buick riviera 63-65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tomperi, 7.1.2003.

  1. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Ainoan kerran, kun olen tuon kuuskolmosen kulutusta mitannut noin suurinpiirtein, niin samansuuntaisia lukemia tuli:

    Matka: 320km
    Gasoa kului vähän reilu 3/4 tankillista eli noin 60-70 litraa.

    Se on tuon Rivieran janoisuus jotakuinkin "napollinen ja paukahdus" -luokkaa, kuten appiukko joskus osuvasti totesi.
     
  2. RivO

    RivO Gearhead

    Olen päässyt maantiellä 250 km n. 60mph 14 l/100 kulutukseen. Sekalaisessa ajossa(50/50) vie nyt n.20L/100km. Kaasarina on tuo alkuperäinen, eli onkohan joku 500:nen
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei ot koska auto Buick Special Riviera Convertible. Motteina 401 ja 425 Molopäitä ja Dynaflow ofkoos. Eipä niitä tarkasti mittailtu, mutta 20 ja yli se vei. Kerran mitattiin tarkasti pitkän viikonlopun jälkeen sunnuntaina Forssan pick nickissä kun tankki oli tyhjä ja rahat.. ..syöty. Vikat rahat ja kolehti essolla kiertämään ja saatiin 24 litraa gasoo. Matkaa oli 120km. Vikassa kurvissa stadissa alkoi carter rykimään mutta se oli hyvä merkki kun toinen kammio tyhjä sillä pysty nilkuttaa pois muun liikenteen seasta. Normaaliajossa eli motarilla täysii kun alkoi rykii niin pienellä kaasulla pääs vielä pitkälle. Holley kun loppuu niin siihen jäät. Toi reissu ajettiin tosi varpaisillaan aina lähtiessä L ja sitten D. Iso molopää dynalla tykkää Danny Showsta eli lähtee paikaltaan Deelllä kun on vääntöä. Vääntö on mikä kuljetaa, -ja kuluttaa. Se iisi reissu vei tasan 20. Sen alle en ole päässy.mut jos et pääse alle 20 isolla molopäällä, tee niin kuin kaverisi, valehtele!
    Buickki-Pekka Naaramolla oli 65 GS Riviera 2X4 425 ja ei Dyna vaan TH400. Se mekatsu ja Buickki guru kun oli sääti Buickkinsa Ågelin Kessalla missä sillä oli tää kuuluisa jenkkihuoltamo. Mulla oli silloin 2X4 imusarja mitä olin laittamassa Buickkiin ja kysyin Pekalta kulutuksesta kun nyt jo ei pääse alle 20 että paljon sun 2X4 425 vie? Se oli sitä aikaa kun mulla oli vielä firma ja pakka kunnossa. Kulutuksella ei ollut väliä ja mun Hemi Cuda (kv) dominaattorilla vei yli 60.
    Pekka sanoi että se on päässyt 12.5L sadalla eikä varmaan puhunut paskaa. Mulla oli just Cuda silloin sillä huollossa kun näistä juteltiin ja kysyin kuin paljon oot saanu menemään sadalla? Pekka hymyili ja näytti ikkunasta huoltiksen mittareita että tuolta saa bensaa...
     
  4. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    jaa....vai skeidaa... tikissään olleet ´65 Electrat vei matkassa 60-65 mailin vauhdilla 12-13 litran väliin satkulla. Mottina 401:siä,ST-400 lootat,3.07 perät ja 600:t Edelweissit.
    Ajokilsoja tuli ympäri Eurooppaa eri autoilla ja eri kesiltä.Kyllä ton ikäiset GM:n lotjat orkkis koneella ja maltillisella välityksellä pitäis mennä reissussa alle 14L/100km, jos ei kahaa vaan ajaa muun liikenteen mukana.
    Tietysti Rivieran tiuhempi 3.23 välitys voi ottaa jonkun hörpyn lisää.

    Nyky konstruktiolla en ole kertaakaan vissiin päässyt alle n.18L/100km, vaikka kuinka kikkailisi.Usein vähemmän ja siten kulutus helvetisti enemmän.
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ei vaan mennään reilusti yli 700cfm:n, oiskohan ollut joku 780 tjsp.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    sulla on nyt HotRod mikä painaa puolet alle full sizen eikä sulla lootana Dynaflow. Ootko em komboilla päässy aale 20? Et ainakaan Dynaflowlla.
    Wtf? Sun kuvissa en Molopää vielä nipussa, mutta lohko edelleen flake sininen, koppa ei?
    Kerro heti kaikki nyt!
     
  7. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Lues uudelleen ääneen toi mun teksti ,niin huomaat mistä mä siinä alunpitäen puhun...
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Usein käynti optikolla riittää, jos mennään molelemmat saadaan ryhmäalennus? Joni nyt kyse full size ja iso Nailhead Dynaflowlla. Väännä viellä työntötangosta että mä tajuun ton yhtälön? Noilla alle 20 sadalla, ok mahdollista. Mä en siihen päässyt. Dynaflow ja TH tai ST aivain eri asia ja se vaikuttaa kulututukseen vitusti tonneja.
    Edit: mulla nyt tulossa vitun nopeaan Jaguaariin Buickin laatikko. Siis TH 200R4 vitun tiheellä ykkösellä ja vitun pitkällä loikkarilla.
    Joni tämä ei ole haaste, mutta lupaan syödä potallisen japanilaisia etanoita jos olen hitaampi kuin sinä.
     
