Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. Fargo

    Fargo Gearhead

    Olen useampi vuosi sitten korjannut erästä autoa joka oli ostettu täysin entisöitynä ko paikasta.

    En kerro tarkemmin silä asia ei minulle kuulu vaan auton ostajan ja myyjän välinen asia josta ei (tietääkseni) käräjöity.

    Mutta se hinta joka oli tuosta autosta maksettu ei mielestäni ollut ihan linjassa työnjäljen kanssa joka autossa oli. Hintahan on ostajan ja myyjän välinen asia mutta itselläni ollut aika kauan sellainen fiilis että tällainen ketju putkahtaa jossain vaiheessa esiin.

    Mites Mercakungen jutussa loppujen lopuksi kävi?
     
  2. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Minun nykyään tuo vette mistä oli rikottua katon päälle tuleva paneeli.Aikan karmean näköinen.Ei kuitenkaan varmaan edelliselle omistajalle riitä että se ei näy niin pahasti kun katto oli nostettu päälle.Omistaja ei ollut itse hakenut autoa trianglelta pois koska oli ulkomailla talvet.

    Aika likaiseksi oli siellä säilyksessä päässyt ja uudehko akku oli rikki,liekkö pidetty joitain valoja päällä.

    En tiedä onko edellinen omistaja saanut asian sovittua.Uskoisin vievän aikaa kun ensimmäisessä kyselyssä meni vissiin useampi viikko ennenkuin mitään vastausta sieltä tuli.
     
  3. DX

    DX Double Gearhead

    kauheita rahoja,
    45 donaa, hmmm mut sais sillä kokopäiväisesti vuodeksi verstaineen päivineen,
    ehtisköhän tossa ajassa vääntää suorasta kokonaan uuden korin. :lol:
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Laskin tuossa pikaisesti, että jos bruttopalkkasi on 1500 euroa kuussa, siihen sivukulut, sit tiloista parisataa kuussa ja 150 euroa kaikkiin tarvikkeisiin kuussa; päälle 15 prossan marginaali ja ALV lopuksi päälle niin joo, sellaiset 45 tonniahan se vuodessa tekisi.

    Noinko se menee, vai laskinko väärin?
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    jotain reilun tonnin luokkaa ihan vaan lonkalta arvelisin tassuun jäävän.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead


    Oma mielipide tohon:

    45donalla ei kunnon toimivaa entisöinti firmaa perusteta. Ainakaan tyhjästä.

    Parilla sadalla ei saa kunnon vuokratiloja, korjaamotila ilman kalustoa n. 6.5-8€/m2 ainakin täälläpäin. Uuteen ei riitä. 150 ei riitä materiaaleihin per kk jos tehdään kunnolla peltitöitä meinaan hitsauskaasut, -langat ja hiomatarvikkeet + sähköt maksaa jo yli ton. Ja kai pitää laskee kalustollekkin jotain.. Ja jos lainalla kaikki pitää ensin ostaa niin sitten menot onkin reilummat..
     
  7. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Kuten edellä kirjoitin, laitoin moottorin kuntoon. Kannentiiviste oli pettänyt 2. sylinterin kohdalta ja sylinteri oli syöpynyt porauskuntoon. Moottorin purettuani havaitsin samanlaiset syöpymät myös sylintereissä 3 ja 4. Vesi ei kuitenkaan tuolloin vuotanut näihin sylintereihin vaan syöpymät olivat seurausta aiemmasta/aiemmista tiivisteongelmasta.

    Mokani tässä kaupassa oli naivius. Uskoin Risto Paunosen myyntipuheeseen. Olin tavannut Paunosen aiemminkin ja uskoin puhuvamme "samaa kieltä". Korin kunnon osalta puheet pitivätkin paikkansa. Pakokaasut eivät haisseet glygolille ja moottorin lämmöt olivat normaalit. Selitys tukkoisista tulpista tuntui järkevältä.

    Kuluttajariitalautakunnan päätöksestä ei voi valittaa, vaikka tapauksessani tämä instanssi tekikin huolimattomuusvirheen ja sekoitti menneen ja tulevan. Jos tiivistevaurio olisi syntynyt kotimatkallani, se olisi ollut huonoa tuuria ja luonnollisesti mennyt omaan piikkiini. Sen tajuan ilman ko. instanssiakin. Todisteet kuitenkin olivat kiistattomat siitä, että vaurio oli autossa ostohetkellä.

    Kärsin siis tappion ja nuolin haavani. Tulevaisuudessa otan mukaani endoskoopin ja harkitsen tarkasti kenen kanssa asoin...
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Mutta kun DX:llä on jo.
    "Reilu tonni jää käteen" nytkin...
    Uskoisin että mäkin jäisin kotitalliin puuhastelemaan bemaria kuntoon jos saisin +45 k€. Tuohan sisälsi vasta purkamisen ja puhalluksen ja vähän peltihommia. Heh puhalluksen.
     
  9. geekoo

    geekoo 1st gear

    45.000:ssa oli mukana myös kittaustöitä 31.10. asti.
     
  10. Autohan on CS ei CSL jossa osa koripelleistä on alumiinia.CS:n hinta on puolet CSL:n hinnasta eli kunnostaminen on maksanut enemmän kuin auton arvo.Surullista tarinaa.
     
  11. geekoo

    geekoo 1st gear

    Avaukseni ja blogini tarkoitus on valistaa muita miten syvästi pieleen homma voi mennä, sekä saada neuvoja avukseni.

