Firebird/camaro tulpanjohtojen vaihtoaika...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja vinkkeli, 14.5.2013.

  1. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Paljonko menee aikaa uudehkon (ehkä vuosimallia 2000) v8 firebirdin tulpanjohtojen vaihtoon.

    nimim: kädet punottaa...
     
  2. pumpuli

    pumpuli Gearhead

    Onks tää joku kisa vai huviksesko kyselet . Nopea tekee vähän nopeammin ja hitaampi vähän hitaammin,luulisin kuitenkii et kolme päivää riittäs ?
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos nyt aloittais niin ois ne varmaan ruisinkeihin mennessä vaihdettu?
     
  4. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    no itseasiassa kun kysyt, miksi kysyn ,niin oikeastaan ihan huvikseni, aattelin vaan mitä ottaa aikaa ammattimieheltä kun ne vaihtaa.
    Tarttis laskuttaa asiakasta ,enkä kehtaa ihan kokoajasta velottaa ,kun oon tällanen harjottelija vaan...

    eli paljonko menee aikaa nopeammalta mieheltä?
    Mulla meni viitisen tuntia.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tuo tieto löytyy oppaista mitkä kulkee pohjois-amerikassa nimellä labor guide. Niissä kerrotaan minkä verran mihinkin hommaan saa mennä aikaa. Mulla on ihan paperiopuksesta kopioitu mun suburbanin ohjeajat, joku 40 sivua.
    Kätevä kun harkitsee johki hommaan ryhtymistä.
    Niitä on erilaisia online versioita, tiedä sit vaihteleeko ne vai ei.
    Katsoin yhdestä melko virallisesta lähteestä vm 2000 firebird 5.7 koneella; 1.5 tuntia / puoli, jos PFI (joku ruiskuversio?) varustettu niin lisää 0.3 tuntia/puoli.
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Kiitos tästä tyhjentävästä vastauksesta, täytyy tutkailla nettiä. Nyt löysin ainoastaan ohjeen jossa kerottiin, että jos ei poista tulpanvaihtoa varten pakoputken Y-putkea voi varautua isolla paketilla laastareita :D
     
  7. 4/floor

    4/floor 1st gear

    Jos on nosturi käytettävissä että pääsee suurimman osan asettelemaan alakautta niin parisen tuntia. Ja jos ei ole nosturilla niin kokopäivä siihen menee jos ylipäätään hermot kestää.

    Omalleni en edes yritä enää tulpanvaihtoa yms ilman nosturia.
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Kuskinpuolen venkosin pukeilla, sit meni hermo, ja järjestin nosturin tyhjäksi, et sain repsikanpuolen laitettua siinä.
     

Kerro tästä muillekin!