  9. Rivieraruisaaja

    Rivieraruisaaja 1st gear

    Eli summa summarum: Kaiken pahan (ja hyvän) lähde on Dynaflow. Rebelille Dyna-kysymys: Mainitsit että ajoit siten että lähtö L:llä ja sitten D:tä pesään. Miksi? Mulle on jäänyt koko L:n funktio arvoitukseksi, kun en ymmärrä laatikon sielunelämää sen paremmin.

    Tänks jos saat selvennettyä niin että mäkin tajuan.
     
  10. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Sotkeudun tähän vähän...Rebelin kans just eilen aiheesta turistiin. Ainakin mun vanhassa viiskutosessa käytin alusta asti L lähtöön sit noin 30kmh heitin D. Perstuntumalla vaan ja se tuntui että vääntö oli ns. kohdallaan, se ett vaikuttaako kulutukseen jäi katveeseen. Se kulutti muutenkin aika helvetisti. Osansa voi olla tietty sillä että dyna luisti aika ajoin ei kuiteskaan häiritsevästi. Dllä lähtiessä tuntu että kestää ja kestää niinku ois kuminauhaa venyttäny...
     
  11. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Mitähän tuo laatikko tykkää tuosta vauhdissa vaihtamisesta L:ltä D:lle? Ainakin AACA:n Riviera -foorumilla eivät pitäneet sitä hyvänä ideana. Itsekin sitä pähkäillyt, kun tuntuu lähtevän huomattavasti rivakammin liikkeelle tuolla "hitaalla puolella", eli kiusaus on suuri vähän revitellä välillä.
     
  12. RivO

    RivO Gearhead

    Ei kai Rivierassa noin isoa kaasaria ole vakiona. Tämä oma kulutusmittaukseni on perstarkka, eli tankki täyteen, maantietä 250km ja taas tankki täyteen, 401+Dynaflow, 60 mph. Kyllä, valehtelematta 14 l/100km. Sekoajossa menee se 20l.
     
  13. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Siitä taitaa olla pariakin eri mielipidettä sen kaasarin oikeasta koosta,johtuen kait pääasiassa siitä, että tohon maailman aikaan ne ei ilmoittanut ko.kaasarille virtauslukemia. Toiset sanoo että ois jossain 650cfm:n nurkilla ja jotkut innokkaimmat väittää sen olevan yli 700:n,koska nailhead mukamas pitää isoista kaasareista.Noiden väliltä voi kai sitten arpoa itelleen sopivan lukeman, tai vaikka sen ulkopuolelta. Ei kai sillä niin väliä ole, pääasia että vehkeet toimii :lol:

    Toi Rivi vie varmaan just sen litran-kaks enemmän verrattuna uudempaan Electaan sen tiheemmän perän ja dynaflown takia. Mutta missään tapauksessa vakio mottisen ei pitäis viedä matkassa normi nopeuksilla yli 15L/100km. Silloin ei mun mielestä oo kaikki ihan kondiksessa.Tai sit on oikeasti vaan huomaamatta liikaa lyijyä puntissa :wink:
     
  14. JouniK

    JouniK Gearhead

    Onko kellään Rivieran purkusosia? Tarvisin tähän hätään listoja ja kuskin tuuletusikkunasysteemin.

    J
     
  15. JanneK

    JanneK 3rd gear

    ------------------
     
  16. JouniK

    JouniK Gearhead

    Ok, kysäisen. Meinasin että se myi jo kaiken Riviera-kaman..

    J
     
  17. RivO

    RivO Gearhead

    Noniin, -63 401 vesipumppua vailla, pitääkö tilata ulkomailta, vai löytyisköhän Suomesta?
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Kysy US-Partsista,niillä on ainakin ollut niitä hyllyssä.Jos ei löydy,niin laita yv siinä tapauksessa.Katotaan mitä keksitään : )

    Ois Rivieran ratti tyhjän panttina:

    viewtopic.php?f=18&t=256415
     
  19. RivO

    RivO Gearhead

    Thänks, pitää kysellä, mutta voi olla että tarvii muutakin. Käytin tänään leimalla ja joutuu laittamaan ehjää peltiä. Näin, että rockautossa oli pohjapaneeleita, mutta onko muuta firmaa jossa olisi kattavampi peltiosa valikoima. Kuskin ja pelkääjänpuolen lattiat (etuosat) voisi vaihtaa, ja niiden edessä olevat poikittaistuet pitää vaihtaa, sekä kuskin puolen helmaa hitsata, ulko ja alapelti tässä ihan kovaa, mutta pohjan puolelta oli syöpynyt (kotelo paskaa täynnä). Takapyörän kotelossa helmakotelon päässä pehmeää ja sellaista.

    Nämä oli "viat" oli tulleet talven aikana lämpimässä tallissa :) .
     
  20. B 50

    B 50 Gearhead

    Mulla on tollaset Rockauton paikkapalat ylimääräsenä. Ostettu `64 Electraan mutta muistaakseni näyttää samalta kuin Rivierankin. Ovat laadultaan niin pashaa että tein mieluummin paikkapalat itse. Tai riippuu riman korkeudesta, onhan ne paremmat kuin ihan suora lätkä. Mutta lähtee halavalla.
     

Kerro tästä muillekin!