    Se mitä on tehty ja mitä on tilattu ja miten tavarantarkastaja on päätynyt siihen, että minua on yliveloitettu koko työstä noin 3½-kertaisesti tulee olemaan oikeudenkäynnin keskeiset kohdat. Niistä osapuolet tulevat esittämään laajat todistusaineistot. Emme täällä kykene ratkaisemaan kuinka väärä tuo 45.000 euroa on. (Sitä paitsi siinä vaiheessa kittaustyökin oli vielä kesken.)

    Kori tehtiin ulkopuolisesti peltipuhtaaksi hiomalla ja pelkästään siitä Triangle laskutti 75 h. (Ei sisällä listojen yms. osien irrottamista korista.)
     
  12. vw79

    vw79 3rd gear

    75 tuntia korin pellille hiomiseen. Luulin Trianglen olevan ammattimainen firma jossa osataan oikeat/tehokkaat työtavat, mutta ilmeisesti koria hiottu puukolla ja käsin 240 hiomapaperilla kun kaksviikkoa hinkattu. :lol:

    Ylläri ollut miten tämäkin firma toimii kuten "sipilät" ym perusvedättäjät.

    Mobilistilehdestä ja firman tehtyjen autoesittelyistä saanut siloitellun kuvan.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei ny jumalauta... Nykyään on monipuolisia ja nopeita keinoja poistaa vanhat maalit auton pinnasta, niin miksi pitää turvautua siihen kaikista hitaimpaan? Ja 75h?? Mulla meni 60 Cadillacin korin peltipuhtaaksi hiomiseen vajaan viikon illat, eli noin 30h. Onhan tuossa laskutustunteja saatu, kun hommat on tehty hevosella, vaikka olis traktorikin ollu saatavilla.

    Näin ne illuusiot karisee. Luulin Trianglenkin olevan hyvämaineinen paikka, mutta sieltä se totuus taas paljastui. :odroll:
     
  14. TurdusMerula

    TurdusMerula 1st gear

    Mitäs sitä sanotaankaan jäävuorista ja niiden huipuista...
     
  15. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    sympatiani kyllä tämän keissin harrastaja miehelle !!

    tuo autojen entisöinti on varmaan vähä sellaisen veronkierron ja kusetuksen ym huijauksen luvattu ala :-?

    mobilistin sivuilta sai niin hyvän kuvan kun siittä juttuakin oli ,,siis tästä firmasta ,,,,, totuus oli tämä,.,.

    mitä niistä jäävuorista sanotaan ??
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vieläkin hirvittää tuon pelkän maalinpoiston hinta... Vaikka sillä "halvemmallakin" tuntitaksalla kerrottuna, niin 69€x75h = 5175€

    1000-1500€:lla saanee jo yleensä aika hyvän maalinpoistopuhalluksen?
     
  17. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    niinpä

    ne on huomannu että kusettaminen on helppoa :-?

    täytyy pitää mieless ja myös valistaa tuttuja prkl :mad:
     
  18. DX

    DX Double Gearhead

    kyllä nyt iteeki hämmästyttää, kun mä en edes ota pellille hiomista koska ei siihen oo tolkun rivakoita vehkeitä,
    ei tulis mieleenkään alkaa käsipeleillä hiomaan puhtaaksi kuin harrastemielessä omia romuja, jos edes silloinkaan,
    asiakas säästää tonneja vaikka kosla taksilla vietäs honoluluun puhallettavaksi.

    tossa on nyt jo aika selkeesti, että on tekemällä tehty laskutustunteja hitaalla työmetodilla?
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    siis tosta 45 tonnista tulee kk-laskutukseksi 3750 euroa, kaikkien listaamiesi (paitti että lainaa ei ole eikä tule) ja tuloverojen jälkeen arvelin tassuun jäävän reilun tonnin jokaiselle vuoden kuukaudelle.

    Niin, mullahan on oma autotalli vaihtunut 120m2 verstaaksi ja joka tosiaan maksaa aika paljon enempi kuin ton 200,
    kekarana aloitettu korjauspellinvääntö- ja maalausharraste on karannut kokopäiväiseksi duuniksi parin viime vuoden aikana,
    eikä jonkun ultimateharvinaisuudenkaan lokkarinkaaren tekemiseen tarvita kuin alasin, pari vasaraa ja sarja määrätietoisia liikkeitä,
    samaa paskapeltiä ne kaikki on.

    Tossa nyt oli vähän hurttia huumoria mukana, mutta noin hyväkuntoinen bemari kävis osina, sais tarvittavat uudet pellit ja lasipallomaalin päälleen aika vetelästikin tehden aabbaut 300 - 400 tunnilla?,
    niin en mä millään kehtais siitä yli kahtaviittä laskuttaa, siitä jäis jo jonnekin 15- parinkymmenen euron pintaan/tunti tassuun.

    vaan jos sais sen 45 tonnia,
    niin tehtyä työtuntia kohden saatu tuntipalkka alkais olla jo aika kiva ja siitä hyvästä bimmeri saisi olla kylässä ihasteltavana loppuvuoden ja olisipahan sille loppuvuodelle myös turvattu aika mukavasti harraste- ja "firaapeli"aikaa.
     
  20. TurdusMerula

    TurdusMerula 1st gear

    Että niistä yleensä näkyy vain huippu...

    "What does “tip of the iceberg” mean?

    The phrase “tip of the iceberg” is used to refer to a situation in which you or someone else is seeing only a small part of what is really a bigger problem. So, the iceberg is used to refer to the fact that there is a very big problem, and the “tip” is a small part of that iceberg, or a small part of the bigger problem. The phrase has a negative meaning to it – and is usually used to describe situations or people that are difficult."
     

Kerro tästä muillekin!