Mersun ohjaus " kolisee " ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja jokihai, 19.4.2013.

  1. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Kyseessä W210 -00 2.7 CDI automaatilla varustettu yksilö. Kaveri vaihtoi hetkeksi toisen rengassarjan alle ja kun vaihtoi takaisin autossa olleen setin, niin välittömästi alkoi vika. Nopeus, kiihdytys tai jarrutus ei vaikuta ääneen. Pelkästään ratin kääntely aiheuttaa äänen. Tuntuu kuin jotain olisi irti. Olemme käyneet kaikki läpi ja mikään ei ole löysällä tahi vioittunut. Ohjaustehostimen nesteet on kunnossa. Mistähän moinen ääni voisi aiheutua ?
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Vähän tarkempi analyysi millaista kolinaa ja missä tilanteessa ilmenee , mutta yleisin noissa on noi alapallot mitkä väljistyy ( maksaa n.20-30€/kpl ) ja helpot itse vaihtaa . Voit testata rengasraudalla , nosta auton pyörä ilmaan tukivarresta siten että rengas pysyy ajoasennossa ja on ilmassa että saat raudan pyörän alle , jos väljää tuntuu selvästi pystysuunnassa . Jos nostat auton esim.kyljestä tunkin kohdalta jousi painaa tukivartta niin että välys ei tunnu . Toinen yleinen kohta noissa on kallistuksenvakaajan runkohelat ja päät(koiranluut) noi kun katsot uskon että kolinat häviää.
     
  3. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Syykin muuten löytyi kolinaan. Vasemmalta puolelta edestä ja takaa jouset poikki. Nyt uudet tilalla joka nurkassa ja taas kovaa ajoa 8)
     

Kerro tästä muillekin!