu ja siistitty. Kone on nipussa ja odottaa vielä että saisi jostain hihnapyörät kampuralle ja pitkälle vesipumpulle.

    Kansitaso vaan pyyhkästiin suoraksi ja tuli uudet seetit, .015" paffi.

    Tuli nyt hommattua se 200R4 lootakin yleisön painostuksesta, mutta pitäisi rempata se.
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuli tuossa pihaan Caballero 305 motilla, nokka vaihdettu sekä peltisatsit, siinähän ne kulkupuolen parannukset onkin, paljon melua tyhjästä :D

    Barum pitäisi saada sulamaan katuun...
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Jos puristukset on vakiolta 9.0 tai 9.5 niin mitä ne mahtais olla ohuella kanspahvilla sit? Onko hirveetä vaikutusta pelkällä pahvilla?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos verrataan .040" ja .015 pahvia niin vaikuttaa n. 0,5 yksikköä puristuksiin, kannattaa hyödyntää.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kuulemma tuohon Habaneron 305 voimamyllyyn on astutettu 400:sen hatut... Alkaa tuntumaan hyvältä puristussuhteelta ahtamiseen.
    Tai jos kuitenkin sen 350 alakerran metsästäisi tuohon.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    veneeseen just tein tollasen rutunnoston .015 tiivisteellä ja otin myös kansista 0,2mm sekä dekistä 0,2mm pois. kannet on 305:sen omat 1,84/1,50 58cc, portattu ja siivottu ja 30ast kulma pakovenoissa ja 1,6 rollertipit sekä uudemman mercruiserin rullanokka 204/212 .050, nostoa jotain .450 muistaakseni. imusarjaksi performer. toi paatti kulki aika raikkaasti vakionakin,lähipäivinä selviää oliko noista mitään apua mihinkään :odroll:
     
  11. kapteeni

    kapteeni 1st gear

    10,3:1 puristuksillakin muutaman tuhannen kilometrin kokemuksella
    xe-268h on aivastuksen raju 310kuutiotuumaan.

    väitän että paras nokka kolmenollavitoseen on xe-262h jos puristukset
    ylittää ysin. xe-256 varmasti hyvä myös.

    toi mun kone on ainakin sellanen et se ei ihan vedä alle 2k mut
    kierroksia on yläpäässä liikaa vakioalakerralle(yli 6k).

    ja kansina 601,imari RPM, pelisarjat ja holley.
     
  12. kapteeni

    kapteeni 1st gear

    ainiin ja alipainetta tuottaa 10-12hg/in riippuen millä tuulella se sattuu olemaan. 256:sella tuottais varmaan yli 15 helposti. ja vois toimiakkin.
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Tuo sama 268 nokka on myös itsellä, jarrujen tehostuksesta ei tietoakaan, alavääntö kateissa... No joo, kyllähän se kiertää, mutta ei siitäkään ole hyötyä kun ei sitä voimaa ole tarjota niiden kierrosten kanssa.
     
  14. Chevy_Nova

    Chevy_Nova 1st gear

    Osta multa stroukkeri 305:nen --> 334 cid kaikilla uusilla osilla ja kampea vanha malmikasa pois... tulee sitä voimaa ja vääntöä...Rodikone kun lohkossa lukee reippaasti 5.0L...
     
  15. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Heh, huima tilavuus ^... Josko kuitenkin jonkun väsyneen 350 alakerran metsästäis ;)
     
  16. puna niska

    puna niska Gearhead

    Mistä hommasit sisu kalut strokeriin joskus mietin samanlaista myllyä ja mitä makso.
     
  17. kapteeni

    kapteeni 1st gear

    sopii noi 3.75 kampiakselit kolmenollavitoseen yhtälailla. ja kanget.
    eli 383 strokersarja on kolmenollavitosessa 334 kun lohko on .30 ylikoossa.

    ja btw mikkis, tiedän tunteen. yllättävän kovin 305 kiertää 268:lla, mutta ei siitä verratonta iloa silti riitä:D(paitsi ehkä mikkikansilla jos löytäis jostain pattipäämukit ja vahvistais alakerran 7k kiekoille passeliks)
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No nyt on käyty tänään penkissä BB Motors:lla Lahdessa tuollaisella kokoonpanolla:

    Kone vm-80, kannet 416, koko roskalla ajettu 80tkm eli likimain uusi.
    Performerin imusarja, 600 edeli, hei jakaja, 2,5" pukinsarvet, 2,5" tuplaputkisto simonsin pöntöt päissä, uudet tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä, 0.15 paffi, kanavat kairattu/siistitty ja kohdistettu, XE262 nokka.
    Auto on -63 Impala, TH200R4 loota.

    Teho takarenkailta 142Kw (193Hp)196.5Km/H 3-vaihteella
    Vääntö 280Nm 4860rpm
    Max vääntö 291Nm 3841rpm
    Olisko kone n. 240-250Hp?

    Onko nyt yhtään linjassa mitä pitäisi tulla? Onko hyvä vai huono tulos??
    Lappukin löytyy!!
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eikös noi takafillaridynot kerro suoraan konetehon tuloksissa, siis laskennallisen tuloksen takafillaritehosta.
     
  20. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    ei lue kuin wheel power.
     

Kerro tästä muillekin!